Suzuki SX4 S-Cross jest z nami od 2013 r. Po drodze zostało poddane modernizacji (2016 r.), a w zeszłym pod maskę crossovera trafiła miękka hybryda. Teraz pora na radykalną zmianę – nowe SX4 S-Cross nadciąga do Polski. Czego mogą spodziewać się kierowcy?

Reklama

Wszystko wydało się dzięki greckiemu oddziałowi japońskiej marki. Potomkowie Arystotelesa zamieścili sylwetkę nowego auta (grafika niżej - jak na dłoni widać, że to SX4 S-Cross) i ogłosili oficjalnie: 25 listopada zadebiutuje najlepszy rodzinny SUV z napędem 4x4 jaki kiedykolwiek stworzyliśmy! Oczywiście nie Grecy, a Japończycy stworzyli ten samochód. Premierę nowego SX4 S-Cross potwierdził też szef hiszpańskiego przedstawicielstwa Suzuki.

Suzuki SX4 S-Cross - nowy model japońskiej marki / Suzuki

Suzuki SX4 S-Cross - nowy wygląd i światła LED

SX4 S-Cross zmieni wygląd – nieoficjalnie wiadomo, że bryła auta utrzyma proporcje, ale styliści postarali się o świeży design. Nowe światła nie będą już tak wytrzeszczone jak obecnie. W wąskim kloszu przedzielonym asymetrycznie przewidziano sześć sekcji w technice LED. Z pierwszego zdjęcia można wywnioskować, że zniknie też potężny, ociekający chromem grill. Zastąpi go atrapa z podłużnymi poprzeczkami, która listwą połączy nowoczesne reflektory.

Reklama

Suzuki SX4 S-Cross - wnętrze i wyposażenie

Za drzwiami SX4 S-Cross przestronna kabina, lepsze materiały i przeprojektowany kokpit oraz więcej nowoczesnych systemów, w tym multimedia z nawigacją plus bogatsze wyposażenie seryjne.

Suzuki SX4 S-Cross - nowy model japońskiej marki / Suzuki

SX4 S-Cross hybryda - silnik benzynowy doładowany prądem

Pod karoserią SX4 S-Cross elektryfikacja, czyli 48-woltowy układ miękkiej hybrydy. Zelektryfikowany napęd to autorska konstrukcja Suzuki, która ma godzić dynamiczne osiągi z umiarkowanym spalaniem. Pierwsze skrzypce w takim zespole gra silnik spalinowy 1.4 BoosterJet. A głównym elementem 48-woltowego systemu jest napędzane paskiem urządzenie ISG łączące w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Dzięki niemu podczas wytracania prędkości silnik nie zużywa paliwa, a odzyskana energia ładuje chłodzony powietrzem akumulator litowo-jonowy. ISG pełni też funkcję silnika elektrycznego – wtedy wykorzystuje zebrany prąd i wspomaga jednostkę benzynową zatykając turbodziurę dodatkowym zastrzykiem momentu obrotowego. Co więcej, po wciśnięciu sprzęgła ISG utrzymuje obroty silnika powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego – bez konieczności spalania benzyny.

Suzuki SX4 S-Cross Hybrid - już 25 listopada pojawi się następca / dziennik.pl
Reklama

Suzuki SX4 S-Cross z napędem na cztery koła

Nowe SX4 S-Cross pojawi się także z porządnym napędem 4x4 AllGrip. W obecnym modelu system oferuje tryby: Auto, Sport, Snow lub Lock (równy rozdział momentu na obie osie). Ten ostatni przeznaczony jest do jazdy wyłącznie po miękkim podłożu i maksymalnie do 60 km/h.

Nowe Suzuki SX4 S-Cross - kiedy w Polsce?

Nowe Suzuki SX4 S-Cross wyskoczy z kapelusza już 25 listopada. Sprzedaż ruszy z początkiem 2022 roku. Cena? Pozostaje mieć nadzieję, że będzie równie rozsądna, co obecnego modelu.

Suzuki SX4 S-Cross obecnie / dziennik.pl
Suzuki SX4 S-Cross obecnie / dziennik.pl
Suzuki SX4 S-Cross obecnie / Tomasz Sewastianowicz