Volkswagen stawia na samochody elektryczne. Stąd dilerzy niemieckiej marki są zobowiązani do udostępniania kierowcom przynajmniej dwóch punktów ładowania EV: punktu o mocy nie mniejszej niż 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) oraz co najmniej 22 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).

Reklama

Aktualnie w 36 punktach dilerskich działają ogólnodostępne punkty ładowania, a 12 z nich jest już dostępnych w ramach usługi WeCharge w aplikacji We Connect (widoczne z poziomu systemu pokładowego VW ID.3 i ID.4). Docelowo jednak, wszystkie punkty ładowania w obszarze parkingu, staną się ogólnodostępne w WeCharge, a to umożliwi wygodniejsze podróżowanie oraz łatwiejszą kontrolę wysokości stawek za ładowanie.

Volkswagen powiększa w Polsce sieć ładowania samochodów elektrycznych

Dodatkowo Volkswagen zapowiada zwiększenie sieci ogólnodostępnych punktów ładowania. Docelowo infrastruktura urośnie do 89 lokalizacji, a łączna liczba punktów ładowania sięgnie ok. 170.

Dziś w 36 salonach dealerskich Volkswagena można skorzystać z ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów elektrycznych, docelowo będzie 89 lokalizacji, a łączna liczba punktów ładowania sięgnie ok. 170 / Volkswagen
Każdy diler VW jest zobowiązany, by udostępnić klientom przynajmniej po jednym stanowisku ładowania AC i jednym DC o mocy odpowiednio 11 i 22 kW / Volkswagen

– W zakresie infrastruktury wewnętrznej salonu i serwisu, oczekiwaliśmy wyposażenia warsztatu w mobilny punkt ładowania, który jest niezbędny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydań, który umożliwi klientom zapoznanie się z obsługą funkcjonalnej, domowej stacji ładowania, którą również mogą nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie – powiedział Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen. – Nasi partnerzy biznesowi bardzo poważnie podeszli do inwestycji infrastrukturalnych. Cieszy nas, że wielu dilerów spełniło nasze oczekiwania z nawiązką – zaznaczył.

Dilerzy Volkswagena udostępniają szybkie ładowarki o mocy 50 kW

Dilerzy Volkswagena mogli decydować się na realizowanie inwestycji we współpracy z popularnymi operatorami sieci ładowania samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiązanie pozwoliło zaoferować znacznie wyższą moc ładowania w wielu punktach w Polsce. Przykładowo diler Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić się ładowarką sieci Greenway, oferującą po dwa punkty ładowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Z kolei Lellek w Gliwicach dzięki ładowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).

Niektórzy dilerzy Volkswagena zainstalowali przy swoich salonach ładowarki o mocy 50 kW / Volkswagen
Reklama

W Kaliszu mają prąd ze słońca na 1000 cykli ładowania samochodu elektrycznego

Salonem, który przoduje pod względem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt prowadzony przez Michała Ignaszaka w Kaliszu. Zastosowana instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni. Zapewnia rocznie około 50 MWh (50 000 kWh) zielonej energii na potrzeby firmy. To równowartość 1000 cykli ładowania od 0 do 100 proc. średniej wielkości akumulatora samochodu elektrycznego.

W Kaliszu dla naszych klientów oferujemy stacje ładowania o mocy 50 kW, jednocześnie dostępną dla trzech samochodów. Instalację fotowoltaiczną uzupełniliśmy kontraktem na zakup energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych od Polenergii – powiedział Michał Ignaszak, dyrektor salonów marki Volkswagen w Koninie i Kaliszu. – Tym sposobem łączne zapotrzebowanie na energię obiektu w Kaliszu jest realizowane w 100 proc. zeroemisyjnie, ograniczamy w ten sposób emisję CO2 o ponad 200 ton rocznie. Nasz drugi salon – w Koninie, z dwoma punktami ładowania o łącznej mocy 40 kW został rok temu także wyposażony we własną instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp i tym sposobem przyczynia się do ograniczenia emisji o kolejne 40 ton CO2 rocznie – wyliczył.

Instalacja fotowoltaiczna na salonie VW w Kaliszu zapewnia rocznie około 50 MWh zielonej energii. To równowartość 1000 cykli ładowania od 0 do 100 proc. średniej wielkości akumulatora samochodu elektrycznego / Volkswagen
Dilerzy Volkswagena udostępniają punkty ładowania dla samochodów elektrycznych / Volkswagen
Dilerzy Volkswagena udostępniają punkty ładowania dla samochodów elektrycznych / Volkswagen