Nowa bestia Mercedesa atakuje w Polsce ceną. Nowy mercedes AMG-GT. ZDJĘCIA
1 Najnowszy GT to już drugi sportowiec opracowany w całości przez inżynierów z Affalterbach. W porównaniu do SLS AMG jest grzeczniejszy z wyglądu. Konstruktorzy zrezygnowali z drzwi unoszonych do góry, przez które SLS był też nazywany "skrzydlakiem".
Mercedes
2 Sercem mercedesa-AMG GT jest nowa, 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Sprint do "setki" trwa 3,8 s. Prędkość maksymalna - 310 km/h. Zastosowanie układu smarowania z suchą miską olejową pozwoliło zamontować silnik niżej, a co za tym idzie - obniżyć środek ciężkości i umożliwić uzyskanie wyższego przyspieszenia bocznego. Przy okazji, takie rozwiązanie zapewnia optymalne smarowanie nawet w szybko pokonywanych zakrętach.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Kształt konsoli środkowej przypomina wlot powietrza typu NACA (rozwiązanie stosowane w autach z silnikiem umieszczonym za plecami kierowcy - powietrze zasysane przez tę dyszę jest przekazywane z dużą prędkością do jednostki napędowej). Materiały wykończeniowe nawiązują do tych stosowanych w świecie motorsportu, a układ instrumentów na konsoli AMG DRIVE UNIT najwidoczniej był wzorowany na układzie cylindrów w jednostce V8.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Przedstawiciele niemieckiej marki twierdzą, że 4-litrowy motor AMG V8 biturbo powstaje w Affalterbach zgodnie z zasadą "jeden człowiek, jeden silnik". Każdy egzemplarz zdobi podpis technika odpowiedzialnego za montaż.
Mercedes
5 Nowy mercedes-AMG GT będzie dostępny w dwóch wersjach - 462-konnej (600 Nm) i mocniejszej, oznaczonej literą S o mocy 510 KM (650 Nm). Napęd trafi na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej przekładni. Ceny?
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Najnowszy GT to już drugi sportowiec opracowany w całości przez inżynierów z Affalterbach. W porównaniu do SLS AMG jest grzeczniejszy z wyglądu. Konstruktorzy zrezygnowali z drzwi unoszonych do góry, przez które SLS był też nazywany "skrzydlakiem".
Mercedes
7 Mocniejszy wariant GT S (510 KM) kosztuje od 642 500 zł (porsche 911 Turbo o mocy 520 KM - od 819 tys. zł). Lista seryjnych elementów wyposażenia obejmuje tu m.in. elektronicznie sterowaną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, kierownicę pokrytą skórą nappa oraz mikrofibrą, sportowy wydech AMG z aktywnymi klapami, zawieszenie AMG RIDE CONTROL z elektroniczną regulacją siły tłumienia, układ trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT z dodatkowym, torowym programem "Race" oraz felgi o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Na życzenie najnowszy model Mercedes-AMG dostępny jest m.in. z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, który podkręca sportowe cechy pojazdu (zestaw obejmuje aktywne poduszki silnika i skrzyni biegów oraz sztywniejsze nastawy zawieszenia), wydajniejsze karbonowo-ceramiczne hamulce oraz innowacyjne systemy aktywnego bezpieczeństwa znane już z klasy E i S.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Mercedesa-AMG GT można już zamawiać w polskich salonach niemieckiej marki. Wiadomo, że pierwsze samochody trafią do kierowców w kwietniu 2015 roku.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
12
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
13
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
14
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
15
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
16
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
17
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję