Mitsubishi Outlander 2025 - premiera

Czas wpuścić do salonów Mitsubishi trochę świeżego powietrza. U dealerów marki wkrótce pojawi się nowa odsłona modelu, który w czasach swojej świetności gościł na drogach całkiem często. Outlander, szczególnie w drugiej i trzeciej generacji, sprzedawał się doskonale i wyczerpująco odpowiadał na wymagania klientów również w Europie.

Nowa generacja Outlandera ma przypomnieć klientom o istnieniu modelu, który lata temu święcił triumfy. Czwarta odsłona modelu, jak równy z równym, ma powalczyć z Mazdą CX-5, Toyotą RAV4, Skodą Kodiaq czy Nissanem X-Trail. W przypadku tego ostatniego można jednak mówić o bratobójczym pojedynku, bowiem pod nadwoziem gruntownie przestylizowanym przez designerów Mitsubishi kryje się bliskie techniczne pokrewieństwo z flagowym SUV-em Nissana.

Reklama

Hybrydowe Mitsubishi Outlander

Reklama

Ten sam panel klimatyzacji, ekran multimediów czy kształt przełączników nie powinien jednak odwrócić uwagi od clou programu czyli hybrydy plug-in. Autorskie rozwiązanie Mitsubishi sprawia, że nowy Outlander nie jest bliźniakiem istniejących już modeli (tak jak ASX czy Colt), a znacznie bardziej samodzielnym modelem.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Po jakie rozwiązania sięgnęli inżynierowie? Wolnossący, benzynowy silnik 2.4 jest sercem zelektryfikowanego układu. Oprócz niego, pracują tu dwie jednostki elektryczne, a moc systemu trafia na wszystkie 4 koła, choć warto zauważyć, że układ S-AWC nie jest wyposażony w wał napędowy. Przenoszenie mocy i żonglowanie momentem obrotowym jest tu realizowane za pomocą silników na każdej z osi. Napęd Outlandera oferuje siedem trybów jazdy Normal, Eco, Power, Tarmac, Gravel, Snow i Mud. Hybryda to jedyna opcja silnikowa, która będzie oferowana klientom w Europie. Na turbodoładowane silniki znane z amerykańskiej oferty nie ma co liczyć.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nie oznacza to jednak nudy i mizernych osiągów, bowiem hybryda plug-in przeszła intensywną kurację odmładzającą - zmiany w silniku benzynowym, a także zastosowanie mocniejszych 116 oraz 136-konnych silników elektrycznych odpowiednio na przedniej i tylnej osi gwarantuje moc na poziomie 302 KM. Przyspieszenie do setki zajmuje według producenta 7,9 s, a maksymalna prędkość w trybie elektrycznym to 135 km/h. Spora jest również bateria - akumulator o pojemności 22,7 kWh pozwoli przejechać 86 km na jednym ładowaniu, a zasięg całkowity ma być większy również dzięki zastosowaniu bardziej pojemnego zbiornika paliwa. Niespodzianka czeka nas po otwarciu pokrywy gniazda ładowania. Do dyspozycji są bowiem dwa złącza - tradycyjnie stosowane w autach PHEV gniazdo Type2 oraz… ChaDeMo - rzadko stosowany w Europie typ złącza, który pozwala jednak na znacznie szybsze uzupełnianie energii.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowe Mitsubishi Outlander - wymiary

Historia Outlandera zaczęła się od podniesionego kombi podobnego do ówczesnej generacji Subaru Forestera. Z każdą generacją Outlander stawał się coraz większy, a najnowsza generacja i pod tym względem nie zawodzi. W porównaniu do poprzednika samochód jest wyraźnie większy i ma 4719 mm długości, 2704 mm rozstawu osi i jest szeroki na 1862 mm. Przekłada się to na przestrzeń we wnętrzu i pojemność bagażnika. W drugim rzędzie siedzeń można usadowić się wygodnie, a pasażerowie mają do dyspozycji trzecią strefę klimatyzacji, podgrzewane skrajne miejsca kanapy, a w boczkach drzwi znalazło się miejsce na roletki przeciwsłoneczne. Kufer ma 495 litrów pojemności, a kanapa składa się w proporcjach 40:20:40. Nowy SUV Mitsubishi jest teraz znacznie dojrzalszy i bardziej rodzinny.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Nowy Outlander - wnętrze

Widać to również po wykończeniu wnętrza. W kokpicie zastosowano sporo miękkich materiałów, a tworzywa na desce rozdzielczej i drzwiach prezentują solidny poziom. Miękka skórzana tapicerka dostępna w bogatszych wersjach wyposażenia może być czarna, biała lub brązowa - takich możliwości personalizacji nie było w poprzedniku. Kierowcom i pasażerom przypadną do gustu pojemne kieszenie, uchwyty na kubki i schowki. Ich liczba nie jest rekordowa, ale powinna wystarczyć do utrzymania względnego porządku w kabinie.

Mitsubishi zachwala też kolejny autorski dodatek do wnętrza Outlandera. W przeciwieństwie do krewnego ze stajni Nissana, nie znajdziemy tu systemu audio Bose a nagłośnienie stworzone we współpracy z Yamahą. 12-głośnikowy zestaw z subwooferem gra czysto i precyzyjnie, a mocny wzmacniacz świetnie radzi sobie z niemałą kubaturą wnętrza. Estetycznie wyglądają tez maskownice głośników, choć trzeba zauważyć, że do ich wykonania nie użyto aluminium ani innego metalu.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Na desce rozdzielczej dają się we znaki geny Nissana. Panel od obsługi klimatyzacji (na szczęście fizyczny, a nie dotykowy) oraz ekran systemu multimedialnego są przeniesione niemal 1:1 z innego japońskiego SUV-a. Cyfrowe zegary i szata graficzna systemu infotainment również wyglądają znajomo, ale nie zastosowano tu znanych np. z Qashqaia usług Google. Wbudowana nawigacja korzysta z własnych rozwiązań.

Mitsubishi Outlander - cena

Wszystko wskazuje na to, że pierwsze Outlandery trafią do salonów dopiero na początku 2025 roku. Oznacza to, że musimy uzbroić się w cierpliwość - cenniki poznamy za jakiś czas. Jedna z cech auta sprawia, że trudno będzie mu rywalizować niską ceną zakupu. Chodzi o silnik o pojemności 2.4, który sprawia, że Outlander „łapie się” na wyższą akcyzę, a ta z pewnością odciśnie piętno na kwotach w cenniku.

Mitsubishi musi więc walczyć ratą i innymi „korzyściami”. Podobnie jak wszystkie pojazdy tęgo producenta sprzedawane w Europie, Outlander PHEV nowej generacji jest objęty zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, które zawiera 5 lat gwarancji producenta z limitem 100 000 km, 12 lat gwarancji antykorozyjnej, 8 lat gwarancji na akumulator trakcyjny z limitem 160 000 km, a także 5-letnim wsparciem Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu.

Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński
Mitsubishi Outlander PHEV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński