Nowa Mazda 6e trzęsie rynkiem. Sprzedaje się w ciemno

Nowa Mazda 6e zaczyna doskonale wypełniać lukę, którą po 12 latach sprzedaży zostawiła po sobie poprzednia "szóstka". Japońska marka w ciemno sprzedała już 57 sztuk swojego najnowszego auta – jest co świętować! Szczególnie, że u dilerów nie ma jeszcze samochodów do jazd testowych.

Reklama

Co ciekawe, połowa kupujących to dla firmy z Hiroszimy nowi klienci, czyli osoby które do tej pory nie miały Mazdy. Dzięki temu nowa "szóstka" nie wpływa negatywnie na sprzedaż innych modeli firmy, a za to znacząco poszerza jej grono odbiorców. I to w segmencie premium, gdzie kierowcy zdecydowanie rzadziej zmieniają preferencje dotyczące marek. Skąd takie wzięcie?

Tak wygląda nowa Mazda 6. Zaskakuje nie tylko stylem

Rozmach stylistyczny z pewnością działa jak magnes – to jeden z najładniejszych samochodów dostępnych obecnie w Polsce. Współczesna Mazda 6 nie jest już klasycznym sedanem – teraz to 5-drzwiowy hatchback o długości 4,9 m ze świecącą ramką grilla, w którym 19-calowe koła rozstawiono niemal na rogach nadwozia. Gładkich bocznych powierzchni nie zakłócają nawet klamki, które wysuwają się z drzwi. Także tylny spoiler wyjeżdża przy prędkości 90 km/h. Do tego nisko położony środek ciężkości i idealne rozłożenie masy w stosunku 50:50. Dwa ostatnie parametry mają sprawić, że nowa Mazda zapewni niesamowite wrażenia z jazdy. Zanim jednak zakręcą się koła, warto zajrzeć do środka…

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz
Reklama

Mazda 6e popisuje się wnętrzem - jakość wykonania i przestronność

Bezramkowe drzwi na dzień dobry mówią, że to samochód z wyższej półki. Mięsista, spłaszczona u dołu kierownica leży idealnie. Uczucie luksusu podbija tapicerka z eleganckiej, brązowej skóry Nappa i zamszu. Miękkie wyścielenie jest nawet w schowku przed pasażerem. Deska rozdzielcza jest przejrzysta. Na fanach nowych technologii wrażenie zrobi stacja multimedialna – duży, 14,6-calowy ekran środkowy zawiaduje audio, klimatyzacją i innymi funkcjami auta. Wirtualny 10,2-calowy kokpit zamiast tradycyjnych zegarów można niemal dowolnie konfigurować pod względem prezentowanych informacji. Oddzielny ekran dotykowy przewidziano dla pasażerów z tyłu. Służy on do regulowania klimatyzacji, sterowania roletą przeciwsłoneczną oraz przesuwania fotela przedniego pasażera (tylko podczas postoju). Przednie siedzenia dają się również zmienić w dwie leżanki.

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz

Mazda 6e to także niezwykle przestronny samochód. W środku jest naprawdę dużo miejsca. Wiele z wymiarów wnętrza należy do najlepszych w tej klasie aut. Szerokość kabiny na wysokości ramion wynosi 1478 mm z przodu i 1416 mm z tyłu, zaś wysokość, odpowiednio, 988 mm (przód) i 963 mm (tył). Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie właściwą pozycję do prowadzenia auta. Z tyłu na kanapie poczujesz się niemal jak w kinie – na stopy, nogi i nad głową jest bardzo dużo miejsca. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela zostaje ok. 15 cm luzu.

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz

Wyposażenie to m.in. pakiet wspierający kierowcę, który obejmuje zestaw kamer M-pikselowych, radar fal milimetrowych i radar ultradźwiękowy. Zaskakującym frykasem jest również wyświetlacz head-up z wbudowanymi funkcjami rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki temu rozwiązaniu najważniejsze informacje zdają się być prezentowane kilka metrów przed autem. System sterowania głosowego z funkcją rozpoznawania mowy w dziewięciu językach europejskich sprawia, że kierowca może zmieniać różne ustawienia, od nawigacji przez klimatyzację po system audio z 14 głośnikami, nie odrywając rąk od kierownicy. Wiele regulacji wykonać można także dzięki funkcji sterowania gestami rąk.

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz

Mazda 6e - jaka pojemność bagażnika?

Mazda 6e zapewnia bagażnik o pojemności 330 l (678 l po złożeniu kanapy) to o 20 l mniej niż w kompaktowej Mazdzie 3. Honor limuzyny segmentu D stara się ratować frunk, czyli 70-litrowy schowek pod przednią maską.

Mazda 6e daje dwa układy napędowe do wyboru

Nowa Mazda 6e to samochód tylnonapędowy. W podstawowej wersji skrywa akumulator 68,8 kWh połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 258 KM (320 Nm). To wystarczy by przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 175 km/h. Producent deklaruje 479 km zasięgu na jednym ładowaniu. Uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. potrwa ok. 22 minut przy użyciu prądu stałego o mocy 200 kW. W 15 minut można zwiększyć zasięg o 235 km.

Mazda 6e sprzedaje się w ciemno. Silnik 258 KM hitem

Właśnie ze względu na szybkość ładowania ten model cieszy się w Polsce największą popularnością – Mazda 6e ze standardowym akumulatorem skusiła aż 84 proc. kupujących. Taki sam odsetek zdecydował się na bogatszą wersję Takumi Plus (84 proc. zamówień). W kwestii kolorów dominuje Soul Red Crystal (26 proc.) tuż przed Melting Copper (24 proc.), Machine Gray (16 proc.), Crystal White Pearl (12 proc.) oraz Aero Gray (10 proc.).

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz

Resztę stanowi długodystansowa Mazda 6e Long Range z akumulatorem 80 kWh, która powinna zapewnić 552 km zasięgu. W tym modelu słabszy silnik elektryczny – zapewnia 245 KM mocy. Samochód traci także na wigorze – od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s. Moc ładowania spada do 95 kW, uzupełnienie energii od 10 do 80 proc. zajmie 45 minut.

Ile kosztuje nowa Mazda 6e? Oto ceny w Polsce

Nowa Mazda 6e kosztuje od 198 200 zł – to model w wersji Takumi z silnikiem o mocy 258 KM. Z maksymalną dopłatą 40 000 zł w ramach programu NaszEauto cena spadnie do 158 200 zł. Pierwsi kupujący mogą także liczyć na pełne ubezpieczenie OC/AC/NW za 1 zł.

Obecnie za podobną cenę można kupić Mazdę CX-30 z 2-litrowym silnikiem Skyactiv X o mocy 186 KM, automatem i napędem na przednią oś. Z kolei Mazda 6e Long Range z silnikiem o mocy 245 KM to wydatek od 203 600 zł.

Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz
Nowa Mazda 6e / Mazda

Już podstawowa Mazda 6e w wersji Takumi jest wyposażona po sufit. Standard oferuje m.in.:

  • Panoramiczny szklany dach
  • Reflektory w technice LED
  • Podświetlany grill
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Lusterka boczne składane elektrycznie z funkcją pamięci ustawień
  • Wysuwany tylny spoiler
  • 19-calowe alufelgi i opony Michelin 245/45
  • Cyfrowe zegary
  • Oświetlenie sufitowe
  • Tapicerka skórzana czarna lub bezowa
  • Fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 10 kierunkach z podgrzewaniem i wentylacją
  • Fotel pasażera regulowany w 4 kierunkach z podgrzewaniem i wentylacją
  • Elektrycznie sterowane szyby przód/tył
  • 9 poduszek powietrznych
  • Pompa ciepła

Mazda 6e w najbogatszej wersji Takumi Plus kosztuje od 206 600 zł

Mazda 6e w bogatszej wersji Takumi Plus kosztuje od 206 600 zł. To samochód z silnikiem o mocy 258 KM. Model z większym zasięgiem i silnikiem o 245 KM to wydatek od 212 000 zł. Taki samochód jest bogatszy o brązową tapicerkę skórzaną Nappa z zamszem, czarną podsufitkę, dwukolorową kierownicę, elektrycznie sterowaną roletę szklanego dachu czy elementy ozdobne przypominające drewno.

Nowa Mazda 6e - cennik, wersje wyposażenie

Cennik Takumi Takumi Plus
Mazda 6e 198 200 zł 206 600 zł
Mazda 6e Long Range 203 600 zł 212 000 zł
Nowa Mazda 6e / Tomasz Sewastianowicz

Nowa Mazda 6e - dane techniczne, wymiary, masa, osiągi

Wymiary Mazda 6e Mazda 6e Long range
Typ nadwozia hatchback 5-drzwiowy
Liczba drzwi 4 + pokrywa bagażnika
Liczba miejsc 5
Wymiary zewnętrzne
Długość całkowita (wraz z ramką tablicy rejestracyjnej) mm 4921
Szerokość całkowita mm 1890
Szerokość całkowita (z lusterkami) mm 2156
Wysokość całkowita (z 1 osobą, bez bagażu) mm 1491
Rozstaw osi mm 2895
Nawis przedni (bez ramki tablicy rejestracyjnej) mm 986
Nawis tylny mm 1040
Rozstaw kół przednich mm 1620
Rozstaw kół tylnych mm 1630
Prześwit w partii międzyosiowej – z 1 osobą, bez bagażu mm 114
Średnica zawracania (pomiędzy krawężnikami/ścianami) m 5,6/5,8
Wymiary wnętrza
Wysokość kabiny do sufitu, z przodu mm 988
Szerokość kabiny na wysokości ramion, z przodu mm 1478
Ilość miejsca na nogi, z przodu mm 1074
Szerokość kabiny na wysokości bioder, z przodu mm 1394
Wysokość kabiny do sufitu, z tyłu (bez szyberdachu) mm 963
Szerokość kabiny na wysokości ramion, z tyłu mm 1416
Szerokość kabiny na wysokości bioder, z tyłu mm 1392
Ilość miejsca na nogi, z tyłu mm 921
Bagażnik
Pojemność bez składania oparć tylnych siedzeń l 330
Pojemność ze złożonymi oparciami tylnych siedzeń do linii rolety bagażnika l 678
Pojemność ze złożonymi oparciami tylnych siedzeń do dachu l 1074
Pojemność przedniego bagażnika l 70
Wysokość od podłogi do poziomu rolety mm 432
Długość na poziomie podłogi do oparć przednich/tylnych siedzeń mm 1937/1052
Szerokość pomiędzy wnękami nadkoli mm 943
Szerokość otworu załadunku mm 964
Wysokość otworu załadunku mm 619
Układ napędowy Mazda6e Mazda6e Long range
Napęd na koła tylne tylne
Przekładnia Automatyczna, 1-biegowa Automatyczna, 1-biegowa
Typ silnika Elektryczny Elektryczny
Moc maksymalna kW (KM) 190 (258) 180 (245)
Maksymalny moment obrotowy Nm 320 320
Typ baterii Litowo-jonowa (LFP) Litowo-jonowa (NMC)
Pojemność akumulatora kWh 68,8 80
Napięcie akumulatora V 240-438 211-417
Masa baterii kg 480 492
Rodzaje ładowania akumulatora DC poprzez złącze CCS, AC poprzez złącze Typ 2 DC poprzez złącze CCS, AC poprzez złącze Typ 2
Moc maksymalna ładowania prądem stałym kW 200 95
Czas ładowania akumulatora DC od 10% do 80% min. ok. 22 ok. 45
Czas ładowania akumulatora DC od 30% do 80% min. 15 35
Moc maksymalna ładowania prądem przemiennym (3-fazowym) kW 11 11
Czas ładowania akumulatora AC od 10% do 80% h 8 9,5
Czas ładowania akumulatora AC od 30% do 80% h 6 7,5
Masy Mazda 6e Mazda 6eLong range
Minimalna masa własna bez kierowcy kg 1952 1953
Minimalna masa własna z kierowcą (75 kg) kg 2027 2028
Maksymalna dopuszczalna masa całkowita - ogółem kg 2387 2387
Maksymalne obciążenie dopuszczalne osi przedniej kg 1027 1027
Maksymalne obciążenie dopuszczalne osi tylnej kg 1390 1390
Maksymalne obciążenie dachu kg 75 75
Maksymalna dopuszczalna masa holowanej przyczepy bez hamulca kg 750 750
Maksymalna dopuszczalna masa holowanej przyczepy hamowanej (nachylenie drogi 8% / 12%) kg 1500/1500
Osiągi i zużycie Mazda6e Mazda6e Long range
Przyśpieszenie 0-100 km/h s 7,6 7,8
Prędkość maksymalna (ograniczona) km/h 175 175
Zużycie energii w cyklu WLTP
Zasięg w cyklu mieszanym km 479 552
Zasięg w trybie miejskim Km 605 692
Zużycie energii elektrycznej – w cyklu mieszanym kWh/ 100 km 16,6 16,5
Emisje w cyklu WLTP
Emisje CO2 – w cyklu mieszanym g/km 0 0
Klasa emisji CO2 A A
Europejska norma emisji Euro 6e
Zawieszenie i koła Mazda 6e Mazda6eLong range
Zawieszenie
Zawieszenie kół przednich Kolumny Macpherson
Zawieszenie kół tylnych Układ multi-link
Felgi i opony
Rozmiar opon 245/45 R19
Średnica felg (cale) 19
Mazda6e Mazda6e Long range
Układ kierowniczy
Rodzaj układu Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem
Układ hamulcowy
Typ tarcz hamulcowych p/t Tarcze wentylowane/stałe
Średnica tarcz przednich mm 310
Średnica tarcz tylnych mm 306