Suzuki SX4 S-Cross w nowej odsłonie jest już dostępne w Polsce. Samochód zyskał ostry styl i wyposażenie, którego wcześniej próżno było szukać. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Reklama

Zniknęły wytrzeszczone światła i potężny, ociekający chromem grill. Nowy S-Cross wyróżnia się teraz osłoną chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni. Do tego są jeszcze ostro ukształtowane przednie i tylne lampy w technologii LED. Logo japońskiej marki wkomponowano w błyszczącą listwę.

Suzuki SX4 S-Cross - wnętrze i pojemność bagażnika

Za drzwiami SX4 S-Cross przestronna kabina, lepsze materiały i nowy kokpit. Mistrzem pierwszego wrażenia jest 9-calowy ekran ustawiony na szczycie deski (w najbogatszej wersji Elegance). Stacja multimedialna rozpoznaje polecenia głosowe i zapewnia zestaw głośnomówiący Bluetooth oraz technologię łączności Apple CarPlay i Android Auto. Standardowe rozwiązania obejmują tuner radiowy oraz możliwość podłączenia zewnętrznych nośników muzyki czy plików filmowych (USB).

Suzuki S-Cross. Przeszklony dach złożony się z dwóch przesuwnych paneli rozciąga się od przednich aż po tylne siedzenia. Gdy jest zamknięty całkowita długość paneli wynosi 100 cm. Po otwarciu powierzchnia przeszklona to 56 cm. / Suzuki

Wyświetlacz prezentuje również komunikaty dotyczące zużycia paliwa, zasięgu, stanu pracy systemu mild hybrid (SHVS) czy ostrzeżeń. Na ekranie można także obserwować obraz z kamery cofania i tylnych czujników parkingowych oraz widok z kamer 360o.

Bagażnik o pojemności 430 litrów można zwiększyć od 1230 l po złożeniu asymetrycznie dzielonego oparcia kanapy (60:40). A jeśli ktoś ma coś do ukrycia, to swój skarb może schować pod podwójną podłogą kufra. Na pokładzie przewidziano też szereg skrytek na drobiazgi.

Suzuki S-Cross - w kabinie mistrzem pierwszego wrażenia jest 9-calowy ekran ustawiony na szczycie kokpitu / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki

S-Cross miękka hybryda 1.4 na już i nowy napęd hybrydowy w 2022 roku

- Wersja europejska nowego S-Cross będzie standardowo wyposażona w technologię mild hybrid, model z nowym napędem hybrydowym zostanie wprowadzony w drugiej połowie 2022 roku by wzmocnić nasze globalne wysiłki na rzecz ochrony środowiska - powiedział podczas prezentacji Toshiro Suzuki, prezydent Suzuki Motor Corporation.

Pod karoserią nowego SX4 S-Cross elektryfikacja, czyli 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Zelektryfikowany napęd to autorska konstrukcja Suzuki, która ma godzić dynamiczne osiągi z umiarkowanym spalaniem. Pierwsze skrzypce w takim zespole gra silnik spalinowy 1.4 BoosterJet/129 KM. A głównym elementem 48-woltowego systemu jest napędzane paskiem urządzenie ISG (13,6 KM) łączące w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Dzięki niemu podczas wytracania prędkości silnik nie zużywa paliwa, a odzyskana energia ładuje chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy. ISG pełni też funkcję silnika elektrycznego – wtedy wykorzystuje zebrany prąd i wspomaga jednostkę benzynową zatykając turbodziurę dodatkowym zastrzykiem momentu obrotowego. Co więcej, po wciśnięciu sprzęgła ISG utrzymuje obroty silnika powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego – bez konieczności spalania benzyny.

Suzuki S-Cross / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki

Nowy S-Cross i napęd na cztery koła ALLGRIP

System napędu na cztery koła ALLGRIP SELECT oferuje możliwość wyboru jednego z czterech dostępnych trybów pracy w zależności od warunków drogowych. Korzystając z pokrętła można ustawić: auto, sport, snow lub lock. Elektronicznie sterowany układ 4x4 dostosowuje ilość momentu obrotowego dostarczanego na tylne koła i wykorzystuje ESP, moc silnika, wspomaganie kierownicy oraz inne systemy pokładowe do realizacji poszczególnych trybów.

Nowe SX4 S-Cross, osiągi i spalanie?

Nowe Suzuki SX4 S-Cross z przednim napędem od 0 do 100 km/h ma przyspieszać w 9,5 s. Spalanie w cyklu mieszanym to 5,3 l/100 km (5,7 l z 6-biegowym automatem).

S-Cross z napędem ALLGRIP powinien zużywać 5,8-6,1 l benzyny na 100 km i przyspieszać do "setki" w 10,2 sekundy.

Suzuki SX-4 S-Cross / Suzuki

Suzuki dodało systemów bezpieczeństwa

Nowy S-Cross jest też na czasie jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa. Lista asystentów obejmuje m.in. układ Dual Sensor Brake Support (DSBS), który wykorzystując kamerę jednoobiektywową i czujnik laserowy wykrywa pojazd lub pieszego przed samochodem. W przypadku ryzyka kolizji ostrzega kierowcę lub inicjuje automatyczne hamowanie (w zależności od sytuacji).

Z kolei adaptacyjny tempomat ACC z systemem Stop & Go i sześciobiegową skrzynią automatyczną pomaga utrzymywać zadaną prędkość, stale zachowując ustaloną odległość od poprzedzającego pojazdu. Układ może nawet całkowicie automatycznie zatrzymać samochód, a następnie ruszyć za poprzedzającym pojazdem (jeśli ruszy w ciągu 2 sekund) na przykład podczas jazdy w korkach.

Widok 360 stopni ma zapewnić kierowcy dodatkowe bezpieczeństwo. Cztery kamery (przednia, tylna i po obu bokach) tworzą różne widoki na 9-calowym wyświetlaczu w kabinie, w tym widok 3D przydatny przy ruszaniu lub widok z lotu ptaka ułatwiający parkowanie.

Reklama

Suzuki SX4 S-Cross i ceny w Polsce

Nowe Suzuki SX4 S-Cross w Polsce kosztuje od 97 500 zł za podstawowy model w wersji Comfort (1.4 BOOSTERJET i układem mild hybrid 48 SHVS).

– Pierwsze dostawy nowego S-Cross ruszyły już do dilerów – powiedział dziennik.pl Sebastian Kościółek, manager ds. PR i produktu Suzuki Motor Poland. – W ciągu następnych dni kolejne auta będą sukcesywnie pojawiać się w salonach autoryzowanych dilerów Suzuki. Obecnie samochody są dostępne od ręki. Zapraszamy na jazdy testowe – dodał.

Oto ceny nowego Suzuki SX4 S-Cross w Polsce:

Nowe Suzuki SX4 S-Cross Comfort Premium Elegance Elegance Sun
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 2WD 6MT 97 500 zł 102 500 114 500 -
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 2WD 6AT - 110 500 122 500 -
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 4WD 6MT - 111 500 123 500 -
1.4 BOOSTERJET 48V SHVS 4WD 6AT - 119 500 - 136 500

Nowy S-Cross jest dostępny w ośmiu kolorach nadwozia - Titan Dark Gray Pearl Metallic, Cosmic Black Pearl Metallic, Canyon Brown Pearl Metallic, Energetic Red Pearl, Sphere Blue Pearl, Cool White Pearl, Silky Silver Metallic oraz White.

Suzuki SX4 S-Cross i różnice w wyposażeniu vs stary model

Nowe Suzuki SX4 S-Cross w podstawowej wersji Comfort w porównaniu do poprzednika jest bogatsze o: automatyczną klimatyzację, regulację wysokości fotela kierowcy, relingi dachowe, przednie światła przeciwmgłowe, czujnik deszczu i światła, 17-calowe felgi aluminiowe, kolorowy wyświetlacz 4,2 cala, 7 calowy ekran stacji multimedialnej, kamerę cofania, układ reagowania przedkolizyjnego, ostrzeganie o zjeżdżaniu z pasa ruchu, przeciwdziałanie zjeżdżaniu z pasa ruchu, ostrzeganie o niestabilności kierunku jazdy (zygzakowaniu), rozpoznawanie znaków drogowych.

Suzuki S-Cross / Suzuki

NowyS-Cross Premium w zestawieniu ze starą wersją różni się o adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (ze skrzynią automatyczną), czujniki parkowania przód/tył, monitorowanie martwego pola w lusterkach, ostrzeganie o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu.

Nowa wersja Elegance w porównaniu do poprzedniego odpowiednika to stacja multimedialna z 9-calowym ekranem i nawigacją, kamera 360o, skórzana tapicerka. Odmiana Elegance Sun, czyli ze szklanym dachem zmieniła się o te same elementy.

Suzuki S-Cross / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki
Suzuki S-Cross / Suzuki