Koncern GAC wjeżdża do Polski. Jameel Motors rusza ze sprzedażą

Tomasz Sewastianowicz: Skąd arabski inwestor w Polsce i dlaczego wprowadza chińskie samochody? Jakie marki będą dostępne?

Reklama

Marcin Słomkowski: Jameel Motors należy do saudyjskiej rodziny Jameel. Jako Jameel Motors, czyli niezależny, międzynarodowy dystrybutor samochodów Toyota, Lexus, BYD i wielu innych z powodzeniem działa na takich rynkach jak Wielka Brytania, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Japonia, Australia czy Chiny. Widzimy, że Polska to dziś jeden z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych w Europie. Potwierdzają to chociażby dane JATO Dynamics. Dostrzegamy tu ogromny potencjał wzrostu, szczególnie w obszarze elektromobilności i nowoczesnych technologii.

Od 25 lat pracuje z rynkiem motoryzacyjnym i różnymi markami. Muszę przyznać, że jestem pod ogromnym wrażeniem tego, co wnosi do Europy marka GAC. Dlatego zdecydowaliśmy się zaoferować polskim klientom samochody, które łączą innowacyjność, wysoką jakość i atrakcyjną cenę. Stąd wybór padł właśnie na GAC, jednego z największych chińskich producentów, firmę obecną na liście Fortune Global 500 mającą za sobą wieloletnią współpracę z takimi markami jak Toyota czy Honda.

Tak wygląda duży SUV dla rodziny i luksusowy SUV coupe. Jakie ceny?

Reklama

Kiedy ruszy sprzedaż? Jakie modele zaoferujecie na początku działalności?

Sprzedaż planujemy rozpocząć w trzecim kwartale 2025 roku. Na początek wprowadzimy modele elektryczne marki GAC, takie jak rodzinny Aion V czy luksusowy Hyptec HT. Każdy z nich odzwierciedla zaawansowaną technologię i wysokie standardy jakości marki GAC.

GAC Aion V i GAC Hyptec HT / Tomasz Sewastianowicz

Przykładowo GAC Aion V to średniej wielkości SUV z segmentu C o zasięgu do 520 km. Samochód jest wyposażony w ultraszybkie ładowanie technologii 3C, które pozwala naładować baterię od 30 do 80 proc. w zaledwie 20 minut. Aion V oferuje zaawansowany system autonomicznej jazdy L2+, czterostrefową klimatyzację, przednie siedzenia z funkcją masażu i przestronne wnętrze zaprojektowane z myślą o komforcie długich podróży.

Kolejnym modelem będzie GAC Hyptec HT, czyli elektryczny SUV w stylu coupe, który łączy sportowe osiągi z komfortem klasy premium. Osiąga moc 380 KM, a jego zasięg wynosi 450 km. Samochód posiada luksusowe wnętrze z tapicerką ze skóry nappa, system audio klasy premium z 22 głośnikami Dolby Atmos oraz największy w klasie zakres regulacji oparć tylnej kanapy do 143 stopni. Wszystko to zapewnia pasażerom wyjątkowy komfort podróży.

Poziom cenowy będziemy w stanie określić po zakończeniu analizy rynku i wyliczeniu wszelkich kosztów. Zapewniam, że nasza propozycja będzie wyjątkowo atrakcyjną na tle konkurencji w segmencie elektrycznych samochodów premium.

GAC Aion V / Tomasz Sewastianowicz

Nowa marka GAC w Polsce. Nie tylko cena zaskoczy

Dlaczego polski kierowca powinienem kupić samochód GAC zamiast europejskiej, koreańskiej czy japońskiej marki?

Nasze samochody oferują znacznie więcej niż tylko atrakcyjną cenę. Łączymy nowoczesny design z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy, doskonałym infotainmentem i najwyższym poziomem bezpieczeństwa, co potwierdzają wyniki testów Euro NCAP. Poza konkurencyjnymi zasięgami czy technologią wydajnego ładowania stawiamy na jakość wykonania, luksusowe wnętrza, innowacje i realną wygodę użytkowania.

GAC wjeżdża do Polski, kiedy już kilka innych marek z Chin zdążyło się rozpędzić. Nie sądzicie, że robi się ciasno? Czym chcecie przyciągnąć klientów?

Rynek elektromobilności w Europie, a zwłaszcza w Polsce, jest nadal na etapie dynamicznego wzrostu. Widzimy przestrzeń dla marek, które oferują najwyższą jakość i innowacje w przystępnej cenie. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu GAC w produkcji samochodów i zaawansowanemu rozwojowi technologicznemu wierzymy, że mamy unikalną propozycję. Nasza oferta wyznaczy nowe standardy jakości w stosunku do ceny w swoim segmencie.

GAC Aion V i GAC Hyptec HT / Tomasz Sewastianowicz

Nowa marka rusza z biznesem w Polsce. Na liście Warszawa, Gdańsk, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań czy Szczecin

Jaki będzie model biznesowy sprzedaży w Polsce? Oddzielna sieć dilerska? W ilu salonach będą dostępne auta?

Na początek otwieramy flagowy salon GAC w Warszawie, którego inauguracja planowana jest na trzeci kwartał 2025 roku. Równolegle finalizujemy prace przy budowie profesjonalnej sieci dilerskiej, obejmującej największe polskie aglomeracje – Warszawę, Gdańsk, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań czy Szczecin. To 12 punktów zapewniających szeroką dostępność serwisu oraz samochodów GAC w całej Polsce.

Jesteśmy na końcowym etapie rozmów z naszymi partnerami, aby zapewnić polskim kierowcom nie tylko pełen dostęp do gamy modeli i serwisu, ale przede wszystkim najwyższy standard obsługi. Zależy nam, aby relacja z klientem nie kończyła się na zakupie – chcemy być wsparciem na każdym etapie użytkowania samochodu.

Liczycie na klientów indywidualnych czy firmowych?

Nasza oferta jest skierowana zarówno do klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W pierwszej fazie działalności szczególnie liczymy na klientów prywatnych, zainteresowanych elektromobilnością. W dalszej perspektywie planujemy aktywnie rozwijać segment flotowy, oferując konkurencyjne warunki finansowania i serwisu.

GAC Aion UT / Tomasz Sewastianowicz

Kowalski będzie zadowolony z cen i 8 lat gwarancji na samochód

Jak będą wyglądały warunki gwarancji i serwisu?

Będziemy oferować bardzo kompleksowe warunki gwarancyjne, które zapewnią naszym klientom pełne bezpieczeństwo użytkowania. Każdy samochód marki GAC będzie objęty 8-letnią gwarancją na cały pojazd, w tym na baterię. Dodatkowo oferujemy 2 lata gwarancji na lakier oraz 12 lat gwarancji na perforację nadwozia.

Naszym celem jest nie tylko zapewnienie wysokiej jakości produktów, ale również bezproblemowej eksploatacji pojazdów na przestrzeni wielu lat. W Polsce współpracujemy z wybranymi partnerami serwisowymi, którzy będą odpowiedzialni za pełną obsługę posprzedażną, szybki dostęp do części zamiennych oraz profesjonalne wsparcie techniczne.

Tak wygląda najtańszy model GAC Aion UT. Na starcie o 40 000 zł taniej. W drodze hybrydy

Jakie premiery szykujecie dla polskich kierowców w najbliższym czasie? Będzie auto dla ludu?

Poza wspomnianymi już wcześniej GAC Aion V oraz luksusowym GAC Hyptec HT, następny planowany model to GAC Aion UT (foto niżej), czyli modnie wystylizowany 5-drzwiowy hatchback o zasięgu 430 km. Każdy z nich wyróżnia się zaawansowaną technologią, wysokim poziomem bezpieczeństwa, komfortem i bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Ale chcę zapewnić, że na tych autach nie poprzestajemy. Pracujemy nad wprowadzeniem kolejnych nowych modeli elektrycznych i hybrydowych, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb polskich klientów.

GAC Aion UT to będzie najbardziej przystępny model elektryczny nowej marki w Polsce. Cena? Jego rywalem jest m.in. Volkswagen ID.3, który kosztuje obecnie od ok. 141 600 zł. Auto chińskiego producenta musi być tańsze, jeśli ma się sprzedawać. Przy cenie na poziomie 130 000 zł i z dopłatą 40 000 zł z programu NaszEauto finalnie może kosztować ok. 90 000 zł. To byłaby świetna oferta / Tomasz Sewastianowicz

Nowa fabryka samochodów? "Polska jest dla nas rynkiem strategicznym"

Może inwestycja w fabrykę samochodów w Polsce?

Na obecnym etapie skupiamy się na skutecznym wprowadzeniu marki GAC na polski rynek i budowie silnej pozycji sprzedażowej. Jeśli chodzi o ewentualne inwestycje w produkcję lokalną, to obecnie nie możemy udzielić konkretnych informacji, ale Polska jest dla nas rynkiem strategicznym.

GAC Aion Hyper SSR / Tomasz Sewastianowicz
GAC Aion V / Tomasz Sewastianowicz
GAC Aion V / Tomasz Sewastianowicz
Centrum projektowe GAC / Tomasz Sewastianowicz