Nowe audi Q2 to najtańszy model SUV w rodzinie marki z Ingolstadt. W ofercie dołączy do Q7, Q5 i Q3.
Pod względem stylistyki Q2 wyróżnia się nie tylko na tle rodziny Q, ale także jest zupełnie inne od całej obecnej gamy niemieckiej marki. To chyba pierwszy produkcyjny model Audi, którego pochodzenie można zidentyfikować dopiero po czterech pierścieniach - zmiana stylistyki jest radykalna.
Kształty, przetłoczenia i linie zastosowane w Q2 to absolutne novum. Jedynym najlepiej widocznym nawiązaniem do już dostępnych audi są słupki C z tzw. "side blades", czyli powierzchniami odróżniającymi się kolorem od pozostałych elementów karoserii. Tę sztuczkę zapożyczono ze sportowego audi R8 (panele przed tylną osią).
Na życzenie dostępne są takie praktyczne bajery jak elektrycznie zamykana i otwierana pokrywa bagażnika czy dzielona na trzy części tylna kanapa z tunelem do przewożenia nart. Jednak najciekawsze w tym aucie jest wyposażenie...
Kokpit uporządkowany i minimalistyczny. Bardzo przypomina ten stosowany w A3. Zaskoczeniem dla niektórych może być fakt, że w stosunku do kierownicy szofer siedzi głęboko, w sposób sportowy, jakby siedział w limuzynie a nie w aucie z klasy SUV. Ekran nad centralną konsolą jest dotykowy, ale można go obsługiwać pokrętłem kontrolera.
Inżynierowie Audi upchnęli w nowym Q2 wszystko, co do tej pory było oferowane w większych limuzynach i twierdzą, że można wybierać z 5 milionów wariantów wyposażenia. Listę otwiera wirtualny kokpit z możliwością niemal dowolnej aranżacji wyglądu obrazu na wyświetlaczu za kierownicą. Jest też asystent jazdy w korkach, który pozwala na samoczynne zatrzymanie, ruszanie i skręcanie. Układ automatycznego hamowania uratuje przed kolizją…
Na liście dodatków do nowego Q2 jest jeszcze m.in.: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystent utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent parkowania i asystent ruchu poprzecznego (pomaga kierowcy np. przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego).
W Polsce na początek samochód zamówić można z silnikiem 1.4 TFSI/150 KM lub 1.6 TDI/116 KM. Benzynowe serce TFSI wyposażono standardowo w system "cylinder on demand" (COD), który odłącza 2 z 4 cylindrów przy mniejszym obciążeniu by zmniejszyć spalanie.
Później dołączą kolejne jednostki napędowe, a wśród nich trzycylindrowy benzynowiec TFSI o pojemności jednego litra, oraz dwulitrowa benzyna i 2.0 TDI.
Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki 2.0 TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowy dwusprzęgłowy automat z układem zaopatrywania w olej i o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki będą standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.
Ceny? Najtańsze audi Q2 kosztuje od 104 100 zł - to SUV z silnikiem 1.4 TFSI/150 KM i sześciobiegową skrzynią manualną. W salonach niemieckiej marki nowy SUV pojawi się w listopadzie.