Renault 5 - cena, wyposażenie, dane techniczne

Nowa interpretacja "piątki" wygląda obłędnie. Styl nawiązujący do hatchbacka z lat 70. szybko znalazł rzeszę fanów, a elektryczny model o względy klientów jak równy z równym rywalizuje z nowym Mini. Nowe Renault 5 to nowa odsłona hitu - ile kosztuje i jakim wyposażeniem kusi klientów? Zajrzeliśmy do oferty francuskiej nowości. Którą wersję najlepiej wybrać i czy warto dopłacać do większej baterii?

Reklama

Designerski popis w wykonaniu Francuzów garściami czerpie z Renault 5 Turbo - pikantnej odsłony kultowego modelu sprzed lat. Prostokątne reflektory pionowe tylne lampy, wydęte błotniki, kolorowa listwa biegnąca wzdłuż linii dachu czy nawet wzór felg - widać, że Renault jest dumne ze swojego dziedzictwa. Przykłady Mini czy Fiata 500 pokazują zresztą, że w świecie motoryzacji warto grać kartą nostalgii. Wygląda na to, że designerzy doskonale bawili się podczas tworzenia nowego modelu - paski w barwach francuskiej flagi pod kloszami reflektorów czy symbol koguta galijskiego pojawiający się w wielu miejscach to tylko niektóre z detali, które cieszą oko.

Wnętrze nowego Renault 5

Reklama

Styl kokpitu nadąża za efektowym designem nadwozia - także na desce rozdzielczej znajdziemy nawiązania do kultowej piątki. To m.in. podsufitka z pikowanym wzorem, skóropodobny materiał z pionowymi przeszyciami przed pasażerem czy liczne dodatki z gamy akcesoriów, takich jak... uchwyt na bagietkę. Dokładnie tak - Renault 5 jest francuskie w 110 procentach. Nowe R5 puszcza również oczko do miłośników nowych technologii. Dwupoziomowy kokpit opiera się na przejrzystych, cyfrowych panelach, a jego kompozycja — z 10-calowym ekranem centralnym i niżej umieszczonymi nawiewami poprawia widoczność.

Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI

Multimedialny system openR link z wbudowanymi aplikacjami Google działa sprawnie i szybko reaguje na dotyk. We wnętrzu dominują ekrany, ale projektanci pozostawili tu solidny zestaw fizycznych przycisków do sterowania klimatyzacją, ogrzewaniem i wentylacją. Po lewej stronie od kierownicy znalazł się także szczególnie przydatny przycisk do włączania osobistych ustawień układów bezpieczeństwa, dzięki któremu możemy szybko wyłączyć alert o przekroczeniu prędkości systemu ISA.

Jak praktyczne jest wnętrze nowego Renault? 4-metrowe nadwozie skrywa raczej ciasną kabinę, choć podczas miejskich podróży bez problemu da się w miarę wygodnie zasiąść w czwórkę. Miejsca na bagaże również nie brakuje - pojemność 326 l to dobry wynik na tle klasowych rywali. Przedni fotel wyposażony jest w mocowania ISOFIX. Tunel środkowy między fotelami w pierwszym rzędzie kryje sporo praktycznych schowków.

Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI

Renault 5 - zasięg, osiągi, bateria

Współczesna odsłona R5 została opracowana na platformie AmpR small. W przypadku tego modelu oznacza to przednionapędową architekturę i dwie wersje - 120-konną, z baterią o pojemności 40 kWh i 150-konną z baterią 52 kWh. Jakie osiągi i zasięg proponują poszczególne warianty?

Renault 5 urban range na przedniej osi ma silnik o mocy 120 KM połączony z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Taki zestaw ma zapewnia około 300 km zasięgu - w zupełności wystarczy to do miejskich podróży, ale wybór mocniejszego wariantu z większą baterią wiąże się również z innymi zaletami. Renault 5 z mocniejszym silnikiem 150 KM oznacza zapas 52 kWh energii, zasięg przekraczający 400 km oraz większy maksymalny prąd ładowania. 150-konne Renault R5 przystosowano bowiem do uzupełniania energii prądem DC o mocy 100 kW. Wersja 120-konna jest z kolei wyposażona w gniazdo CCS, którym możemy ładować akumulator prądem z maksymalną mocą 80 kW. Renault zapewnia jednak, że w obu przypadkach wystarczy 30 minut, aby naładować akumulator w zakresie od 15 do 80 proc. Elektryczne Renault 5 jest również pierwszym modelem z dwukierunkową ładowarką AC o mocy 11 kW (funkcje V2L vehicle-to-load i V2G vehicle-to-grid). Ładowanie akumulatora 52 kWh od 15 do 80 proc. z terminala AC zajmuje około 3 godzin.

Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI

Osiągi? Mocniejszy wariant od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 7,9 sekundy, a bazowe, 120-konne Renault na taki sprint potrzebuje równych 9 sekund. Prędkość maksymalna w obu wersjach została ograniczona do 150 km/h.

Tyle kosztuje nowe Renault 5 - cena, wyposażenie

W gamie nowego Renault dostępne są trzy wersje wyposażenia i jedna dodatkowa, limitowana, stworzona dla uczczenia turnieju tenisowego Roland Garros. Oto ceny nowego Renault 5:

  • Renault 5 evolution (120 KM, akumulator 40 kWh) urban range – 120 900 zł
  • Renault 5 techno (120 KM, 40 kWh) urban range – 129 900 zł
  • Renault 5 techno (150 KM, akumulator 52 kWh) comfort range – 142 900 zł
  • Renault 5 iconic cinq (120 KM, 40 kWh) urban range – 138 900 zł
  • Renault 5 iconic cinq (150 KM, 52 kWh) comfort range – 151 900 zł
  • Renault 5 Roland-Garros (150 KM, 52 kWh) comfort range - 157 900 zł

"Efektywna" cena zakupu może być nieco niższa za sprawą dopłat w ramach programu NaszEauto - po wkalkulowaniu dofinansowania, cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł, czyli do poziomu 80 900 zł.

Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI

Renault chce rywalizować m.in. z Mini i Fiatem 500e. Wyposażenie w podstawowej wersji nie mogło więc być spartańskie. Oto, co Renault 5 oferuje w bazowej odmianie evolution:

  • system multimedialny openR link,
  • bezprzewodowa replikacja ekranu smartfona,
  • kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 7 cali,
  • przednie fotele sterowane manualnie w 4 kierunkach,
  • konsola środkowa bez podłokietnika z otwartymi schowkami,
  • światła Full LED,
  • funkcja inteligentnej zmiany prędkości (ISA),
  • czujniki parkowania tyłem,
  • klimatyzacja automatyczna, jednostrefowa,
  • pompa ciepła,
  • system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA),
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
  • system kontroli bezpiecznej odległości (DW),
  • system kontroli zmęczenia kierowcy,
  • felgi stalowe 18 cali disco w kolorze srebrnym,
  • ładowarka pokładowa AC 11kW + DC 80kW.

W wersji techno, w cenie możemy liczyć dodatkowo na:

  • tapicerkę mieszaną "denim" pochodzącą w 100 proc. z recyklingu z podwójnymi szwami,
  • antenę w kształcie płetwy rekina,
  • kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25 cala,
  • ładowarkę indukcyjną,
  • avatar Reno (umożliwiający głosową obsługę)
  • system multimedialny openR Link 10,1 cala z wbudowanymi usługami Google, Arkamys,
  • wskaźnik ładowania na masce,
  • fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach dla kierowcy i 4 dla pasażera,
  • konsolę środkowa z podłokietnikiem ze schowkiem,
  • lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane,
  • aktywny tempomat (ACC),
  • kamerę cofania,
  • automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold,
  • 18-calowe felgi aluminiowe techno w kolorze czarnym diamentowym.

Najbogatszy i najdroższy wariant Renault 5 w wersji iconic cinq proponuje:

  • tapicerkę mieszaną w kolorze żółtym pochodząca w 100 proc. z recyklingu z żółtymi szwami,
  • fotele przednie sterowane manualnie w 6 kierunkach i elektryczna regulacja lędźwiowa kierowcy,
  • bezramkowe lusterko wsteczne,
  • kolorowe oświetlenie ambientowe 5 modułów na desce rozdzielczej i 1 moduł na konsoli centralnej,
  • system parkowania hands free parking (HFP),
  • przednie fotele podgrzewane,
  • podgrzewaną kierownicę,
  • 18-calowe felgi aluminiowe chrono w kolorze czarnym diamentowym.

Nowe Renault 5 - dane techniczne:

Renault 5 120 KM urban range 150 KM comfort range
silnik elektryczny elektryczny synchroniczny z uzwojonym wirnikiem
maksymalna moc w kW CEE (KM DIN) 90 (120) 110 (150)
maksymalny moment obrotowy Nm CEE 225 245
rodzaj napędu przedni
typ skrzyni biegów przekładnia redukcyjna (pojedyncze przełożenie)
akumulator trakcyjny
typ litowo-jonowy
napięcie / pojemność netto 400 / 40 kWh 400 V / 52 kWh
liczba modułów / ogniw 3/31 4/46
masa akumulatora (kg) 237 297
zasięg maksymalny (km w cyklu mieszanym wg WLTP) 300 410
czas i sposób ładowania*
czas ładowania AC 2,3 kW 10-100% 18 godz. 22 godz.
czas ładowania AC 3,7 kW 10-100% 12 godz. 14 godz.
czas ładowania AC 11 kW 10-100% 3 godz. 45 min. 4 godz. 45 min.
czas ładowania DC 80-100 kW 15-80% (do 80 kW) 30 min (do 100 kW) 30 min
układ kierowniczy
typ wspomagania układu kierowniczego zmienne, elektryczne
średnica zawracania między krawężnikami 10,3
osiągi
współczynnik SCx (m2) 0,746
prędkość maksymalna (km/h) 150 150
0-100 km/h (s) 9 7,9
zużycie paliwa i emisja CO2 wltp (VLow / VHigh)
zużycie energii el. w cyklu mieszanym (kWh/100 km) 14,5 14,9
emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 0
koła i opony
wymiary opon 195/55 R18 93H
zawieszenie
przednie typu pseudo Mac-Pherson
tylne zawieszenie wielowahaczowe
układ hamulcowy
przód: tarcze wentylowane (TW) tarcza 296x26 Ø 60
tył: tarcze pełne (TP) tarcza chłodzona elektrycznie (DR) 280x9,6 Ø36
masy (kg)
masa własna min (kg) 1412 1469
dopuszczalna masa całkowita 1865 1920
maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem 500 500
pojemność bagażnika*
pojemność bagażnika 277 dm3 (326 l)
pojemność bagażnika po złożeniu tylnych siedzeń 1106 l
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault 5 / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI
Renault 5 Renault / dziennik.pl / MACIEJ LUBCZYNSKI