Na początku był większy 9-5 biopower - jako limuzyna i kombi. Samochód tak dobrze przyjął się w Europie, że szwedzka marka poszła za ciosem i do mniejszego 9-3 także zaprzęgła silnik na biopaliwo E85 (85 proc. bioetanolu i 15 proc. benzyny; 104 oktany).

Nowe wydanie 9-3 napędza turbodoładowany silnik 1.8, który po zatankowaniu E85 ma moc 175 KM i 265 Nm momentu obrotowego. To o 25 KM mocniej i 65 Nm więcej niż ze zwykłą bezołowiową w baku.

Model sportsedan na ekologicznym paliwie przyspiesza do 100 km/h w 8,4 sekundy. Zryw na "piątce" z 80 do 120 km/h trwa ok. 14 sekund. W obu przypadkach to o sekundę lepiej niż na 95-oktanowej etylinie.

Nie dość, że szybciej, to z pożytkiem dla natury. Spaliny tych aut zawierają znacznie mniej trującego dwutlenku węgla.

Cała gama biopower prezentuje się w Genewie. Potem trafi tam, gdzie są stacje paliw sprzedające E85.







Reklama