Kia wprowadza na rynek nową limuzynę, która bije rywali napędem i zasięgiem. MAMY ZDJĘCIA
1 Kia ujawniła właśnie więcej szczegółów na temat jednostek napędowych przeznaczonych dla nowej optimy. Wiemy już, że poza zwykłymi silnikami koreański producent zaoferuje kierowcom odmianę Hybrid i Hybrid Plug-in. Co w nich niezwykłego?
KIA
2 Koreańczycy twierdzą, że nowa optima Plug-in Hybrid (PHEV) będzie pierwszym modelem Kia na świecie ładowanym z gniazdka np. w garażu. Z kolei nowa optima Hybrid (HEV) w porównaniu z poprzednim modelem będzie lepsza m.in. o akumulatory o większej pojemności, silnik elektryczny o wyższej mocy oraz zmodyfikowaną skrzynię przekładniową. Inżynierowie zapowiadają, że te rozwiązania powinny zmniejszyć zużycie benzyny o ok. 10 proc. Oto szczegóły dotyczące zasięgu i możliwości nowych samochodów...
KIA
3 Optima PHEV nowej generacji wyposażona będzie w baterię akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh - czyli sześć razy wydajniejszą niż w optimie Hybrid schodzącej generacji. Baterie będą pracować w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW (42 proc. mocniejszym niż poprzednio) co oznacza, że nowa optima PHEV będzie szybsza w trybie tylko elektrycznym przy zasięgu ok. 43 km. Zdaniem koreańskich inżynierów to największy zasięg na prądzie wśród hybrydowych sedanów z możliwością ładowania z gniazdka.
KIA
4 Napęd hybrydowy składa się z benzynowej jednostki 2.0 o mocy 156 KM i momencie 189 Nm sprzężonej z silnikiem elektrycznym, co pozwala na podtrzymywanie (ładowanie) akumulatorów (identycznie jak w schodzącej optimie) po ich wyczerpaniu. Łączna moc tego duetu wynosi 205 KM przy 6000 obr/min. Moc na przednie koła przenosi sześciostopniowa skrzynia oraz zespolony z nią 50-kilowatowy silnik elektryczny, który w tym przypadku zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego stosowany w spalinowych wersjach optimy.
KIA
5 Kia twierdzi, że w oparciu o wyniki testów średnie zużycie paliwa wynosi 2,39 l/100 km oraz 5,9 l/100 km w trybie podtrzymywania baterii. Czas ich ładowania prądem na stacji przy napięciu 240 V nie przekracza 3 godzin.
KIA
6 Tyle limuzyna, którą można ładować z gniazdka. Jeśli chodzi o napęd nowej optimy hybryd, to jest to duet jednostki benzynowej 2.0/156 KM i 38-kilowatoweho silnika elektrycznego. Dla obniżenia zużycia paliwa sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów zyskała nową, elektryczną pompę oleju. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 195 KM przy 6000 obr/min. Wsparciem jednostki głównej, skrzyni i silnika elektrycznego jest zmodernizowana bateria akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 1,62 kWh – wyższej o 13 proc. niż poprzednio. Umieszczona jest teraz poniżej podłogi bagażnika i nie wnika do przestrzeni ładunkowej. Wreszcie limuzyna będzie wyposażona w dzieloną i składaną 60/40 kanapę tylną.
KIA
7 Rozpoczęcie sprzedaży obu modeli hybrydowych w skali globalnej przewidziano na drugą połowę 2016 roku.
KIA
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję