Kia EV9 już na pierwszych wizualizacjach kradnie show rozmachem nadwozia i minimalizmem wnętrza. To drugi po EV6 samochód elektryczny z serii 11 nowych modeli koreańskiej marki, które pojawią się na rynku do 2030 roku.

Kia EV9 także powstała na specjalnie opracowanej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) z akumulatorem w środku. Stąd imponujący rozstaw osi i koła rozstawione niemal na rogach ponad 5-metrowej karoserii. Obraz rozmiarów daje oferowana w USA spalinowa Kia Telluride.

Reklama
Kia EV9 / KIA
Kia Telluride / KIA

Kia EV9 i wnętrze jak salon

Za drzwiami EV9 czeka nowatorska kabina. Zaplanowano ją tak, aby zapewnić kierowcy i pasażerom zmienną i funkcjonalną przestrzeń, którą można dowolnie aranżować. Siedzenia dają się elektrycznie rozkładać niczym leżanka (jak w EV6), a tylne także przesuwać. Konsola środkowa pomieści najróżniejsze skarby.

Kia EV9 / KIA

Miejsce kierowcy jest totalnie cyfrowe. Potężny bezramkowy, zakrzywiony ekran o wysokiej rozdzielczości łączy zestaw wskaźników przed prowadzącym i wyświetlacz systemu multimedialnego na konsoli środkowej. Podświetlane dotykowe pola zamiast fizycznych przycisków i kierownica o nietypowym kształcie, to tylko szczypta odważnych rozwiązań z wnętrza EV9.

Kia EV9 / KIA

Kia EV9 - ładowanie szybkie jak tankowanie

Zastosowanie architektury wspólnej z EV6 podpowiada błyskawiczne ładowanie akumulatora. Także EV9 zaoferuje możliwość "tankownia" prądem o napięciu 400 V i 800 V, bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. Stąd akumulator będzie można naładować z dużą prędkością – dzięki ładowarce 350 kW – od 10 do 80 proc. pojemności w 18 minut. A powiększenie zasięgu o 100 km zajmie ok. 4,5 minuty.

Kia EV9 / KIA

Kia EV9 - zasięg i elektryczny napęd na cztery koła

Kia EV9 z pewnością dostanie też technologię Vehicle to Load (V2L), która działa jako źródło prądu (110/220 V). Dzięki temu będzie możliwe zasilanie o mocy do 3,6 kW np. 55-calowego telewizora i klimatyzatora przez ponad 24 godziny. W razie potrzeby z akumulatora auta można naładować również inny samochód elektryczny (Vehicle-2-Vehicle V2V).

Napęd na cztery koła zapewnią dwa silniki elektryczne. Zasięg? Spokojnie można spodziewać się ponad 500 km jazdy na jednym ładowaniu. Debiut rynkowy zaplanowano na 2023 rok.

Kia EV9 / KIA