Iga Świątek wygrała turniej French Open i została pierwszą osobą z Polski, która zdobyła tytuł wielkoszlemowy w singlu. 19-letnia tenisistka pokonała w Paryżu rozstawioną z numerem czwartym Amerykankę Sofię Kenin 6:4, 6:1.

Reklama
Iga Świątek / PAP/EPA / YOAN VALAT

Iga Świątek w drodze po tytuł w wielkoszlemowym turnieju French Open nie straciła seta. Polka obecnie jest 54. rakietą świata, a najwyżej w karierze dotychczas była na liście WTA na 48. pozycji. W poniedziałek po raz pierwszy awansuje do czołowej "20". Będzie wówczas 17. rakietą świata. Wywalczenie tytułu oznacza w przypadku Świątek premię w wysokości 1,6 mln euro (ponad 7,1 mln zł). Dotychczas zarobiła na korcie 1,1 mln USD.

Iga Świątek i Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe / Lexus / IdaPodsiebierska

Na co dzień Świątek ma wsparcie Lexusa. – Jestem bardzo zadowolona nawiązaniem współpracy z marką Lexus Polska, opartej na wartościach, które wspólnie podzielamy. Cieszy mnie również fakt, że Lexus wspiera moje zawodowe przedsięwzięcia. Mam poczucie, że razem możemy zajść naprawdę daleko – przyznała.

Lexus NX 300h F SPORT / Lexus

– Iga Świątek jeszcze robi prawo jazdy. A obecnie jest wożona Lexusem NX 300h F SPORT – powiedziała dziennik.pl Monika Małek, Lexus PR Manager.

Lexus NX jest kluczowym modelem w ofercie japońskiej marki – stanowi 30 proc. sprzedaży formy w Europie. Świetna prezencja, luksusowe wyposażenie i sportowy temperament to najważniejsze atuty tego SUV-a. Najbardziej dynamicznie stylizowaną wersję japońskiego auta wyróżnia lśniąca czernią siatka charakterystycznego grilla o kształcie klepsydry. A pod modną karoserią pracuje hybrydowy układ napędowy, który wykorzystuje pracujący w cyklu Atkinsona benzynowy silnik 2.5/155 KM oraz dwa silniki elektryczne 143 KM/68 KM (przód/tył). W efekcie układ dostarcza niemal 200 KM mocy systemowej. Start od 0 do 100 km/h trwa 9,2 s. Prędkość maksymalna – 180 km/h. Producent podaje, że NX 300h zużywa ok. 7 l na 100 km.

Wnętrze NX 300h F SPORT zaprojektowano tak, żeby pasażerowie po prostu dobrze się w nim czuli – to Omotenashi, czyli japońska filozofia gościnności / Lexus

Wersja F SPORT to jedna z najlepiej wyposażonych odmian NX-a. Zarówno pod względem komfortu, jak i bezpieczeństwa pasażerów. Standardem są systemy: kontroli trakcji, rozdzielania siły hamowania, wspomagania hamowania awaryjnego, stabilizacji toru jazdy, ostrzegania o niskim ciśnieniu w oponach, wspomagania wjazdu pod górę, monitorowania martwego pola, ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, asystent utrzymywania pasa ruchu, ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, ochrony przed zderzeniem z wykrywaniem pieszych czy rozpoznawania znaków drogowych. Do tego jest jeszcze aktywny tempomat i system automatycznych świateł drogowych.

Lexus NX 300h F SPORT w salonie kosztuje od 268 300 zł.

Lexus NX 300h F SPORT / Lexus
Lexus NX 300h F SPORT / Lexus
Lexus NX 300h F SPORT / Lexus
Lexus NX 300h F SPORT / Lexus
Reklama
Lexus NX 300h F SPORT / Lexus