Toyota C-HR będzie miała mniejsze rodzeństwo.Na konferencji w Amsterdamie japońska marka ujawniła plan wprowadzenia na europejski rynek zupełnie nowego modelu – miejskiego SUV-a opartego na nowym wariancie platformy GA-B z serii TNGA. Modułowość architektury GA-B sprawia, że można na niej z łatwością zbudować samochody o różnych wymiarach i rozstawie osi. Z tej samej architektury będzie korzystać Yaris nowej generacji, który zadebiutuje jesienią 2020 roku.

Reklama
Platforma TNGA-B na której powstanie nowy Yaris 1.5 Hybrid / Toyota / www.sebastienmauroy.com
TNGA to najbardziej wszechstronna platforma w dziejach Toyoty. Występuje w trzech wariantach – GA-B (nowy Yaris), GA-C (nowa Corolla) oraz GA-K (nowe generacje Camry i RAV4 ).

Nazwę nowego modelu SUV, planowany poziom produkcji oraz datę wprowadzenia do sprzedaży japoński producent obiecał podać później. Pochwalił się jednak sylwetką auta. Można spodziewać się, że Toyota wróci do znanej już Polakom nazwy Urban Cruiser (pierwsza generacja tego auta była produkowana w latach 2008-14).

Trwa ładowanie wpisu

– Nowy model dołączy do Yarisa, który odniósł w Europie ogromny sukces. Spodziewamy się, że do 2025 roku oba auta będą odpowiadały w sumie za około 30 proc. sprzedaży Toyoty w regionie – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe. – Ostateczny projekt nadwozia zostanie zaprezentowany już wkrótce. Nie będzie to po prostu Yaris z powiększonym nadwoziem i podniesionym zawieszeniem, ale zupełnie nowy, odrębny B-SUV o zwartym, dynamicznym nadwoziu i indywidualnym charakterze – zapowiedział.

Nowy napęd 1.5 Hybrid Dynamic Force. Z Polski

Jeśli chodzi o napęd nowego SUV-a, to tu Toyota wzorem Yarisa z pewnością postawi na Polskę. Hybrydowy układ będzie składać się z przekładni wytwarzanej w Wałbrzychu i nowego trzycylindrowego silnika benzynowego 1.5, którego produkcją zajmie się od kwietnia 2020 roku fabryka w Jelczu-Laskowicach.

Japończycy w przypadku nowego Yarisa twierdzą, że sprawność jednostki 1.5 pracującej w cyklu Atkinsona sięga 40 proc., co pomogło w obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2 aż o 20 proc. (w porównaniu z aktualnym Yarisem). Jednocześnie moc układu wzrosła o 15 proc. Prąd z rekuperacji będzie magazynowany w nowych litowo-jonowych bateriach trakcyjnych o wyższej mocy. W porównaniu do dotychczas stosowanych akumulatorów niklowo-wodorkowych nowe rozwiązanie jest lżejsze o 27 proc. Miejski SUV Toyoty poza hybrydą będzie też dostępny z 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi 1.5 i 1.0.

Nowy B-SUV będzie produkowany razem w następną generacją Yarisa w fabryce Toyoty w Valenciennes we Francji. Obecnie powstaje w niej Yaris trzeciej generacji.
Reklama