W opinii inżynierów Audi oświetlenie samochodu mocno wpływa na zużycie paliwa. Przykład? Niemcy porównali konwencjonalne, halogenowe światła mijania z reflektorami diodowymi stosowanymi w samochodach Audi. To pierwsze rozwiązanie potrzebuje ponad 135 W mocy, natomiast drugie pobiera znacznie mniej bo ok. 80 W.
Konstruktorzy niemieckiej marki nie rzucają słów na wiatr…
Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej.
W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.