Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym GSX-S1000 (152 KM). Nowy model jest wyposażony w litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 95 KM (92 Nm). Motocykl ma spisywać się na co dzień, stąd inżynierowie położyli nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy jednostki napędowej. O bezpieczeństwo ma zadbać armia elektronicznych systemów. Ale po kolei...
GSX-S950 wykorzystuje identyczną ramę aluminiową co mocniejszy GSX-S1000. W połączeniu przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 mm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, konstrukcja powinna gwarantować solidne właściwości jezdne. Do tego w nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę. Bez zmian w stosunku do GSX-S1000 pozostało ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i bardziej ergonomiczna pozycja za kierownicą.
Suzuki GSX-S950 - nie zgaśnie przy ruszaniu
Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System), który może pracować w jednym z trzech trybów. Nad komfortem jazdy panuje kilka funkcji, a lista obejmuje m.in.:
- asystenta ruszania Low RPM Assist płynnie podnosi obroty silnika podczas ruszania, lub jazdy z niskimi prędkościami, by zapobiec niekontrolowanemu zgaśnięciu np. w korku;
- system łatwego rozruchu Suzuki Easy Start - umożliwia kierowcy uruchomienie silnika jednym naciśnięciem przycisku rozrusznika i bez konieczności naciskania dźwigni sprzęgła;
- elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję 95-konnej jednostki na odkręcenie manetki.
Taki zestaw asystentów ma ułatwić codzienne życie kierowcy, tak by motocykl był bardziej przewidywalny, łatwiejszy do kontrolowania, a jazda nie męczyła...
Suzuki GSX-S950 - jaka cena w Polsce?
Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue, Metallic Mat Black No.2 oraz Pearl Brilliant White.
Suzuki GSX-S950 niebawem pojawi się w polskich salonach. Cena startuje od 46 900 zł, to o 10 tys. zł taniej niż 152-konny model GSX-S1000.
Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950:
| Kategoria | Podkategoria | GSX-S1000 | GSX-S950 | ||
| Silnik | Układ wydechowy | Wspólny | |||
| Sprzęgło | Suzuki Clutch Assist System (SCAS) | ||||
| Suzuki Traction Control System (STCS) | 5 trybów + wyłącznik | 3 tryby + wyłącznik | |||
| Dwukierunkowy quickshifter | ✓ | - | |||
| Przepustnica | System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire | ||||
| Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) | 3 tryby | - | |||
| Suzuki Easy Start System | ✓ | ✓ | |||
| Low RPM Assist | ✓ | ✓ | |||
| Podwozie | Rama | Wspólna (aluminiowa) | |||
| Wahacz | Wspólny | ||||
| Masa | 214 kg | ||||
| Kierownica | Zwężana (nowa) | Wyprostowana (nowa) | |||
| Mocowanie kierownicy | Łączone | Rozdzielone | |||
| Materiał kierownicy | Aluminium | Stal | |||
| Dźwignia hamulca i sprzęgła | W kolorze czarnym | W kolorze srebrnym | |||
| Zacisk hamulca przedniego | Brembo | Tokico | |||
| Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego | 32 mm | 30 mm | |||
| Zacisk hamulca tylnego | Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.) | ||||
| ABS | ✓ | ✓ | |||
| Ogumienie | Dunlop SPORTMAX Roadsport 2 | ||||
| Przedni widelec | KYB | ||||
| Regulowany | Brak regulacji | ||||
| Tylne zawieszenie | W kolorze białym | W kolorze srebrnym | |||
| Pojemność zbiornika paliwa | 19 l | ||||
| Lusterka | Wspólne | ||||
| Siedzisko | Wspólne | ||||
| Uchwyt na kask | ✓ | ✓ | |||
| Pozycja za kierownicą | Wspólna | ||||
| Podnóżek | W kolorze czarnym | W kolorze srebrnym | |||
| Elektryka | Zestaw wskaźników | LCD | |||
| Podświetlenie zegarów | W kolorze niebieskim | W kolorze białym | |||
| Reflektor przedni | Wspólny (LED) | ||||
| Światła pozycyjne | Wspólne (LED) | ||||
| Kierunkowskazy | LED | Żarówka halogenowa | |||
| Reflektor tylny | Wspólny (LED) | ||||
| Immobilizer | ✓ | - | |||
Suzuki GSX-S950 - dane techniczne
| Długość całkowita | 2115 mm | |
| Szerokość całkowita | 810 mm | |
| Wysokość całkowita | 1080 mm | |
| Rozstaw osi | 1460 mm | |
| Prześwit | 140 mm | |
| Wysokość siedziska | 810 mm | |
| Masa w stanie gotowym do jazdy | 214 kg | |
| Typ silnika | 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC | |
| Średnica x skok tłoka | 73.4 mm x 59.0 mm | |
| Pojemność silnika | 999 cm3 | |
| Stopień sprężania | 12.2 : 1 | |
| Zasilanie w paliwo | Wtrysk paliwa | |
| Rozruch | Elektryczny | |
| System smarowania | Mokra miska olejowa | |
| Przeniesienie napędu | 6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu | |
| Zawieszenie | Przód | Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe |
| Tył | Wahaczowe | |
| Kąt główki ramy/wyprzedzenie | 25° / 100 mm | |
| Hamulce | Przód | Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe |
| Tył | Tarczowe | |
| Opony | Przód | 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa |
| Tył | 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa | |
| System zapłonu | Elektroniczny zapłon tranzystorowy | |
| Pojemność zbiornika paliwa | 19 l | |
| Pojemność oleju | 3,4 l | |