Kia EV9 już na pierwszych wizualizacjach kradnie show rozmachem nadwozia i minimalizmem wnętrza. To drugi po EV6 samochód elektryczny z serii 11 nowych modeli koreańskiej marki, które pojawią się na rynku do 2030 roku.

Kia EV9 także powstała na specjalnie opracowanej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) z akumulatorem w środku. Stąd imponujący rozstaw osi i koła rozstawione niemal na rogach ponad 5-metrowej karoserii. Obraz rozmiarów daje oferowana w USA spalinowa Kia Telluride.

Kia EV9 Kia EV9 / KIA
Kia Telluride Kia Telluride / KIA

Kia EV9 i wnętrze jak salon

Za drzwiami EV9 czeka nowatorska kabina. Zaplanowano ją tak, aby zapewnić kierowcy i pasażerom zmienną i funkcjonalną przestrzeń, którą można dowolnie aranżować. Siedzenia dają się elektrycznie rozkładać niczym leżanka (jak w EV6), a tylne także przesuwać. Konsola środkowa pomieści najróżniejsze skarby.

Reklama
Kia EV9 Kia EV9 / KIA

Miejsce kierowcy jest totalnie cyfrowe. Potężny bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości łączy zestaw wskaźników przed prowadzącym i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Podświetlane dotykowe pola zamiast fizycznych przycisków i kierownica o nietypowym kształcie, to tylko szczypta odważnych rozwiązań z wnętrza EV9.

Kia EV9 Kia EV9 / KIA

Kia EV9 - ładowanie szybkie jak tankowanie

Zastosowanie architektury wspólnej z EV6 podpowiada błyskawiczne ładowanie akumulatora. Także EV9 zaoferuje możliwość "tankownia" prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Stąd akumulator będzie można naładować z dużą prędkością – dzięki ładowarce 350 kW – od 10 do 80 proc. pojemności w 18 minut. A powiększenie zasięgu o 100 km zajmie ok. 4,5 minuty.

Kia EV9 Kia EV9 / KIA

Kia EV9 - zasięg i elektryczny napęd na cztery koła

Kia EV9 z pewnością dostanie też technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło prądu (110/220 V). Dzięki temu będzie możliwe zasilanie o mocy do 3,6 kW np. 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora auta można naładować również inny samochód elektryczny (Vehicle-2-Vehicle V2V).

Napęd na cztery koła zapewnią dwa silniki elektryczne. Zasięg? Spokojnie można spodziewać się ponad 500 km jazdy na jednym ładowaniu. Debiut rynkowy zaplanowano na 2023 rok.

Kia EV9 Kia EV9 / KIA