Niemiecki producent składa hołd pierwszemu modelowi Porsche noszącemu nazwę Speedster tj. 356 Speedster z 1953 r. Najnowsze, czwarte już wcielenie tego auta powstanie tylko w ilości 356 sztuk.
Nowy Speedster wyraźnie różni się od innych członków rodziny 911. Czym? Oto lista - niższa o 60 mm, silniej nachylona przednia szyba, spłaszczona, sportowa linia ręcznie składanego dachu oraz charakterystyczna pokrywa bagażnika, ukształtowana w dwa podłużne wybrzuszenia. Kolor nadwozia Pure Blue, został opracowany specjalnie dla Speedstera. Na życzenie i bez dopłaty samochód można otrzymać w białym kolorze Carrara White.
911 Speedster ma sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra rozwija moc 408 KM, czyli o 23 KM więcej niż model 911 Carrera S. Średnie zużycie paliwa na poziomie 10,3 l/100 km w NEDC (Nowym Europejskim Cyklu Jazdy), ale kogo to obchodzi :)
Za przekazanie napędu na tylne koła odpowiada siedmiobiegowa skrzynia PDK (Porsche Doppelkupplung), współpracująca z montowanym standardowo dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. W standardzie dostępny jest także system aktywnego zawieszenia PASM (Porsche Active Suspension Management) oraz hamulce kompozytowo-ceramiczne PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).
Serię Speedster zapoczątkował w 1953 r. purystyczny samochód sportowy oparty na Porsche 356, z dwoma fotelami kubełkowymi, drzwiami z lekkimi, przesuwnymi szybami z pleksi i obniżoną, elegancko ukształtowaną owiewką. Odrodzeniem tej tradycji stał się w 1988 r. Speedster oparty na modelu 911 Carrera.
Nowością, jaką wniósł on do modelu określanego tą nazwą, było zastosowanie po raz pierwszy charakterystycznej pokrywy bagażnika, ukształtowanej w dwa podłużne wybrzuszenia. Kolejny etap ewolucji Speedstera, z lat 1993/1994, bazował na ówczesnym modelu 911 Carrera.
Światowa premiera nowego Porsche 911 Speedster odbędzie się na początku października, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Sprzedaż rozpocznie się w Polsce w grudniu 2010 roku.