10 miesięcy temu Departament Transportu USA zlecił dwóm niezależnym instytucjom badanie elektronicznego mechanizmu przyspieszenia w samochodach Toyoty. Do pracy wzięły się NHTSA - Narodowa Agencja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz NASA - Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej

Reklama

NHTSA i NASA badały elektroniczne systemy sterowania przepustnicą w samochodach Toyota po medialnych doniesieniach o rzekomym samoczynnym przyspieszaniu pojazdów.

Wreszcie poznaliśmy obszerny raport z badań, w którym obie instytucje stwierdziły, że systemy elektryczne stosowane w Toyotach i Lexusach nie powodowały samoczynnego przyspieszenia pojazdu. Ray LaHood, sekretarz transportu USA potwierdził wyniki naukowców: "Nie istnieją przypadki niezamierzonego przyspieszania samochodów Toyota związane z elektroniką."

Sama Toyota, która w swych pojazdach stosuje elektroniczne sterowanie przepustnicą od 2002 roku, stwierdziła, że przeprowadzone przez nią wcześniejsze testy wykluczyły możliwość występowania zakłóceń elektronicznych, powodujących samoczynne przyspieszanie pojazdów.

Reklama
Inne



Po ogłoszeniu przez NHTSA, NASA i Departamentu Transportu USA raportu uwalniającego Toyotę od zarzutów o samoczynne przyspieszanie samochodów, Steve St. Angelo - dyrektor Toyoty ds. jakości na Amerykę Północną powiedział:

"Toyota z zadowoleniem przyjmuje stwierdzenia NASA i NHTSA dotyczące naszego inteligentnego systemu sterowania przepustnicą ETCS-i (Electronic Throttle Control System with intelligence). Jesteśmy pełni uznania dla dogłębności raportu. Wierzymy, że tak rygorystyczna naukowa analiza, wykonana przez najwybitniejszych amerykańskich specjalistów wzmocni zaufanie dla bezpieczeństwa samochodów Toyota i Lexus. Mamy nadzieję, że ten ważny raport zakończy nieuzasadnione spekulacje na temat opracowanego przez Toyotę systemu ETCS-i, który został starannie zaprojektowany i przetestowany w sposób wykluczający możliwość wystąpienia w warunkach rzeczywistych przypadków samorzutnego przyspieszania pojazdu.

Będziemy wciąż rozwijać i instalować w samochodach Toyota i Lexus wiodące w branży rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, w tym przełomowe, wyrafinowane systemy elektroniczne. Będziemy również kontynuować ścisłą współpracę z NHTSA i uznanymi ekspertami zewnętrznymi - zobowiązuje nas do tego najwyższe zaufanie, jakie klienci pokładają w bezpieczeństwie i niezawodności naszych pojazdów. Wszyscy pracownicy Toyoty - liczący 30 tysięcy zespół w Stanach Zjednoczonych i wiele tysięcy Amerykanów pracujących w dealerów i dostawców w całym kraju – koncentruje się na opiniach klientów i nieustannym usprawnianiu naszych produktów i zapewnianiu najwyższej jakości obsługi."