JAC Motors wjeżdża do Polski

JAC Motors (czyt. Dżak) to chiński gigant motoryzacyjny z tradycjami. Istnieje od 1964 roku i dziś działa w ponad 130 krajach. Przez ponad 60 lat istnienia firmie udało się otworzyć 19 fabryk. Koncern ma także własne centra badawczo-rozwojowe, w tym ośrodek we Włoszech.

Reklama

W Chinach JAC Motors od 15 lat pozostaje liderem pod względem eksportu lekkich ciężarówek. Firma specjalizuje się w produkcji samochodów miejskich, rodzinnych, SUV-ów, vanów, aut dostawczych, pickupów, autobusów oraz ciężarówek. Firma zaangażowała się także w odrodzenie rosyjskiej marki Moskwicz i pod tą nazwą w byłych zakładach Renault produkuje SUV-a JAC JS4. Chińczycy szczególnie odważnie rozpychają się również w Europie - plan zakłada wykrojenie dla siebie znacznego kawałka tutejszego motoryzacyjnego tortu.

Tani SUV i sedan - JAC Motors rusza z biznesem

Reklama

Teraz JAC Motors wjeżdża do Polski. Dystrybucją samochodów chińskiej marki zajmie się Grupa Bemo, jedna z największych grup dilerskich w kraju. Sprzedaż ruszy w drugiej połowie 2025 roku. Co dostaną kierowcy?

Plan przewiduje SUV-y, sedany, pickupy i auta dostawcze. Lista obejmuje także podwozia do zabudowy oraz vany. Na początek można spodziewać się przynajmniej dwóch modeli.

JAC JS8 / Materiały prasowe

JAC JS8 czyli duży SUV z hybrydą 1.5 pod maską

JAC JS8 z 4,9-metrowym nadwoziem ustawionym na 19-calowych kołach powalczy na rynku z takimi tuzami jak m.in. Kia Sorento czy Skoda Kodiaq. Wnętrze chińskiego SUV-a występuje w konfiguracji 6- lub 7-osobowej.

Pod maską napęd hybrydowy plug-in z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.5 Turbo o mocy 180 KM (300 Nm). Naładowanie akumulatora 50 kW na stacji DC powinno zająć ok. 48 min.

JAC JS8 / Materiały prasowe

JAC J7 to chińska Skoda Octavia. Jak wygląda?

JAC J7 to sedan w stylu coupe. Opływowe nadwozie ma 4,78 m długości oraz 2,8-metrowy rozstaw osi. To oznacza, że Skoda Octavia zyska na rynku nowego rywala.

JAC J7 plus / Materiały prasowe
JAC J7 plus / Materiały prasowe

Chiński model napędza benzynowy silnik 1.5, który dzięki wsparciu turbo produkuje ponad 180 KM (300 Nm). Napęd na przednie koła przenosi 6-biegowy dwusprzęgowy automat. Taki zespół ma zapewnić przyzwoite osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa 7,8 sekundy. Producent przewidział aż cztery tryby jazdy: standardowy, eco, sportowy i torowy SPORT Track Mode.

JAC J7 plus / Materiały prasowe
JAC J7 plus / Materiały prasowe
JAC J7 plus / Materiały prasowe
JAC JS8 / Materiały prasowe