Już w Polsce. Nowy SUV Audi przez 1410 km nie przerwie jazdy. ZDJĘCIA
1 Ludzie z Audi twierdzą, że nowe Q7 e-tron quattro to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in (ładowanie baterii z gniazdka w garażu) z sześciocylindrowym silnikiem Diesla i ze stałym napędem na cztery koła. Jednostka spalinowa (3.0 TDI) produkuje 258 KM i 600 Nm. Elektryczny silnik w kształcie dysku generuje moc 94 kW i moment obrotowy 350 Nm. Za pomocą sprzęgła jest on jest on zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Możliwości układu?
Audi
2 Wysokoprężna jednostka 3.0 V6 TDI i silnik elektryczny dysponują razem systemową mocą 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6,2 s i rozwija maksymalną prędkość 225 km/h.
Audi
3 Jak zapewniają przedstawiciele Audi hybrydowe Q7 zużywa 1,8 litra oleju napędowego na 100 km - zdaniem konstruktorów to rekord w tej klasie samochodów.Litowo-jonowy akumulator Q7 e-tron quattro składa się ze 168 ogniw i jest chłodzony cieczą. Dzięki pojemności 17,3 kWh, w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, umożliwia przejechanie 58 km - to zdaniem konstruktorów także rekord tym segmencie. Zasięg? Inżynierowie wykładają na stół papiery z testów i twierdzą, że łączny maksymalny dystans w trybie jazdy mieszanej, przy pracującym silniku TDI, wynosi 1410 km.
Audi
4 Audi Q7 e-tron quattro jest seryjnie wyposażone w… pompę ciepła. To urządzenie sprawia, że ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego może być wykorzystywane we wnętrzu auta (ogrzewanie i klimatyzacja w trybie jazdy na prąd).
Audi
5 Dwufazowa technika ładowania, umożliwia "tankowanie" audi Q7 e-tron quattro z mocą do 7,2 kW. Dzięki temu akumulator można naładować w ok. 2,5 h.
Audi
6 Projektanci twierdzą, że wnętrze nowego audi Q7 e-tron quattro oferuje największą przestrzeń w swoim segmencie. Trzy tylne siedzenia mają regulowane oparcia i na życzenie można je przesuwać do przodu lub do tyłu. Bagażnik to 890 litrów pojemności - można go powiększyć do 2075 litrów. Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika jest oferowana seryjnie.
Audi
7 Zamiast analogowych zegarów kierowca widzi przed sobą ponad 12-calowy monitor Audi virtual cockpit. Ekran może wyświetlić obraz konwencjonalnego obrotomierza lub połączyć go ze wskaźnikiem mocy. Ponadto pokazuje wartości przepływu energii, zasięgu (w postaci liczb i grafiki) oraz stanu naładowania akumulatora.
Audi
8 Zamiast analogowych zegarów kierowca widzi przed sobą ponad 12-calowy monitor Audi virtual cockpit. Ekran może wyświetlić obraz konwencjonalnego obrotomierza lub połączyć go ze wskaźnikiem mocy. Ponadto pokazuje wartości przepływu energii, zasięgu oraz stanu naładowania akumulatora. Co ciekawe, standardowa nawigacja MMI Navigation plus w połączeniu z internetem (na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych) potrafi obliczyć, który z czterech trybów (elektryczny EV; hybrydowy; battery hold i battery charge) jest najkorzystniejszy pod względem spalania. Obliczenia dotyczą całej trasy, również długich podróży.
Audi
9 Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro jest bardzo dobrze wyposażone, lista obejmuje m.in.: reflektory w technice LED, ładowarkę e-tron wyposażoną we wtyczki dopasowane do gniazdek w gospodarstwach domowych i przemysłowych oraz specjalny wyświetlacz graficzny. Dzięki nowej, dwufazowej technice ładowania, pełne ładowanie z wykorzystaniem gniazdka przemysłowego o mocy 7,2 kW trwa około 2,5 godz.
Audi
10 Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro można już zamawiać - ale tylko w jednym miejscu - w salonie Audi w Warszawie przy ul. Połczyńskiej 109. Cena bazowa tego samochodu to 390 900 zł. Pierwsze egzemplarze będą do odbioru na początku września 2016.
Audi
11
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję