Kia Niro drugiej generacji gotowa do debiutu. Samochód zyskał sportowe proporcje, a to jeden z efektów zastosowania nowej platformy i zapatrzenia projektantów w skrzydlaty prototyp HabaNiro z 2019 roku (zdjęcia).
Wygląd to rewolucja w porównaniu do obecnego modelu. Styliści pełnymi garściami czerpali w koncepcyjnego HabaNiro – auto produkcyjne odziedziczyło dwukolorowe nadwozie z kabiną przesuniętą do tyłu, kształt świateł przednich i tylnych, koła rozstawione maksymalnie na rogach karoserii czy słupek C pochylony do przodu.
Kia Niro będzie większa i bardziej przestronna
Nowe Niro będzie też większe od pierwszej generacji. Samochód urósł aż o 65 mm wzdłuż i o 10 mm na wysokość – teraz długość wynosi 4420 mm, a wysokość to 1545 mm.
Rozstaw osi zyskał 20 mm do 2720 mm (to nawet lepiej niż nowa Kia Sportage - 2680 mm), a to na drodze przełoży się na stabilne prowadzenie.
Kia Niro to wnętrze jak w EV6 i bagażnik o pojemności 370 l
Za drzwiami kabina na wzór EV6, a to oznacza intuicyjną obsługę i wykonanie wysokiej jakości. Miejsce kierowcy jest totalnie cyfrowe. Mistrzem pierwszego wrażenia jest potężny bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości, który łączy zestaw wskaźników przed kierowcą i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Oba mają po 10,25 cala. Niżej także dotykowy panel sterowania klimatyzacją i ogrzewania wnętrza.
Naturalnie w nowym nadwoziu wygospodarowano przestronniejsze wnętrze – nad głowami przybyło 10 mm, a pasażerowie z tyłu mają od 20 do 40 mm więcej miejsca na nogi (tylna kanapa regulowana). Bagażnik? W porównaniu do kufra schodzącej generacji kolejne Niro zapewni o 15 l więcej, czyli ponad 370 l.
Nowa Kia Niro i wyposażenie
Wyposażenie obejmuje m.in. system zdalnego parkowania, fotel pasażera z funkcją relaksacyjną (rozkłada się elektrycznie jak leżanka), wyświetlacz Head-up. Do sterowania skrzynią biegów przewidziano pokrętło shift by wire.
Niro II będzie też naszpikowane systemami bezpieczeństwa, a lista obejmuje przykładowo: układ autonomicznego hamowania, asystenta zmiany pasa ruchu na autostradzie czy funkcję blokady otwarcia tylnych drzwi połączoną z asystentem martwego pola.
Kia Niro jako samochód elektryczny i hybryda, jaki zasięg?
Niro powstała na platformie od początku pomyślanej o różnych typach napędu. Klasyczna hybryda to 140 KM mocy (265 Nm).
Mocniejsza Niro PHEV, czyli hybryda plug-in z ładowaniem z gniazdka, to już 183 KM (265 Nm) i ok. 60 km zasięgu w trybie elektrycznym.
Nowe Niro jako samochód elektryczny będzie dostępne w dwóch wersjach. Bazowa to akumulator 48 kWh i 150-konny silnik (254 Nm). Z takim napędem producent obiecuje ok. 350 km zasięgu.
e-Niro II z największym akumulatorem 64,5 kWh to już zasięg na poziomie 460 km. Tu kierowca może liczyć na 217 KM mocy (254 Nm).
Nowa Kia Niro naładuje inny samochód elektryczny
Kia Niro II dostanie też technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło prądu (110/220 V). Dzięki temu będzie możliwe zasilanie o mocy do 3,6 kW np. 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora auta można naładować również inny samochód elektryczny (Vehicle-2-Vehicle V2V).
Nowa Kia Niro oficjalnie zadebiutuje 25 listopada w Seulu. W Polsce pojawi się w trzecim kwartale 2022 roku.