Kret-gigant wydrąży tunel na S19 Via Carpatia. Takiego transportu jeszcze nie było
1/7 Odcinek S19 Rzeszów Południe-Babica to jedna z najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Zadanie zakłada budowę dwunawowego tunelu, a także 6 estakad, 2 wiaduktów, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu drogi krajowej nr 19 oraz jednego przejazdu pod trasą S19 oraz trzech przejść dla zwierząt. Tunel będzie miał 2255 metrów długości. Składać się będzie dwóch naw, które będą połączone 15 przejściami poprzecznymi i jednym przejazdem awaryjnym w środku długości tunelu. Średnica wewnętrzna każdej z pojedynczych naw głównych będzie wynosiła 13,45 m (zewnętrzna 14,65 m). Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 100 metrów. Maszyna TBM drąży podziemny obiekt i jednocześnie układa jego obudowę, która składa się z tubingów. W przypadku tunelu w Babicy, na obudowę wykorzystanych zostanie przeszło 2230 pierścieni odlanych z 118 tys. sześciennych betonu.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję