Akumulatory wypełnione są elektrolitem, który w przypadku wycieku może być niebezpieczny dla człowieka i bardzo szkodliwy dla środowiska. Dlatego zarówno jego przechowywanie jak i transport obwarowane są odpowiednimi, rygorystycznymi wytycznymi. Ich przewożenie zwykłą przesyłką kurierską jest niezgodne z prawem ponieważ muszą być one odpowiednio przygotowane i zabezpieczone do transportu. Podstawowym warunkiem jest zagwarantowanie, że przez całą podróż od sprzedawcy do klienta akumulator spędzi w pozycji stojącej.
Niestety dość powszechną, naganną praktyką jest to, że niektóre sklepy internetowe realizują wysyłki oszukując kuriera i w informacji o towarze podają, że jest to zupełnie inny towar np.: rozrusznik. Dzieje się tak w obawie, że firma kurierska zwyczajnie odmówi transportu akumulatora. Inną również niedopuszczalną praktyką jest zamykanie naturalnych otworów odgazowujących, aby uniemożliwić wyciek elektrolitu. Kurier, który nie ma świadomości, że przewozi taki towar nie będzie w szczególny sposób troszczył się o niego. W efekcie tego niemożliwe jest ujście gazu, który wytwarza się w trakcie normalnej reakcji chemicznej. W konsekwencji może to doprowadzić do deformacji akumulatora, obniżenia jego właściwości, a w skrajnych przypadkach nawet do jego eksplozji.
Recycling
Przepisy prawa związane z obrotem akumulatorami nakładają na sprzedawców obowiązek odebrania zużytej baterii ponieważ ta poważnie zagraża środowisku oraz zdrowiu ludzi i dlatego powinna być poddana zgodnie z odpowiednimi procedurami recyclingowi - mówi Artur Szydłowski z Motointegrator.pl. Jeśli nie mamy takiej możliwości to powinien być wyraźny sygnał, że sprzedawca nie posiada odpowiedniego pozwolenia na sprzedaż akumulatorów i nie powinniśmy kupować w takim sklepie.
Reklamacja
Każdy towar, który przedwcześnie uszkodził się lub nie spełnia odpowiednich parametrów może zostać zareklamowany jako wadliwy. W przypadku akumulatorów należy mieć na uwadze to, że nie możemy po prostu wysłać go pocztą do sprzedawcy, dlatego warto wybrać taki sklep, który dysponuje stacjonarną formą obsługi reklamacji. Dobrze jest zatem jest mieć możliwość kupna przez internet, ale z opcją osobistego odbioru we wskazanym punkcie sprzedaży. W ten sposób transakcję można zawrzeć na wyspecjalizowanych platformach np.: motointegrator.pl. Sprzedawca wskazuje czas i miejsce odbioru, w którym również można złożyć reklamację. Taka możliwość rozwiązuje ponadto kwestię oddania zużytego akumulatora. Jeśli punktem odbioru jest serwis samochodowy od razu możemy skorzystać z usługi wymiany, co we współczesnych samochodach nie zawsze jest prostą czynnością.
Czujność
Kupując przez internet zawsze warto wcześniej sprawdzić czy konkretny sklep podaje siedzibę firmy, czy działalność zarejestrowana jest w Polsce, jakie ma zasady przyjmowania zwrotów i reklamacji. Trzeba pamiętać, że zgodnie z litera prawa kupując w sieci mamy pełne prawo zwrócić towar w przeciągu 10 dni od chwili jego dostarczenia bez żadnych dodatkowych konsekwencji. Żaden sprzedawca nie może też żądać od nas naszych numerów PIN, danych osobowych jeśli nie jest to uzasadnione, haseł dostępu do kont, czy skrzynek pocztowych. Zawsze przy podejmowaniu decyzji o kupnie przez Internet powinniśmy wykazać się choćby odrobiną czujności i rozwagi, a wówczas będziemy mogli cieszyć się z otrzymanego towaru.