Yutong E7S już w Polsce. Koncern powiększa ofertę

Yutong to chiński producent autobusów i autokarów, który trzyma w garści ponad 10 proc. światowego rynku. W czterech fabrykach dziennie powstaje nawet 445 pojazdów, co w skali roku zapewnia imponujący wolumen produkcji liczony w dziesiątkach tysięcy. Koncern wytwarza autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane tradycyjnym paliwem. Także w Europie Yutong jest najpopularniejszą marką autobusów zasilanych energią elektryczną z baterii…

W Polsce chińskie autobusy są dostępne za sprawą firmy Busnex Poland. Przez pięć lata działalności przedstawiciel azjatyckiej marki dostarczył i zakontraktował już ponad 140 autobusów elektrycznych dla 22 samorządów z 8 województw. Jednocześnie powstały trzy punkty serwisowe: w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce działa magazyn części zamiennych. Teraz na polskim rynku debiutuje zupełnie nowy model Yutong E7S. Co w nim niezwykłego?

Reklama

Yutong E7S wygląda kosmicznie. Wszyscy robili zdjęcia

Reklama

Z pewnością stylistyka. Yutong E7S z kołami rozstawionymi na rogach nadwozia z daleka wygląda jak zabawka - nic tylko złapać za dach i pchnąć przed siebie niczym resoraka. Nic więc dziwnego, że podczas prezentacji na warszawskich ulicach E7S przyciągał uwagę niczym egzotyczne Ferrari. Każdy chciał mieć zdjęcie nowicjusza. Zresztą jego cena także jest ze świata supersamochodów. Ale po kolei…

Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Tomasz Sewastianowicz

Yutong E7S - jakie wymiary i wyposażenie?

Yutong E7S ma 7 m długości, 2,3 m szerokości i najdłuższy w klasie autobusów mini rozstaw osi - 5,2 m. Tak kompaktowe wymiary w połączeniu ze zwrotnością (średnica zawracania jedynie 17 m) mają sprawiać, że idealnie sprawdzi się w miastach z wąskimi ulicami. Do tego 3,8 m2 powierzchni podłogi pozwala zabrać na pokład nawet 30 pasażerów – przewidziano 13 miejsc siedzących oraz przestrzeń dla osób niepełnosprawnych.

Yutong E7S / Tomasz Sewastianowicz
Yutong E7S / Materiały prasowe

Niezależne zawieszanie ma zapewnić komfort podróżowania porównywalny z jazdą samochodem osobowym. Także systemy wsparcia kierowcy są znane z normalnych aut, lista obejmuje m.in. wykrywanie pieszych i rowerzystów czy automatyczne hamowanie w razie wykrycia niebezpieczeństwa kolizji. Wyposażenie obejmuje także klimatyzację, elektryczne ogrzewanie oraz monitoring. Kierowca ma do dyspozycji zestaw kamer z 360-stopniowym widokiem oraz pełną kontrolę - również zdalną ze smartfona - kluczowych danych i parametrów pojazdu.

Yutong E7S / Tomasz Sewastianowicz

Yutong E7S - zasięg i bezpieczeństwo?

Baterie zamontowano na dachu i w tylnej części między kołami razem z silnikiem. Pojemność 140 kWh ma zapewnić 200 km zasięgu. W codziennej eksploatacji pomocna będzie też wydajna rekuperacja szczególnie istotna w miejskiej jeździe. Autobus wyposażono również w rozwiązania zapewniające 24-godzinny monitoring baterii. Przed skutkami uderzenia (np. przy najechaniu na tył E7S) ma ochronić autorski układ zabezpieczeń YESS (Yutong Electric Safety Standard) oraz unikatowy system ochrony paneli bateryjnych.

Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe

Ile kosztuje Yutong E7S?

Cena? Elektryczny mini autobus Yutong E7S kosztuje ok. 1,5 mln zł. To najtańszy model w gamie. Za podobną kwotę można kupić np. Ferrari 488 z 2017 roku z 4-litrowym silnikiem o mocy 670 KM lub młodsze Ferrari Roma z 2021 roku (620 KM).

Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe
Yutong E7S / Materiały prasowe