Takiego silnika Mazda jeszcze nie miała! Oto nowe auto z Japonii. Pierwsze FOTO
1 SKYACTIV-G 2,5T jest obecnie najmocniejszym silnikiem w ofercie Mazdy. W wersji na rynek północnoamerykański rozwija on moc 250 KM i maksymalny moment obrotowy 420 Nm. Nowa turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest oparta na wolnossącym silniku SKYACTIV-G 2,5, oferowanym w modelach Mazda CX-5 i Mazda6.
Mazda / Mike Ditz
2 Inżynierowie Mazdy obiecują, że turbobenzynowa jednostka 2.5 zapewnia jeszcze lepsze liniowe przyspieszenie, zwłaszcza w niskim i średnim zakresie obrotów, a także charakteryzuje się znakomitą elastycznością. Konstruktorzy podkreślają, że udało się im wyeliminować typowe problemy związane z turbodoładowaniem, takie jak opóźniona reakcja na dodanie gazu ("turbodziura") i często rozczarowujące zużycie paliwa w rzeczywistej eksploatacji.
Mazda / Mike Ditz
3 Jednym z ciekawszych rozwiązań jest opracowany przez Mazdę system Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwsza na świecie turbosprężarka, w której maksymalizację wydajności turbiny osiąga się poprzez zmienną pulsację spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika. System recyrkulacji spalin (EGR) pozwala na utrzymywanie idealnej proporcji mieszanki paliwowo-powietrznej i dostarczanie odpowiedniej ilości tlenu niezbędnego do spalenia paliwa, w szerokim zakresie obrotów silnika.
Mazda / Mike Ditz
4 Początkowo silnik będzie stosowany w zupełnie nowym modelu mazda CX-9. Rodzinny SUV zaprojektowany przede wszystkim na rynek północnoamerykański jest ekskluzywnym modelem z przestronnym wnętrzem oraz miejscami dla siedmiu osób w trzech rzędach foteli.
Mazda
5 Nadwozie samochodu jest najnowszą interpretacją koncepcji stylistycznej Mazdy "KODO - Dusza Ruchu". Nowa CX-9 będzie oferowana także z systemem bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz układem napędu na 4 koła, któremu producent nadał nazwę i-ACTIV AWD.
Mazda / Mike Ditz
6 Mazda oczekuje, że 80 proc. sprzedaży CX 9, prognozowanej na 50 tys. egzemplarzy rocznie, będzie przypadało na Amerykę Północną. Sprzedaż ruszy wiosną 2016. Model CX-9 nie jest obecnie planowany na rynek europejski.
Mazda / Mike Ditz
7
Mazda / MAGROUND GmbH
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję