Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Jak zimą uciec od mandatu i odpalić samochód? Zobacz triki mistrza kierownicy

9 listopada 2016, 10:31
Jeżeli jesteś właścicielem nieco starszego samochodu i dawno nie wymieniałeś akumulatora, przed zimą koniecznie sprawdź jego stan. Nawet dobry akumulator nie będzie poprawnie funkcjonował, jeżeli niesprawny będzie alternator, który go ładuje. Najlepiej więc zleć przegląd pojazdu zaufanej stacji obsługi. "Jeśli samochód nie odpali, można wezwać również Assistance, pod warunkiem że mamy wykupioną taką usługę. W sytuacji, w której nie chcemy korzystać z pomocy, najlepiej upewnić się, że bateria wytrzyma mróz" - mówi Piotr Dyszlewicz z Ergo Hestii. Przede wszystkim warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które ułatwią nam uruchomienie samochodu i sprawią, że będziemy czuć psychiczny komfort nie tylko w czasie jazdy.
Jeżeli jesteś właścicielem nieco starszego samochodu i dawno nie wymieniałeś akumulatora, przed zimą koniecznie sprawdź jego stan. Nawet dobry akumulator nie będzie poprawnie funkcjonował, jeżeli niesprawny będzie alternator, który go ładuje. Najlepiej więc zleć przegląd pojazdu zaufanej stacji obsługi. "Jeśli samochód nie odpali, można wezwać również Assistance, pod warunkiem że mamy wykupioną taką usługę. W sytuacji, w której nie chcemy korzystać z pomocy, najlepiej upewnić się, że bateria wytrzyma mróz" - mówi Piotr Dyszlewicz z Ergo Hestii. Przede wszystkim warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które ułatwią nam uruchomienie samochodu i sprawią, że będziemy czuć psychiczny komfort nie tylko w czasie jazdy. / Skoda
Mandat za śnieg? Wszytko jest możliwe! Gorzej będzie kiedy mróz wkroczy do akcji - niemal na 100 procent nie ruszysz z miejsca. Dlatego zobacz, jak uniknąć kłopotów z odpaleniem auta. Radzą eksperci...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
akumulator śnieg mróz silnik samochód zima

Powiązane

Reklama

Komentarze(16)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Draiwer
    2013-01-20 09:05:24
    Najlepiej schowac samochod pod koldre i czekac az sie ogrzeje.Ludzie czy to pierwsza zima w waszym zyciu.
    0
  • kzrysztof
    2013-01-26 18:18:49
    mam w123 rocznik 1983 300 diesel stoi pod chmurką orginalne 500035 km przebiegu ,dobre paliwo, dobra bateria to jest samochód,a nie wózki jednorazowe którymi się poruszacie w których ciągle coś zawodzi.Obecnie koncerny celowo was puszczają w maliny,dla kasiory.
    0
    pokażodpowiedzi (1)
  • Paweł
    2012-12-13 11:56:08
    Jeśli nie jesteś elektrykiem, to weź pod uwagę, że przewody rozruchowe kupowane w marketach nadają się tylko do wyrzucenia na śmietnik. Kable w nich mają tak dużą rezystancję, że spadek napięcia uniemożliwia rozruch silnika w samochodzie biorcy. Najlepiej zwrócić się do zaprzyjaźnionego elektryka z prośbą o wymianę samych przewodów (zaciski są o.k.) na takie "prawdziwe" z czystej miedzi o dużym przekroju.
    1
  • Filip
    2012-12-04 15:45:34
    Za śnieg czy nie, jak nie chcesz mandatu to pobierz sobie Yanosika i będziesz wiedzieć, gdzie czai się patrol.
    1
  • KaZet
    2012-12-03 15:40:39
    Trzeba dodać koniecznie, że po wpięciu przewodów w akumulator "biorcy"
    samochód "dawcy" uruchamiamy na kilka, kilkanaście minut, podładowujemy
    "biorcę" po czym koniecznie wyłączamy samochód "dawcy " i dopiero próbujemy
    odpalić " biorcę". Koniecznie wyłącz samochód "dawcy " - jak nie chcesz mieć kłopotów! pamiętamy oczywiście by wpinać + do + a - do - . Pozdrawiam.
    0
  • robert
    2012-12-04 14:27:15
    Do KaZet

    plus do klemy, minus do masy, np. silnika
    0
  • poskojezyczn parasa
    2012-12-03 14:30:23
    "... wezwać również Assistance, pod warunkiem ..."
    0
  • stary
    2013-02-18 13:36:53
    rada by parkując na wzniesieniu skręcić koła tak by oparły się o krawężnik jak najbardziej słuszna. W USA to jedno z pytań podczas jazdy egzaminacyjnej. Hamulca ręcznego radzę nie używać w zimie. Jakkolwiek zadbany przymarza podczas dużych mrozów.
    0
  • KaZet
    2012-12-03 15:31:40
    "częstym błędem jest łączenie przewodów bezpośrednio do akumulatora "biorcy"?
    To gdzie przepraszam mam te przewody wetknąć jak nie do akumulatora "biorcy"?
    / Wpiąć w tzw. klemy /.O ile cała rada jw. jest poprawna, to z tym wpinaniem
    przewodów autor artykułu - chyba "przegiął".
    0
  • sandoval
    2012-12-04 06:55:12
    Dużo "wody" mało treści. Przed uruchamianiem dobrze jest włączyć dwu lub trzykrotnie zapłon na 5-10 sekund, To powoduje, że pompa paliwowa zassie paliwo i wypełni przewody, a ponad to lekkie obciążenie akumulatora "rozbudzi" go do obciążenia rozruchowego.
    Dawca nie wyłącza silnika aż silnik biorcy wejdzie na równe obroty.
    0
  • stary
    2013-02-18 13:42:27
    Nie należy włączać ogrzewania kabiny zanim silnik nie osiągnie właściwej temperatury. To częsty błąd kierowców w zimie. Skutek jest taki, że dodatkowo wychładza się kabina, a silnikowi utrudnia się pracę w optymalnych warunkach. Upośledzone jest smarowanie zgęstniałym olejem itp.
    0
  • polon
    2016-12-08 06:46:35
    Co do akumulatora, polecam każdemu wydrukować sobie ze spoti i powiesić w garażu poradnik pt. "Przygotuj akumulator do zimy". Obowiązkowa pozycja dla kierowców o tej porze roku.
    0
  • gozdiusz
    2012-12-22 03:16:20
    Akumulator na zimę zawsze warto kupić, takiego Jenoxa można mieć za parę groszy, a w zupełności byłby wystarczający. A jak widziałem w ostatnie dni paru nieszczęśników, którzy utknęli gdzieś na mieście, to aż odetchnąłem z ulgą, że wymieniłem sam wcześniej.
    1
  • bankier
    2016-12-06 18:41:43
    Odczekaj kilka sekund, a następnie płynnie rozpocznij jazdę? Jeżeli ktoś zastosuje tę radę, to życzę mu powodzenia z silnikiem. Trzeba zawsze odczekać przynajmniej te pół minuty w zimie (w duże mrozy nawet minutę) - olej silnikowy musi dotrzeć do wszystkich części silnika i najlepiej, żeby to zrobił przy jak najmniejszym obciążeniu (przy najniższych obrotach = wtedy gdy samochód stoi jeszcze w miejscu). Ruszając kilka sekund po odpaleniu ryzykujemy, że przez chwilę silnik będzie chodził "na sucho".
    0
  • REGES
    2017-03-01 15:34:20
    ALE DORADA Z ROZRUCHEM HAHAHAHA KAŻDY TO WIE I MISTRZ DORADZAŁ
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama