Suzuki GSX-S950 współdzieli konstrukcję z zaprezentowanym niedawno, mocniejszym GSX-S1000 (152 KM). Nowy model jest wyposażony w litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 95 KM (92 Nm). Motocykl ma spisywać się na co dzień, stąd inżynierowie położyli nacisk na dostosowanie krzywej momentu obrotowego w najczęściej wykorzystywanym zakresie pracy jednostki napędowej. O bezpieczeństwo ma zadbać armia elektronicznych systemów. Ale po kolei...

Reklama

GSX-S950 wykorzystuje identyczną ramę aluminiową co mocniejszy GSX-S1000. W połączeniu przednim, odwróconym widelcem KYB o średnicy 43 mm, wahaczem i tylnym zawieszeniem wywodzącym się z klasy superbike, konstrukcja powinna gwarantować solidne właściwości jezdne. Do tego w nowym modelu zainstalowano przednie zaciski hamulcowe Tokico oraz wyprostowaną kierownicę. Bez zmian w stosunku do GSX-S1000 pozostało ogumienie Dunlop Roadsport 2 i 19-litrowy zbiornik paliwa, siedzisko i bardziej ergonomiczna pozycja za kierownicą.

Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki / Dingo Photos
Reklama
Suzuki GSX-S950 / Suzuki

Suzuki GSX-S950 - nie zgaśnie przy ruszaniu

Pakiet elektroniki obejmuje system kontroli trakcji (Suzuki Traction Control System), który może pracować w jednym z trzech trybów. Nad komfortem jazdy panuje kilka funkcji, a lista obejmuje m.in.:

  • asystenta ruszania Low RPM Assist płynnie podnosi obroty silnika podczas ruszania, lub jazdy z niskimi prędkościami, by zapobiec niekontrolowanemu zgaśnięciu np. w korku;
  • system łatwego rozruchu Suzuki Easy Start - umożliwia kierowcy uruchomienie silnika jednym naciśnięciem przycisku rozrusznika i bez konieczności naciskania dźwigni sprzęgła;
  • elektroniczne sterowanie przepustnicą ride-by-wire znane z modelu GSX-S1000 zapewnia natychmiastową reakcję 95-konnej jednostki na odkręcenie manetki.

Taki zestaw asystentów ma ułatwić codzienne życie kierowcy, tak by motocykl był bardziej przewidywalny, łatwiejszy do kontrolowania, a jazda nie męczyła...

Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki

Suzuki GSX-S950 - jaka cena w Polsce?

Nowy model jest dostępny w trzech różnych wariantach kolorystycznych: Metallic Triton Blue, Metallic Mat Black No.2 oraz Pearl Brilliant White.

Suzuki GSX-S950 niebawem pojawi się w polskich salonach. Cena startuje od 46 900 zł, to o 10 tys. zł taniej niż 152-konny model GSX-S1000.

Suzuki GSX-S950 / Suzuki / Dingo Photos

Różnice w wyposażeniu pomiędzy modelami GSX-S1000 i GSX-S950:

Kategoria Podkategoria GSX-S1000 GSX-S950
Silnik Układ wydechowy Wspólny
Sprzęgło Suzuki Clutch Assist System (SCAS)
Suzuki Traction Control System (STCS) 5 trybów + wyłącznik 3 tryby + wyłącznik
Dwukierunkowy quickshifter -
Przepustnica System elektronicznego sterowania przepustnicami ride-by-wire
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) 3 tryby -
Suzuki Easy Start System
Low RPM Assist
Podwozie Rama Wspólna (aluminiowa)
Wahacz Wspólny
Masa 214 kg
Kierownica Zwężana (nowa) Wyprostowana (nowa)
Mocowanie kierownicy Łączone Rozdzielone
Materiał kierownicy Aluminium Stal
Dźwignia hamulca i sprzęgła W kolorze czarnym W kolorze srebrnym
Zacisk hamulca przedniego Brembo Tokico
Średnica zewnętrzna tłoka przedniego zacisku hamulcowego 32 mm 30 mm
Zacisk hamulca tylnego Wspólny (Hitachi Astemo, Ltd.)
ABS
Ogumienie Dunlop SPORTMAX Roadsport 2
Przedni widelec KYB
Regulowany Brak regulacji
Tylne zawieszenie W kolorze białym W kolorze srebrnym
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Lusterka Wspólne
Siedzisko Wspólne
Uchwyt na kask
Pozycja za kierownicą Wspólna
Podnóżek W kolorze czarnym W kolorze srebrnym
Elektryka Zestaw wskaźników LCD
Podświetlenie zegarów W kolorze niebieskim W kolorze białym
Reflektor przedni Wspólny (LED)
Światła pozycyjne Wspólne (LED)
Kierunkowskazy LED Żarówka halogenowa
Reflektor tylny Wspólny (LED)
Immobilizer -
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki

Suzuki GSX-S950 - dane techniczne

Długość całkowita 2115 mm
Szerokość całkowita 810 mm
Wysokość całkowita 1080 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Prześwit 140 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Masa w stanie gotowym do jazdy 214 kg
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą DOHC
Średnica x skok tłoka 73.4 mm x 59.0 mm
Pojemność silnika 999 cm3
Stopień sprężania 12.2 : 1
Zasilanie w paliwo Wtrysk paliwa
Rozruch Elektryczny
System smarowania Mokra miska olejowa
Przeniesienie napędu 6-biegowa skrzynia o stałym zazębieniu
Zawieszenie Przód Widelec upside-down, spręż. śrub., tłum. olejowe
Tył Wahaczowe
Kąt główki ramy/wyprzedzenie 25° / 100 mm
Hamulce Przód Tarczowe (podwójne), o śr. 310 mm zaciski 4-tłoczkowe
Tył Tarczowe
Opony Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Tył 190/50ZR17M/C (73W), bezdętkowa
System zapłonu Elektroniczny zapłon tranzystorowy
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Pojemność oleju 3,4 l
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki
Suzuki GSX-S950 / Suzuki