Reklama

AMG Driving Academy świętuje w Polsce 55. rocznicę założenia firmy AMG. Niewtajemniczonym przypominamy, że historia trzech słynnych literek ma swoje początki w niewielkiej manufakturze przypominającej garaż. Dziś AMG to symbol nierozerwalnie kojarzony z gwiazdą Mercedesa, a szkoła jazdy organizowana pod okiem kierowców wyścigowych i rajdowych to prawdziwa gratka. Kursy są cenione za profesjonalną organizację i wysoki poziom merytoryczny. Nie bez znaczenia jest też indywidualne podejście instruktorów do każdego z uczestników. A o tym jak bardzo potrzebne są tego typu szkolenia może świadczyć ogromne zainteresowanie poprzednimi edycjami. Do tej pory przeszkolono już ponad 4 tys. osób, nie tylko w Polsce, ale również na torach w Szwecji, w Czechach, Austrii, Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii oraz w Chinach.

Kto nie był na AMG Driving Academy, powinien wiedzieć, że warto pojechać. Kto już był, wie, że warto wrócić. Teraz w Polsce rusza dziewiąty sezon cyklu szkoleniowego. Na spragnionych edukacji czeka najszybsza rodzina Mercedesów-AMG i bogaty program o trzech poziomach trudności. Podstawowe szkolenie to AMG Experience. Bardziej zaawansowane zajęcia obejmują moduły AMG Performance Race Track Only oraz AMG Performance.

AMG Driving Academy nauczy hamować i omijać przeszkody

Zależnie od programu kierowcy przejdą szereg ćwiczeń praktycznych. Od przyspieszania i hamowania przez dobór prawidłowego toru jazdy aż po radzenie sobie z podsterownością i nadsterownością (m.in. płyta poślizgowa, szybko nauczy pokory i zweryfikuje umiejętności).

Reklama
AMG Driving Academy / Mercedes

Na "doszlifowanie" zdobytych umiejętności pozwoli moduł jazdy za instruktorem Lead&Follow. Dodatkowy element rywalizacji wprowadza konkurencja jazdy na czas. Zastrzyk adrenaliny zapewni możliwość typowo wyścigowej przejażdżki wspólnie z instruktorem Race Taxi.

Podczas bazowego szkolenia AMG Experience auta będzie można przetestować na otwartych drogach (AMG Tour). Z kolei programy AMG Performance Race Track Only oraz AMG Performance skupiają się na podnoszeniu umiejętności bardziej doświadczonych kierowców i oferują dodatkowe moduły z zakresu dynamicznej jazdy.

AMG Driving Academy / Mercedes

Szkoła jazdy AMG Driving Academy na trzech torach

Autodrom Jastrząb położony tuż przy trasie S7 pod Radomiem to obiekt, którego pętla liczy 2,4 km długości i ma 11 zakrętów, a najdłuższa prosta mierzy tu 280 m. Tu swoim potencjałem brylują m.in. kompaktowe modele Mercedes-AMG. Tor zapewnia system nawadniania, nocne oświetlenie oraz hotel na terenie obiektu.

Silesia Ring w Kamieniu Śląskim uchodzi za jeden z najbardziej uznanych torów w naszej części Europy – oferuje 3,6-kilometrową nitkę toru z 15 zakrętami oraz 600 m prostej. Ten obiekt jest uznawany za doskonałe miejsce szkoleń zarówno dla osób rozpoczynających swoją przygodę za kierownicą, jak i zawodowców.

Czeski tor Brno to trzeci obiekt wykorzystywany przez AMG Driving Academy. Nazywany "Czeską Fabryką Adrenaliny" działa od 1930 r. Ma 5,4 km długości, 14 zakrętów i 650-metrową prostą.

Reklama

AMG Driving Academy, czyli terminy szkoleń

Pierwsze szkolenie na Autodromie Jastrząb potrwa do 10 maja. Następne zajęcia w kalendarzu przewidziano na Silesia Ring – od 29 czerwca do 5 lipca.

Pod koniec wakacji AMG Driving Academy wróci na Autodrom Jastrząb – tam trenerzy zajmą się szkoleniem od 29 sierpnia do 6 września. Ostatni trening zaplanowano 9 października na torze Brno.

AMG Driving Academy / Mercedes
AMG Driving Academy / Mercedes

AMG Driving Academy, cena i samochody do nauki jazdy

Podstawowe szkolenie AMG Experience na Autodrom Jastrząb kosztuje 3200 zł.

Bardziej zaawansowany moduł AMG Performance Race Track Only jest organizowany jedynie na Silesia Ring - cena od 5600 zł.

Wreszcie AMG Performance na Silesia Ring lub w Brnie to odpowiednio 6 tys. zł i 7400 zł.

Flota dostępnych samochodów AMG Driving Academy obejmuje m.in. kompakty z serii 35 i 45, tylnonapędowe Klasy C z serii 63, Klasę E od AMG, a także AMG GT R i AMG GT, czyli 4-drzwiowe coupe. Najpotężniejsze modele rozwijają prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h i przyspieszają do pierwszej setki w niewiele ponad 3 sekundy.

AMG Driving Academy / Mercedes
AMG Driving Academy / Mercedes
AMG Driving Academy / Mercedes

AMG i Mercedes, jak to zaczęło się w garażu

Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher – to właśnie od uporu tych dwóch niemieckich inżynierów Mercedesa zaczęła się długa droga do stworzenia marki AMG. W latach 60. próbowali przekonać władze niemieckiego producenta, by stworzyć niezależny dział samochodów sportowych. Wielomiesięczne błagania spełzły na niczym, a tych dwóch dwudziestokilkulatków postanowiło działać niezależnie. Zwolnili się z koncernu i w niewielkiej miejscowości Burgstall założyli w garażu własną działalność. Kupili rozbitego Mercedesa 300 SEL i na nim eksperymentowali. Wzmocnili silnik wraz z podzespołami mechanicznymi i wystawili go w wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Czerwone W109 zaskoczyło świat i zajęło drugie miejsce, ustępując jedynie znacznie lżejszemu i sprawniej pokonującemu zakręty Fordowi Capri.

To był sygnał dla świata, że AMG jeszcze może namieszać. I tak się stało. Klienci zaczęli spływać lawinowo, a kolejne modyfikacje nie ograniczały się tylko do mechaniki, zmiany obejmowały też wygląd. Kilka lat później firmę przeniesiono do Affalterbach, a na początku lat 80. zatrudniono setnego pracownika. Uszlachetniano różne modele Mercedesa, który dopiero w 1988 doszedł do wniosku, że należy połączyć siły. W 2005 przejął całość udziałów w zakładzie, który kilka dekad wcześniej startował z pozycji garażowej.

Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG (W 109) zajął drugie miejsce w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps w 1971 roku / Mercedes / Mercedes-Benz AG - Mercedes-Benz
Mercedes SLS AMG GT3 i 300 SEL 6.8 AMG / Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
AMG Driving Academy / Mercedes
AMG Driving Academy / Mercedes
AMG Driving Academy / Mercedes