Nowe audi R8 to sportowiec z krwi i kości uzbrojony w centralnie umieszczony silnik i napęd na cztery koła quattro. Najmocniejsza wersja V10 plus ma 610 KM, maksymalnie rozpędza się do 330 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy.
Samochód w wersji standardowej jest wyposażony w system Cylinder on Demand (odłącza połowę cylindrów dla oszczędności i… przypodobania się zielonym ludzikom), funkcję start/stop z systemem rekuperacji, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę i pełen układ MMI Navigation Plus z MMI touch (specjalny dotykowy pad pozwala m.in. wpisywać litery palcem). Dodatkowo samochód ma na pokładzie układ Audi drive select (kierowca może zmieniać ustawienia auta, czyli m.in. charakterystykę pracy zawieszenia) oraz nowość - cyfrową tablicę wskaźników Audi virtual cockpit, zamiast tradycyjnych zegarów.
Z listy dodatków można wybierać np. spośród ośmiu wzorów alufelg, kilku rodzajów foteli i wzorów tapicerki oraz z szeregu możliwości wyposażenia lub ozdobienia wnętrza.
Audi R8 coupe z silnikiem 5.2 FSI quattro kosztuje w Polsce niemal 792 tys. zł. Za takie pieniądze, oprócz wymienionych już elementów i systemów, seryjne auto skrywa m.in. zawieszenie Audi magnetic ride, system muzyczny Bang&Olufsen, sportowe fotele pokryte skórą czy boczne osłony wlotów powietrza w kolorze srebrnym.
"Najtańszy" model napędza V10 o mocy 540 KM (maksymalny moment obrotowy - 540 Nm). Sprint od 0 do 100 km/h trwa 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h
Cena najmocniejszego R8 coupe z silnikiem 5.2 FSI quattro plus (610 KM), to ponad 896 tys. zł. Tu też lista wyposażenia standardowego jest poszerzona. Między innymi o ceramiczne hamulce, kubełkowe fotele Audi Exclusive, karbonowe elementy dekoracyjne i karbonowe osłony wlotów powietrza oraz pakiet oświetlenia wnętrza w technice diodowej.