Sprzedawcy paroletnich lub starszych samochodów deklarują bardzo niski przebieg auta, tłumacząc, że jeździł nim np. emeryt. Z reguły w takich przypadkach prawdą jest fakt, że licznik został cofnięty. Zdaniem ekspertów NordGlass sposobem na uniknięcie nieuczciwej transakcji jest dokładna analiza stanu przedniej szyby samochodowej.
Przednia szyba, jeśli nie była wymieniana, pomoże nam ocenić rzeczywisty przebieg samochodu. Naturalnego zużycia szkła nie da się naprawić - polerowanie szyby technicznie jest możliwe, ale nie stosowane w profesjonalnych serwisach - powstawać mogą zniekształcenia szyby, soczewki.
Przednia szyba prawdę ci powie - mówi Jarosław Kuciński, ekspert firmy NordGlass. Przy przebiegu powyżej 100 tys. kilometrów staje się ona matowa i widać pierwsze oznaki zużycia. Powyżej 200 tys. kilometrów na szybie widoczne już będą koliste zarysowania.
Warto również zwrócić uwagę na obszar pracy wycieraczek. Ich częste używanie powoduje delikatne zarysowania spowodowane złym stanem piór bądź pojawieniem się drobinek piasku.
Aby mieć całkowitą pewność co do diagnozy przebiegu samochodu można poddać ocenie również stan tapicerki, zużycie kierownicy czy pedałów.