Na początku był większy 9-5 biopower - jako limuzyna i kombi. Samochód tak dobrze przyjął się w Europie, że szwedzka marka poszła za ciosem i do mniejszego 9-3 także zaprzęgła silnik na biopaliwo E85 (85 proc. bioetanolu i 15 proc. benzyny; 104 oktany).
Nowe wydanie 9-3 napędza turbodoładowany silnik 1.8, który po zatankowaniu E85 ma moc 175 KM i 265 Nm momentu obrotowego. To o 25 KM mocniej i 65 Nm więcej niż ze zwykłą bezołowiową w baku.
Model sportsedan na ekologicznym paliwie przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy. Zryw na "piątce" z 80 do 120 km/h trwa ok. 14 sekund. W obu przypadkach to o sekundę lepiej niż na 95-oktanowej etylinie.
Nie dość, że szybciej, to z pożytkiem dla natury. Spaliny tych aut zawierają znacznie mniej trującego dwutlenku węgla.
Cała gama biopower prezentuje się w Genewie. Potem trafi tam, gdzie są stacje paliw sprzedające E85.
Saab ujawnił nowe wcielenie kabrio, limuzyny i kombi. Pod maską jest turbo, które dzięki nam może stać się silniejsze i żwawsze. Wystarczy, że poczuje procenty…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama