Oto nowe audi R8. Zobacz zdjęcia i WIDEO
1 Pierwsze audi R8 zadebiutowało w 2008 roku. Na początek niemieccy inżynierowie oferowali auto z centralnie umieszczonym silnikiem V8 i napędem na cztery koła quattro. Dziesięciocylindrowe serce dołączyło po dwóch latach produkcji. To właśnie w R8 jako pierwszym na świecie seryjnym modelu, pojawiły się w pełni diodowe reflektory, a w roku 2012 dodano mu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. W limitowanym do 99 sztuk R8 LMX, Audi wprowadziło kolejne rozwiązanie: światła drogowe generowane są przez wiązkę laserową. Teraz producent z Ingolstadt zdecydował się dać kierowcom nową, drugą generację R8.
Audi
2 Nowe audi R8 zadebiutuje już na początku marca w czasie salonu samochodowego w Genewie. Producent razem z pierwszymi zdjęciami zdradził, że auto będzie seryjnie wyposażone w światła diodowe, które na życzenie w fabryce zastąpią lampami wyposażonymi w laserowe światła drogowe o niemal dwukrotnie większym zasięgu niż rozwiązanie oparte na technologii LED.
Audi
3
Inżynierowie wyjaśniając zasadę działania mówią, że każdy reflektor zawiera moduł laserowy, w którego skład wchodzą cztery wysokiej mocy diody laserowe.
Cztery intensywnie niebieskie promienie światła laserowego generowane przez diody, są kumulowane w module w jedną wiązkę. Na koniec, fosforowy konwerter przemienia światło niebieskie w światło białe. Twórcy twierdzą, że w zestawieniu ze światłami diodowymi LED, laserowe mają dwukrotnie większy zasięg.
Audi
4 Wiadomo, że seryjnie nowe audi R8 będzie wyposażone reflektory diodowe LED. Wszystkie funkcje związane z oświetleniem drogi obsługiwane są w tym przypadku przez 37 diod świetlnych wmontowanych w każdy z reflektorów.
Audi
5 Nowe audi R8 nie idzie na kompromisy - na dzień dobry samochód został uzbrojony w centralnie umieszczony silnik 5.2 FSI V10. Jednostka będzie oferowana w dwóch wersjach - podstawowej o mocy 540 KM (540 Nm) i mocniejszej V10 plus bo 610-konnej (560 Nm) - ten sam silnik napędza lamborghini huracan LP 610-4). V10 wyposażono w system COD (cylinder on demand), który przy spokojnej, jednostajnej jeździe wyłącza połowę cylindrów. Możliwości najnowszego R8?
Audi
6 540-konne audi R8 V10 przyspiesza do do 100 km/h w 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna - 323 km/h. Topowy model R8 V10 plus (610 KM) od zera do 100 km/h katapultuje w 3,2 sekundy. Start od 0 do 200 km/h trwa 9,9 sekundy. Rozpędzanie kończy się przy 330 km/h.
Audi
7 W kabinie rozwiązania przypominają te zastosowane w nowym audi TT. Analogowe zegary zastąpiono Audi virtual cockpit, czyli cyfrowym zestawem wskaźników i ekranów informacyjnych.
Audi
8 Producent obiecuje, że w sprzedaży pojawi się też wariant elektryczny R8 e-tron. Układ napędowy ma składać się dwóch silników elektrycznych - każdy wytwarza 170 kW mocy i 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pełny akumulator ma wystarczyć na przejechanie do 450 km, czyli ponad dwa razy więcej niż prototyp zbudowany na bazie poprzedniej generacji R8, który pokonywał do 215 km. Naładowanie "pod korek" powinno trwać ok. 2 godzin.
Audi
9 Elektryczne audi R8 e-tron od zera do 100 km/h ma przyspieszać w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna może być ograniczona do 210 km/h lub 250 km/h. Dla porównania BMW i8 do setki przyspiesza w 4,4 s (układ napędowy to trzycylindrowy silnik spalinowy i jednostka elektryczna; moc systemowa napędu hybrydowego wynosi 362 KM).
Audi
10 Nowe audi R8 pojawi się w sprzedaży jeszcze w 2015 roku.
Audi
11
Audi
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję