- Nowa Toyota Corolla Cross już w Polsce. Japończycy zmienią styl
- Tak wygląda nowa Toyota Corolla Cross 2025
- Toyota Corolla Cross z nowym wnętrzem. Jakie zmiany?
- Nowa Toyota Corolla Cross - pojemność bagażnika o 160 l mniejsza niż w Corolli kombi
- Kabina lepiej wyciszona
Nowa Toyota Corolla Cross już w Polsce. Japończycy zmienią styl
Toyota rozdaje karty na polskim rynku. Od stycznia do kwietnia zarejestrowano 35 286 samochodów osobowych i dostawczych japońskiej marki. Lwią cześć wyniku wypracowała Corolla - na drogi wyjechało ponad 7,5 tys. egzemplarzy. Zestawienie Top10 obejmuje aż pięć aut tego producenta. Z kolei w segmencie C-SUV co piąte rejestrowane auto to Toyota.
Stawka jest wysoka i japońska marka nie zamierza ustąpić pola konkurencji. Stąd na rynku debiutuje odmłodzona Toyota Corolla Cross 2025, która wjeżdża między C-HR a RAV4. Czym różni się od wcześniejszego modelu? Na co mogą liczyć kierowcy?
Tak wygląda nowa Toyota Corolla Cross 2025
4,5-metrowa Corolla Cross na 18-calowych antracytowych alufelgach i w nowym kolorze Storm Grey w połączeniu z czarnym dachem wygląda świetnie. Przedni grill w formie plastra miodu nie tylko dodaje drapieżności, ale też ułatwia przepływ powietrza do silnika. Reflektory w technice LED stały się bardziej smukłe, a w wersji Executive standardem są teraz nowe adaptacyjne światła drogowe. Nowością jest również listwa świetlna. Z tyłu różnicę robią przeprojektowane lampy i listwa z tłoczonym logo Corolla Cross.
Toyota Corolla Cross z nowym wnętrzem. Jakie zmiany?
W odnowionej kabinie w oczy rzuca się m.in. nowa gałka dźwigni automatycznej przekładni oraz większa konsola centralna z praktycznymi rozwiązaniami. Wewnątrz debiutuje m.in. półka na smartfona, przesuwany podłokietnik czy nowy układ uchwytów na napoje. Standardem w Corolli Cross 2025 jest najnowsza ładowarka indukcyjna, udoskonalono także łączność z urządzeniami korzystającymi z systemów Android (1,5-raza szybsze działanie niż do tej pory).
Przed kierowcą jest 12,3-calowy wirtualny kokpit, system multimedialny Toyota Smart Connect ma 10,5-calowy ekran dotykowy. Teraz podgrzewanie foteli przednich to standard w każdej odmianie, podgrzewana kierownica dostępna jest od wersji Style. Specyfikacja Executive zyskała oświetlenie wnętrza diodami LED.
Cieszy czytelna logika kokpitu. Przy tym zza steru można odnieść wrażenie przebywania w samochodzie o rozmiar większym niż zwykła Corolla. Kierowca o wzroście ok. 186 cm łatwo znajdzie wygodną pozycję do prowadzenia auta. Nawet w wersji ze szklanym dachem miejsca nad głową nie brakuje. Pasażerowi podobnej postury siedzącemu za nim od kolan do przedniego fotela zostaje ok. 10 cm luzu, a do sufitu ok. 8 cm. Dodatkowo oparcie tylnej kanapy jest wyposażone w dwustopniową regulację kąta pochylenia. Drzwi otwierają się szeroko, tylne niemal pod kątem prostym, co docenią rodzice mocujący się z fotelikami dziecięcymi (uchwyty ISOFIX są zgrabnie zamaskowane).
Nowa Toyota Corolla Cross - pojemność bagażnika o 160 l mniejsza niż w Corolli kombi
Toyota Corolla Cross oferuje bagażnik o pojemności 436 litrów. Na wakacyjny wyjazd z dwójką dzieci wystarczy, choć Corolla kombi daje o 160 l więcej. Z kolei szerokość otworu zbliżona do krawędzi 580-litrowej ładowni RAV4. Po złożeniu kanapy możliwości transportowe rosną do 1337 litrów. A jeśli ktoś ma coś do ukrycia, to szybko schowa skarb pod podwójną podłogą. Pakowanie ułatwi elektrycznie sterowna tylna klapa.
Nieźle wypada za to ilość miejsca dla pasażerów i to zarówno z przodu na wygodnych fotelach, jak i na tylnej kanapie, która ma regulowane pochylenie oparć. Warto odnotować, że mimo wyposażenia auta w duży panoramiczny dach, nie ma problemu z przestrzenią nad głowami. Osoby siedzące w drugim rzędzie nie powinny także narzekać na brak miejsca na nogi, chyba że przednie fotele są odsunięte maksymalnie do tyłu.
Kabina lepiej wyciszona
Nowa Corolla Cross zyskała także lepsze wyciszenie kabiny. Zastosowano skuteczniejsze materiały wygłuszające w miejscach zespolenia dachu, co redukuje odgłosy deszczu i hałas drogowy. Dodatkowe maty w okolicy tylnych otworów wentylacyjnych ograniczają hałas i drgania odczuwane przez pasażerów tylnej kanapy. W wyższych wersjach wyposażenia trójwarstwowy panel wygłuszający wewnątrz deski rozdzielczej odcina odgłosy z komory silnika.
Nowa Toyota Corolla Cross z hybrydą 5. generacji. Silnik 1.8 czy 2.0?
Corolla Cross oferuje dwie hybrydy 5. generacji. Już bazowy napęd z silnikiem 1.8 spisuje się bardzo dobrze, stąd aż 80 proc. kupujących wybiera ten wariant hybrydy.
Podczas przyspieszania częściej do głosu dochodzi jednostka elektryczna – silnik benzynowy wkracza do akcji nieco później i rzadziej niż w poprzedniej generacji (np. w zwykłej Corolli). Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej towarzyszy cisza. Na drodze hybryda 1.8/140 KM jest bardzo ekonomiczna – wynik 4,9 l/100 km nie wymaga specjalnych wysiłków.
Hybryda z silnikiem 2.0 straciła 18 KM mocy
Alternatywą dla bazowej wersji 1.8 jest napęd z silnikiem 2.0. Tu jednak kierowców czeka zaskoczenie – mocna hybryda padła ofiarą nowej unijnej regulacji CAFE obowiązującej od stycznia 2025 roku. Inżynierowie Toyoty żeby sprostać ostrzejszym normom emisji (i nie płacić kar) zmniejszyli moc jednostki spalinowej ze 152 KM do 133 KM. W efekcie moc systemowa hybrydy to teraz 178 KM zamiast wcześniejszych 196 KM. Zniknęło 18 KM.
W wersjach z napędem na cztery koła AWD-i dodano nowy tryb jazdy Extra Snow. Podczas przyspieszania, zwalniania czy zmiany pasa ruchu tylny silnik elektryczny pomaga uniknąć utraty przyczepności kół.
Tak wygląda nowa Toyota Corolla Cross GR Sport
Nowa Toyota Corolla Cross zyskała wersję GR Sport. Samochód wyróżnia się czarnymi 19-calowymi alufelgami, specjalnym wzorem grilla i czarnym emblematem Toyoty. Fotele z ekologicznego zamszu BRIN NAUB mają czerwone przeszycia. Corolla Cross GR Sport ma obniżone o 10 mm zawieszenie oraz zmodyfikowany układ kierowniczy. Nowością jest także tryb Snow Extra oraz Sport, który poprawia reakcję silnika.
Nowa Toyota Corolla Cross kosztuje mniej niż stara? Oto ceny i wyposażenie
Toyota już zbiera zamówienia na nową Corollę Cross. Samochód jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Comfort, Style, GR Sport oraz Executive. W palecie 12 kolorów szczególnie wyróżniają się dwa nowe - Mud Bath oraz zarezerwowany dla wersji GR Sport Storm Grey, który połączono z czarnym dachem. Do tego są cztery warianty tapicerki foteli oraz trzy wzory felg aluminiowych.
Najtańsza nowa Toyota Corolla Cross kosztuje od 141 600 zł za model w wersji Comfort z napędem 1.8 Hybrid. To 5600 zł taniej niż model przed zmianami. Samochód z układem 2.0 Hybrid to wydatek od 150 300 zł.
Wyposażenie wersji Comfort obejmuje m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, relingi dachowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, inteligentny tempomat adaptacyjny, 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników, a także system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym, asystentem głosowym oraz nawigacją online. Standardem jest najnowsza ładowarka indukcyjna oraz podgrzewane fotele przednie.
Toyota Corolla Cross w wersji Style kosztuje od 153 200 zł
Toyota Corolla Cross w wersji bogatszej wersji Style kosztuje od 153 200 zł z napędem 1.8 Hybrid. Wariant 2.0 Hybrid wyceniono na 161 900 zł; samochody z napędem 4x4 AWD-i kosztują od 171 600 zł.
Corollę Cross w wersji Style w porównaniu z odmianą Comfort wyróżniają 18-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane szyby tylne, nakładki progowe oraz światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy w technologii LED. Auto w tym wariancie zyskuje także podgrzewaną kierownicę, przesuwany podłokietnik w pierwszym rzędzie siedzeń, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, inteligentny kluczyk, a także przednie i tylne czujniki parkowania oraz układ detekcji przeszkód. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE jest rozszerzony o system monitorowania martwego pola w lusterkach z asystentem bezpiecznego wysiadania, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.
Ile kosztuje Toyota Corolla Cross w nowej wersji GR Sport?
Toyota Corolla Cross w nowej wersji GR Sport kosztuje od 173 600 zł układem 2.0 Hybrid (w wersji AWD-i od 183 300 zł). SUV w tej odmianie ma obniżone o 10 mm zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy, a także dodatkowy tryb Sport. Z gamy Corolli Cross odmianę GR Sport wyróżniają także czarne 19-calowe felgi aluminiowe, specjalny wzór grilla, czarny emblemat Toyoty, a oraz dwukolorowe malowanie nadwozia z czarnym dachem. Tylko w tej wersji dostępny jest lakier Storm Grey. We wnętrzu nie brakuje logotypów GR, a fotele z ekologicznego zamszu Ultrasuede mają czerwone przeszycia.
Nowa Toyota Corolla Cross Executive tylko z 2-litrową hybrydą. Cena?
Toyota Corolli Cross w najwyższej wersji Executive skrywa pod maską 2-litrową hybrydę i kosztuje od 176 500 zł. Wariant z układem 4x4 to wydatek od 186 200 zł. Wyposażenie obejmuje światła główne w technologii Matrix LED z systemem AHS i światłowodem w technologii LED w przednim grillu. Kabinie system dodatkowego nastrojowego oświetlenia konsoli centralnej diodami LED. Lista wyposażenia SUV-a w wersji Executive obejmuje system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor), zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park oraz fotel kierowcy z elektryczną regulacją. Fotele mają skórzaną tapicerkę (skóra naturalna i syntetyczna).