Nissan Qashqai to najpopularniejszy model japońskiej marki w historii Polski. A teraz wjeżdża na rynek trzecia generacja tego auta – większa, bardziej przestronna, lżejsza o 60 kg i awangardowo stylizowana z festiwalem sprytnych rozwiązań na pokładzie. Po zarzuceniu przynęty w postaci popisowej wersji Premiere Edition (od 131 400 zł) przyszła pora na pięć regularnych odmian - od najtańszej do najdroższej. Czego w standardzie powinni spodziewać się kierowcy?

Reklama

Silnik? Benzynowy 1.3 DIG-T MHEV 140 KM lub 158 KM

Mocy dostarczy benzynowa turbodoładowana jednostka 1.3 DiG-T (140 KM i 158 KM) wspierana przez układ 12-woltowej miękkiej hybrydy. System wspomaga spalinowe serce np. przy ruszaniu i obejmuje oddzielny zestaw akumulatorów litowych zamontowany pod podłogą i napędzany paskiem generator, który umożliwia odzyskiwanie energii podczas hamowania. Ponadto, układ będzie zwiększał moment obrotowy podczas przyspieszania, oferując dodatkowe 6 Nm aż przez 20 sekund. Wariant 140-konny współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, a 158 KM można mieć z automatem Xtronic.

Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl
Nissan Qashqai 2021 / Nissan

Pięć wersji do wyboru

Nowy Qashqai – analogicznie do poprzednika – jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia: Visia, Acenta, N-Connecta, Tekna oraz Tekna+.

Visia to najtańsza wersja, która kosztuje od 98 800 zł (Qashqai z silnikiem 1.3 DIG-T MHEV/140 KM i 6-begową skrzynią manualną). Nissan już w tej wersji oferuje szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, a lista obejmuje m.in.: inteligentny hamulec awaryjny z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, asystenta przejazdu przez skrzyżowanie i zmiany pasa ruchu, inteligentny tempomat, systemy rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania przed kolizją, czujniki martwego pola, tylne czujniki parkowania czy system eCall. Komfort zapewnią przednie reflektory Bi-LED, elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, zegary z kolorowym 7-calowym wyświetlaczem TFT oraz system audio z 4 głośnikami.

Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl
Pojemność bagażnika wzrosła o 74 l do 504 l. Na dłuższy wyjazd rodzinny będzie jak znalazł. Wystarczy machnąć stopą pod zderzakiem i klapa unosi się automatycznie. W środku regularnie ukształtowana komora z solidnymi haczykami na siatki i gniazdkiem. A jeśli ktoś ma coś do ukrycia, to szybko schowa skarb pod podwójną podłogą / dziennik.pl

Nissan Qashqai w odmianie Acenta to wydatek od 116 900 zł. Od wersji podstawowej jest bogatszy o 17-calowe alufelgi, elektrycznie składane lusterka boczne, system I-Key z przyciskiem uruchamiania silnika i dostępem bezkluczykowym. W tym modelu system audio to już 6 głośników i automatyczna dwustrefowa klimatyzacja. Do tego tylna kamera oraz wycieraczki z czujnikiem deszczu, a fotel kierowcy jest wyposażony elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego.

Drzwi otwierają się szeroko, tylne niemal pod kątem prostym, co docenią rodzice mocujący się z fotelikami dziecięcymi (uchwyty ISOFIX są zgrabnie zamaskowane). Łatwiej też wsiadać i wysiadać / dziennik.pl

N-Connecta to trzeci poziom wyposażenia oferowany w modelu Qashqai. Tu ceny startują od 125 tys. zł. Samochód skrywa na pokładzie system kamer 360° z funkcją wykrywania obiektów ruchomych, duże cyfrowe zegary w ramach wyświetlacza TFT o przekątnej 12,3 cala, nawigacja NissanConnect z 9-calowym ekranem, automatycznie ściemniane lusterko wsteczne, nastrojowe oświetlenie konsoli centralnej, gniazda USB (typu C) z przodu i z tyłu oraz 18-calowe alufelgi. Funkcjonalność bagażnika podnosi ruchoma podłoga z uchwytami mocowania ładunku. Auto można wzbogacić o panoramiczne okno dachowe, relingi czy 10,8-calowy wyświetlacz head-up.

Nowym Nissanem da się także sterować zdalnie – z poziomu aplikacji na smartfonie można np. włączyć światła czy klaksonem spłoszyć intruza / dziennik.pl
Reklama
Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl

Tekna to jeden z najwyższych poziomów wyposażenia w ofercie Nissana. W tej specyfikacji Qashqai kosztuje od 140 900 zł. W porównaniu do trzech poprzednich, ta szpanuje 19-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich. Standard to także światła LED (w tym światła cofania, przeciwmgielne i kierunkowskazy), bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, relingi i panoramiczne okno dachowe. Siedzenia pokrywa półskórzana tapicerkę do wyboru w ciemnym lub jasnym kolorze. Wisienką na torcie jest inteligentny system ProPILOT z Navi-Link, który automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu do zmieniających się warunków na drodze, np. przy zmianie ograniczeń prędkości czy zbliżając się do ostrego zakrętu. Do tej wersji można dołożyć system audio BOSE z 10 głośnikami.

System NissanConnect jest kompatybilny zarówno z Android Auto, jak i Apple CarPlay (bezprzewodowo). Chwała za pozostawienie pokręteł i fizycznych przycisków / dziennik.pl

Tekna+ to najdroższa możliwa wersja wyposażenia z cenami zaczynającymi się od 153 900 zł (tylko z silnikiem 1.3 DIG-T MHEV/158 KM). To też najbardziej komfortowa odmiana. System I-Key zapamiętuje ustawienia foteli (8-kierunkowa regulacja) i lusterek. Nagłośnienie gwarantuje system audio BOSE z 10 głośnikami. Fotele pokrywa tapicerka ze skóry Nappa z efektownymi przeszyciami, a dodatkowo siedzenia kierowcy i pasażera potrafią masować plecy w trzech trybach. Do tego 20-calowe alufelgi.

Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl
Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl

Nissan Qashqai jest oferowany w 11 kolorach nadwozia. Metalik kosztuje 2700 zł, perłowy – 3000 zł. A za 4700 zł można mieć dwukolorowe nadwozie (5 kombinacji; N-Connecta, Tekna, Tekna+). Po zostawieniu w rozliczenie dotychczas używanego samochodu uprawnia do 2 tys. zł zniżki.

Skrzynia automatyczna Xtronic do silnika 1.3/158 KM kosztuje 10 tys. zł. Do tego układu napęd 4x4 można mieć za 7,6 tys. zł (N-Connecta, Tekna, Tekna+).

Rywale – Hyundai Tucson i Peugeot 3008 – kosztują odpowiednio od 99 900 zł i 114 300 zł.

Nissan Qashqai. Cennik:

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T/140 KM 6MT 1.3 DIG-T/158 KM 6MT 1.3 DIG-T/158 KM Xtronic 1.3 DIG-T/158 KM Xtronic 4WD
Visia 98 800 zł - - -
Acenta 116 900 zł 121 200 zł 131 200 zł -
N-Connecta 125 000 zł 129 300 zł 139 300 zł 146 900 zł
Tekna 140 900 zł 145 200 zł 156 600 zł 164 200 zł
Tekna+ - 153 900 zł 165 600 zł 173 200 zł
Qashqai to najpopularniejszy model Nissana na Starym Kontynencie. Dość powiedzieć, że do tej pory w Europie chętnych znalazło ponad 3 mln egzemplarzy aut obu generacji, a na całym świecie ponad 5 mln. Aktualne pokolenie, od debiutu w 2014 roku, sprzedało się w ponad milionie sztuk. Czas leci, dziś o palmę pierwszeństwa w klasie walczy ok. 26 modeli najróżniejszych producentów. Jednak japoński producent nie ma zamiaru tanio sprzedać skóry, stąd decyzja o wytoczeniu ciężkich dział. Nowy Qashqai rusza do boju... / Nissan
Nissan Qashqai / Nissan
Nissan Qashqai / Nissan
Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl
Nissan Qashqai 2021 / dziennik.pl