- Toyota C-HR w nowej odsłonie już na rynku. Japończycy tną ceny o 26 000 zł
- Nowa Toyota C-HR wygląda awangardowo. Lepiej w kolorze Dark Blue czy Storm Grey?
- W kabinie C-HR Toyota stawia na przyciski, pokrętła i 12,3-calowy ekran
- Pojemność bagażnika zależy od hybrydy. Jakie są różnice?
- Toyota C-HR to dwie klasyczne hybrydy 5. generacji i pierwszy raz napęd 4x4
Toyota C-HR w nowej odsłonie już na rynku. Japończycy tną ceny o 26 000 zł
Toyota C-HR to najpopularniejszy w Polsce kompaktowy SUV i jeden z kluczowych modeli japońskiego producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Sprzedaż na poziomie 9000 sztuk po 7 miesiącach 2025 roku przekłada się na ponad 13 proc. udziału w tym segmencie.
Stawka jest wysoka, a Toyota nie zamierza ustąpić pola. Stąd na rynku debiutuje C-HR z roku modelowego 2026 i zyskuje nowe lakiery, tapicerki, lepsze wyposażenie oraz szerszą gamę napędów. Do tego Japończycy tną ceny nawet o 26 000 zł i mocno obniżają próg wejścia do świata hybryd. Na co mogą liczyć kierowcy?
Nowa Toyota C-HR wygląda awangardowo. Lepiej w kolorze Dark Blue czy Storm Grey?
Design to jeden głównych powodów zakupu C-HR. Toyota wylicza, że nawet połowa nabywców zdecydowała się na ten samochód z powodu stylistyki. Linia nadwozia nowej generacji radykalnie różni się od poprzednika. Za odważną kreską podąża funkcjonalność, a aerodynamika to numer popisowy drugiego wcielenia japońskiego auta. Tu każdy element pełni ważną rolę w osiągnięciu opływowej linii. Klamki chowają się na płasko z linią karoserii, jak w żadnej Toyocie do tej pory. Podwozie jest zabudowane osłonami, a kamery, radary czy spryskiwacze idealnie wkomponowano w bryłę. Szyby tylnych drzwi stały się większe i przebiegają niżej – zmianę docenią pasażerowie, znika uczucie klaustrofobii, jest jaśniej i widać więcej. Rozstaw osi w nowym C-HR pozostał bez zmian (2640 mm), stąd podobny poziom przestronności, jak w poprzedniku. Auto jest jednak lżejsze, a to dzięki szerszemu zastosowaniu stali o wysokiej sztywności.
Toyota C-HR z roku modelowego 2026 zyskała nowe kolory karoserii: Dark Blue i Storm Grey dla wersji Comfort, Comfort Plus i Style. Z kolei auta w odmianach Style z pakietem Bi-tone, Executive, GR SPORT, Tokyo Edition można zamówić w dwukolorowych malowaniach Dark Blue/Night Sky Black oraz Storm Grey/Night Sky Black.
W kabinie C-HR Toyota stawia na przyciski, pokrętła i 12,3-calowy ekran
Wnętrze to wzorowa proporcja między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Pozycja za kierownicą podobna jak w poprzednim modelu, ale wiele płaszczyzn można regulować. Plus za duży 12,3-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnych analogowych zegarów – samochód oferuje trzy wcześniej przygotowane motywy, które można programować przyciskami na kierownicy. Standardowa stacja multimedialna Toyota Smart Connect w zależności od poziomu wyposażenia to ekran o przekątnej 8 lub 12,3 cala, sterowanie głosowe, nawigacja w chmurze, informacje o ruchu drogowym oraz bezprzewodowa łączność ze smartfonem Apple CarPlay i Android Auto.
Toyotą da się też sterować zdalnie – z poziomu aplikacji MyT można np. ogrzać lub schłodzić wnętrze, analizować styl jazdy, odnaleźć auto na parkingu czy zablokować i odblokować drzwi. W przypadku C-HR plug-in daje też możliwość zdalnego rozpoczęcia i zakończenia ładowania baterii. Aplikacja pokazuje również poziom naładowania baterii i dostępny zasięg. Do tego można ustawić schemat ładowania, aby rozpoczęło się automatycznie w wybranym momencie, na przykład w nocy, kiedy ceny energii są niższe. C-HR oferuje jeszcze takie bajery jak m.in. cyfrowy kluczyk w smartfonie, wyświetlacz HUD czy układ automatycznego parkowania (aktywacja z telefonu).
Pojemność bagażnika zależy od hybrydy. Jakie są różnice?
Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika C-HR z hybrydą 1.8 to 388 litrów, auto z 2-litrowym napędem hybrydowym oferuje 364 l. W odmianie plug-in kufer oferuje 310 litrów. Mniejszy przedział bagażowy to m.in. efekt zastosowania większej baterii.
Toyota C-HR to dwie klasyczne hybrydy 5. generacji i pierwszy raz napęd 4x4
Nowa Toyota C-HR daje do wyboru dwie hybrydy 5. generacji – pierwsza jest oparta na benzynowym 1.8; druga na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i (dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi). Nowy akumulator litowo-jonowy jest mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekt?
Toyota C-HR 1.8 Hybrid hitem w Polsce. Jakie zużycie benzyny?
Nowy C-HR z hybrydą 1.8 zapewnia teraz 140 KM zamiast 122 KM napędu 4. generacji. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km. Właśnie na ten napęd zdecydowała się większość kupujących C-HR.
Napęd hybrydowy 5. generacji z 2-litrowym silnikiem wytwarza 197 KM. Stąd nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w starym modelu. W wersji z układem AWD-i w porównaniu z odmianami przednionapędowymi zastosowano na tylnej osi elementy zwiększające sztywność zawieszenia, które pochodzą z modelu RAV4.
Nowa Toyota C-HR 2.0 Hybrid Plug-in przejedzie 100 km za 10 zł
Ładowana z gniazdka C-HR 2.0 Hybrid Plug-in skrywa pod maską nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z Toyoty Prius. Benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Jednak w takim aucie podczas jazdy miejskiej korzysta się z sekcji elektrycznej, stąd już przy niskich prędkościach obrotowych niemal 400 Nm momentu obrotowego pozwala dynamiczniej ruszyć ze świateł.
Toyota obiecuje aż 66 km jazdy na prądzie w cyklu mieszanym. Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień może być wykorzystywany jako samochód elektryczny (ale pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów sprawdzi się jako hybryda. W trybie elektrycznym w mieście C-HR 2.0 PHEV zużywa średnio między 13 a 16 kWh energii na 100 km, to oznacza wydatek na poziomie 10 zł. Z kolei C-HR z klasyczną hybrydą na setkę potrzebuje ok. 3,8-4,0 l benzyny za ok. 23 zł.
Zdaniem producenta C-HR plug-in hybrid ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny. Ten bajeczny wynik z homologacji jest możliwy do realizacji, ale tylko jeśli baterie są naładowane, a kierowca nie ingeruje w automatycznie włączający się tryb jazdy EV. W praktyce dynamiczną podróż komputer podsumował zużyciem na poziomie 5,3 l/100 km. Oszczędny wynik to też zasługa przekładni CVT nowej generacji. Co ważne, gdy wciśniemy pedał gazu do końca, samochód wyrywa przed siebie i przyspiesza płynnie, a w kabinie cały czas panuje cisza. Spokojne traktowanie gazu pozwala bez wysiłku zejść do 3,2 l/100 km.
Jak jeździ 2-litrowa hybryda plug-in naładowana i z rozładowanym akumulatorem?
Hybrydowy C-HR w wersji plug-in bez względu, czy ma pełną, czy rozładowaną baterię, zapewnia bardzo podobne osiągi. Różnice są tak nieznaczne, że może je wyłapać jedynie aparatura pomiarowa. Zaskakujące? Wynika to z faktu, że ładunek, który pozostał w baterii po rozładowaniu części pluginowej, nadal wystarcza do zasilenia napędu hybrydowego i wykorzystania jego pełnych możliwości. System nie pozwala na to, żeby akumulator trakcyjny rozładował się do zera. Zawsze pozostaje bufor około 20 proc. pojemności, dzięki temu auto korzysta z napędu hybrydowego, a nie tylko z silnika spalinowego.
Toyota C-HR z nowego rocznika 2026 kosztuje od 120 700 zł, to 20 200 zł taniej
Najtańsza Toyota C-HR 1.8 Hybrid w wersji Comfort kosztuje teraz od 120 700 zł, czyli o 20 200 zł mniej wobec regularnego cennika. Model z rocznika 2026 w standardzie oferuje m.in.:
- dwustrefową klimatyzację,
- kamerę cofania,
- inteligentny tempomat adaptacyjny,
- system monitorowania martwego pola w lusterkach,
- wirtualny kokpit o przekątnej 12,3 cala,
- system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją z mapami online,
- 17-calowe felgi aluminiowe,
- lampy przednie i tylne w technologii LED,
- system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych,
- 6 głośników,
- inteligentnego asystenta głosowego,
- interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Polak nie żałuje sobie przy konfiguracji wyposażenia Toyoty C-HR
Toyota C-HR Style to najpopularniejsza wersja tego auta. Obecnie samochód kosztuje od 150 200 zł. Standard to m.in.
- nowe 18-calowe felgi aluminiowe,
- przyciemniane szyby tylne,
- 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect + z systemem nawigacji dostępnej online i offline,
- wycieraczki z czujnikiem deszczu,
- inteligentny kluczyk,
- przednie i tylne czujniki parkowania,
- podgrzewane fotele przednie,
- automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne,
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół auta,
- podgrzewana kierownica,
- indukcyjna ładowarka,
- system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED,
- port USB-C w drugim rzędzie siedzeń,
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.
Toyota C-HR w najbogatszej wersji Executive taniej o 8000 zł
Toyota C-HR w najwyższej wersji Executive oferuje m.in. 19-calowe alufelgi, czarny dach oraz czarne wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka. Do tego są przednie fotele sportowe, elektryczna regulacja fotela kierowcy, elektrycznie starowana klapa bagażnika, nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED oraz światła główne w technologii LED. Taki samochód z napędem 1.8 hybrid/140 KM kosztuje obecnie od 160 900 zł.
Toyota C-HR GR Sport dostała nowe napędy
Toyota C-HR w odmianie GR Sport od roku modelowego 2026 debiutuje na rynku z tańszym z napędem 1.8 Hybrid. Samochód ze 140-konną hybrydą kosztuje od 165 700 zł z uwzględnieniem podwójnego Ekobonusu 3 proc. i dodatkowego upustu. Wyposażenie obejmuje:
- 19-calowe felgi aluminiowe,
- tapicerkę z ekologicznego zamszu Ultrasuede,
- wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie,
- model z układem 2.0 Hybrid 180 KM w standardzie ma 20-calowe koła GR Sport.
Ile kosztuje nowa Toyota C-HR Tokyo Edition? Jakie wyposażenie?
Toyota C-HR Tokyo Edition to najlepiej wyposażona wersja tego modelu japońskiej marki. Seryjne oferuje:
- cyfrowe lusterko wsteczne,
- wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie,
- dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni,
- światła główne w technologii Matrix LED,
- fotele kierowcy i pasażera z elektryczną regulacją i podgrzewaniem,
- system premium audio JBL z 9 głośnikami,
- system multimedialny Toyota Smart Connect+ z 12,3-calowym ekranem dotykowym oraz nawigacją z trybami online i offline
- ekran panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM)
- asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park.
Nowa Toyota C-HR Tokyo Edition z układem 2.0 Hybrid o mocy 197 KM i napędem na przód kosztuje 196 900 zł. Wersja z układem 4x4 AWD-i to cena od 206 900 zł. Toyota C-HR Plug-in Hybrid w wersji Tokyo Edition kosztuje 215 900 zł wraz kablem do ładowania o długości 7,5 m i etui na przewód.
Toyota C-HR plug-in jest też dostępna w ofercie wyprzedażowej. Taki model jest tańszy nawet o 26 000 zł i kosztuje od 159 900 zł.
Toyota C-HR 2026 - cennik, silniki i wyposażenie
Toyota C-HR | Comfort | Comfort plus | Style | Executive | GR Sport | Tokyo Edition |
1.8 Hybrid140 KM e-CVT | 120 700 zł | - | 151 200 | 164 800 | 165 700 | - |
2.0 HybridDynamic Force180 KM e-CVT | - | - | 162 900 | 176 500 | 177 500 | 191 000 |
2.0 HybridDynamic Force180 KM AWD-i e-CVT | - | - | 172 600 | 186 200 | 187 200 | 200 700 |
2.0 HybridDynamic Force Plug-in223 KM e-CVT | - | 180 900 | 186 900 | 200 900 | 201 900 | 215 900 |
Toyota C-HR - dane techniczne, wymiary, osiągi
Toyota C-HR | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
FWD | FWD | AWD | FWD | ||
Typ | 4-cylindrowy, rzędowy | ||||
Mechanizm zaworów | 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i | 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE | |||
Pojemność | cm3 | 1798 | 1987 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka | mm | 80,5 x 88,3 | 80,5 x 97,5 | ||
Stopień kompresji | (:1) | 13.0 | 14.0 | ||
Moc | KM/kW/obr/min | 98 / 72 /5200 | 152 / 112 / 6000 | ||
Moment obrotowy silnika spalinowego | Nm/obr/min | 142 / 3600 | 190 / 4400 - 5200 |
Napęd hybrydowy | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Bateria | Litowo-jonowa | ||||
Pojemność | kWh | 4,08 | 13,6 | ||
Zasięg w trybie EV | km | 66 | |||
Typ przedniego silnika elektrycznego | Silnik z magnesami trwałymi | ||||
Moc maksymalna | KM/kW | 94/70 | 111/83 | 163 / 120 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 185 | 206 | 208 | |
Tylny silnik elektryczny | |||||
Moc maksymalna | KM/kW | 41/30 | |||
Maks. moment obrotowy | Nm | 84 | |||
Łączna moc układu | KM/kW | 140/103 | 198/145 | 223 / 164 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Osiągi | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Prędkość maksymalna | km/h | 170 | 180 | 180 | |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 9,9 | 8,1 | 7,9 | 7,4 |
Zużycie paliwa | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | ||
Cykl mieszany WLTP | l/100 km | 4,8-5,0 | 4,8-5,0 | 5,1-5,3 | 0,9 |
Pojemność zbiornika paliwa | l | 43 | 43 | 43 | 43 |
Wymiary zewnętrzne | 1.8 Hybrid | 2.0 Hybrid | 2.0 Plug-in Hybrid | |
Długość | mm | 4360 | ||
Szerokość | mm | 1830 | ||
Wysokość | mm | 1558-1564 | 1564 | |
Rozstaw osi | mm | 2640 | ||
Przedni zwis | mm | 915 | ||
Tylny zwis | mm | 805 |