Mazda lepsza niż Volkswagen i Subaru? Dziennik.pl sprawdził model CX-5
1 W podobny zestaw napędowy może być wyposażony niemal każdy rynkowy konkurent Mazdy CX-5, jednak nie każdy może się pochwalić tak sprytną konstrukcją...
dziennik.pl
2 Długa nieobecność Mazdy w segmencie kompaktowych SUV-ów została wykorzystany na dopieszczenie niemal każdego elementu auta, pod kątem ekologii i oszczędności. Inżynierowie nie spali po nocach by stworzyć konstrukcję lżejszą, trwalszą i "myślącą życzliwie" o kieszeni kierowcy. Od razu zaprzeczamy - nie udało się im stworzyć silnika, który produkuje paliwo… No prawie..
Mazda
3 Ktoś zapyta czy opłacało się Japończykom nie spać po nocach? Zdecydowanie tak! CX-5 jest jednym z najlżejszych aut w swoim segmencie. Wywołane do tablicy forester i tiguan. Auta te w podobnych konfiguracjach są cięższe odpowiednio o prawie 100 i 150 kg
dziennik.pl
4 Różnica w wadze jest tym bardziej interesująca, jeśli popatrzymy na rozmiary porównywanych aut. Mazda ma największy rozstaw osi (2700 mm), jest najszersza (2168 mm) i najwyższa (1710 mm). Jeśli chodzi o długość całkowitą, jest krótsza od forestera o 5 mm i od zderzaka do zderzaka ma 4555 mm
dziennik.pl
5 Kolejnym elementem składającym się na zmniejszenie zużycia paliwa było obniżenie oporów, jakie stawia wysokie nadwozie. Nowy SUV mazdy może pochwalić się jednym z najniższych współczynników oporu powietrza (Cx), który wynosi jedynie 0,33
dziennik.pl
6 Wszystkie triki, które zastosowano w celu obniżenia masy i bycia bardziej eco nazwano SKYACTIVE. Czy to działa? Czy wpływa spalanie?
dziennik.pl
7 Nasz test, wykazał, że tak. Auto z 2-litrowym wolnossącym sercem pod maską generującym 160 KM (w przypadku napędu na jedną oś silnik ten ma moc ustaloną na 165 KM) zużywa średnio około 9 litrów benzyny na 100 kilometrów
Mazda
8 Miejskie korki podnoszą ten wynik do około 11 litrów, jednak dzięki długim przełożeniom najwyższych biegów na spokojnie przejechane 100 kilometrów w trasie należy przeznaczyć niecałe 8 litrów benzyny
dziennik.pl
9 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 10,5 sekundy. Aby osiągnąć taki wynik trzeba wysoko kręcić silnik i dopiero wtedy usłyszymy jego pracę. W czasie normalnej jazdy żadne dźwięki nie dostają się do kabiny
dziennik.pl
10 Specjaliści od zawieszenia, też pokazali, że znają się na swojej robocie. W CX-5 zastosowano popularny zestaw, czyli kolumny McPhersona z przodu, oraz układ wielowahaczowy z tyłu
dziennik.pl
11 Nowa Mazda prowadzi się pewnie i przewidywalnie. Nadwozie nie przechyla się w zakrętach. Nastawy zawieszenia CX-5 zbliżają się do złotego środka, pomiędzy komfortem niezbędnym w podróży, a dobrymi właściwościami jezdnymi
Mazda / Photographer ingo barenschee
12 Zawieszenie również pracuje niezwykle cicho. Przejazd drogą z kostki brukowej czy wyjątkowo dziurawą ulicą nie wywołuje niemal żadnego hałasu. Prześwit Mazdy ma 21 cm, to o 5 mm mniej niż subaru, i 10 mm więcej niż Volkswagen
dziennik.pl
13 Wnętrze CX-5 przypadnie do gustu osobom lubiącym symetrie. Duży, centralnie umieszczony wyświetlacz może być obsługiwany dotykowo, lub za pomocą kontrolera. Kierowca ma doskonałą widoczność w każdym kierunku
Mazda
14 Kabina pasażerska jest przestronna, a fotele to prawdziwe mistrzostwo w klasie. Są wygodne i bardzo dobrze wyprofilowane. Mają także ogromny zakres regulacji.Bagażnik oferuje pojemność 503 litrów - to o 53 litry więcej niż forester i 33 więcej niż tiguan
Mazda / Photographer ingo barenschee
15 Mazda nie zostaje w tyle, jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa wspomagające kierowcę, na pokładzie zainstalowano rozwiązanie ostrzegające przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Dioda poinformuje o obecności pojazdu w martwym polu
Mazda / ingo barenschee
16 Samochód wyposażono też w system wspomagający hamowanie. Jak to działa? Spryciarz potrafi zahamować kiedy się zagapisz np. w korku - dzięki temu ocalisz swoją CX-5 i bagażnik auta przed tobą.
dziennik.pl
17 Cennik mazdy CX-5 otwiera kwota 94 400 zł. Testowany egzemplarz ze wszystkimi dobrodziejstwami kosztował około 120 tys. zł. Ceny plasują Mazdę niemal po środku, ponieważ podobnie skonfigurowany forester kosztuje około 10 tys. zł więcej, a tiguan prawie 4 tys. zł mniej
Mazda / ingo barenschee
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję