Volkswagen passat i inni z tej ligi mają nowego przeciwnika na swoim boisku. W Paryżu Kia odsłoniła limuzynę o nazwie optima - auto okrzyknięto jedną z największych atrakcji tegorocznego salonu motoryzacyjnego w stolicy Francji. Samochód skusi fanów dużych, poważnie wyglądających sedanów, których do tej pory nie było stać na tej wielkości auto...

Niektóre media uznały optimę za rewelację salonu i przyznały, że następca magentisa robi niewiarygodne wrażenie - może nawet jeszcze większe niż kompaktowy cee’d, w czasach, gdy zastępował cerato…

Optima to w każdym calu całkowicie nowa konstrukcja. Nowy sedan Koreańczyków jest dłuższy, niższy i szerszy niż poprzednie propozycje Kia w tej klasie. Całość opiera się na wydłużonym rozstawem osi. Na żywo samochód wygląda bardzo solidnie...

"Stworzyliśmy produkt, którego nikt się po Kia nie spodziewał i o to nam dokładnie chodziło." - twierdzi główny stylista marki Kia, Peter Schreyer - "Kia Optima to więcej niż krok do przodu w stosunku do poprzednika, lecz i zupełnie nowy design. W każdym detalu dostrzec można nasze zdecydowanie, lub intencję - by zwiększyć udział Kia w tym segmencie. Dzięki wyważeniu muskularnych proporcji z elegancją spadzistej linii dachu, powstał samochód wprost emanujący wiarą i pewnością siebie z każdego punktu widzenia. Jest to nowy wątek w procesie ewolucji wzorniczego DNA naszej marki - a to dzięki kombinacji prostych i płynnych linii oraz eleganckich, lecz nieskomplikowanych kształtów, które przyciągają uwagę tak, jak idealnie skrojony, włoski garnitur."

Wiadomo, że specyfikacja i wyposażenie optimy zostaną "skrojone" pod gusta europejskie. Mocy dostarczy nowy, 136-konny silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 albo 2-litrowy 170-konny silnik benzynowy wyposażony w system zmiennych faz rozrządu. Potem dołączy druga wersja 1,7-litrowego Diesla o podwyższonej do 160 KM mocy. Wszystkie silniki dostępne będą w parze z sześciostopniową przekładnią manualną lub automatyczną.

Inżynierowie chwalą się, że zastosowali szereg rozwiązań paliwo-oszczędnych (m.in. alternator z systemem oszczędzania mocy i odsprzęganiem granicznym oraz innowacyjny system zarządzania działaniem akumulatora BMS). To ma spowodować, że optima stanie się pojazdem o najniższej emisji dwutlenku węgla w swej klasie - zaledwie 122 gramy CO2 na kilometr. Jako opcja pojawi się układ Kia ISG, który automatycznie wyłącza, a następnie uruchamia silnik (redukcja emisji CO2 nawet do 113 g/km).

Kiedy optima pojawi się w Polsce? - czytaj dalej>>>


"Kia Optima to samochód o szczególnych wymiarach i proporcjach, który bez wątpienia wyróżnia się na tle swego segmentu. Nowa, średniowymiarowa platforma i konstrukcja karoserii przenosi ten pojazd na kolejny szczebel naszej rewolucji designu." - twierdzi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu Kia Motors Europe.

"Badania Kia pokazują, iż pomimo trwających problemów ekonomicznych w skali globalnej, popyt na samochody typu sedan segmentu D utrzyma w wielu krajach tendencję rosnącą na przestrzeni kolejnych trzech lat. Spodziewamy się wzrostu sprzedaży o 23 proc. z 4,3 mln w roku ubiegłym - do 5,3 miliona w roku 2013. Mimo, iż liczymy się z kurczeniem się tego segmentu w Zachodniej Europie - Kia Motors dąży do zwiększenia swego udziału w tym sektorze rynkowym. Ankiety konsumenckie na temat nowego auta przyniosły bardzo pozytywny odzew i dlatego uważamy, iż Kia Optima wyraźnie zwiększy naszą obecność w segmencie D - czyli pojazdów klasy średniej na rynkach całego świata." - podsumował Oeyen.

Tak jak wszystkie inne modele Kia oferowane w Europie, optima objęta będzie 7-letnią/150.000 km gwarancją producenta, którą w całości "dziedziczyć" mogą kolejni właściciele samochodu.

Producent obiecuje, że już w podstawowym pakiecie wyposażenia przewidziano elektryczne sterowanie podparcia lędźwiowego fotela kierowcy i choć specyfikacja pojazdu może się różnić na poszczególnych rynkach - nawet jej poziom podstawowy obejmować będzie chromowane nakładki słupków A do C, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna przednie i tylne, radioodbiornik CD z sześcioma głośnikami, zdalnie sterowany zamek centralny i alarm przeciwkradzieżowy, kierunkowskazy LED w obudowach lusterek bocznych, odmrażacz szyby czołowej oraz składany podłokietnik centralny kanapy tylnej z dwoma uchwytami na butelki/puszki.

W wyższych poziomach wyposażenia lub opcjonalnie dla niższych - będą montowane także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne oraz system wspomagający parkowanie.

Nowe, duże auto Kia planuje wprowadzić w Europie w drugiej połowie 2011 roku, w tym również do Polski.