Które auto wyczyści portfel? Oto najlepsze i najgorsze 5-latki. NOWY RAPORT
1
Miernikiem podatności na usterki w zestawieniu Warranty Direct jest tzw. indeks awaryjności. Uwzględnia on częstotliwość awarii danego modelu, średnie koszty naprawy oraz czas, który spędzi jego użytkownik bez samochodu z powodu naprawy. Średnia wartość indeksu awaryjności dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Jak czytamy w najnowszym raporcie Warranty Direct niemiecka niezawodność nie jest taka jak niektórzy myślą…
Mercedes
2
Opel agila - wynik w indeksie niezawodności - 9 (to najlepszy rezultat). W opinii analityków Warranty Direct ten model jest najmniej problematyczny - jeśli jednak już coś się zepsuje to usterka dotknie najczęściej zawieszenia (30 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspix / IGOR KOHUTNICKI
3
Peugeot 107 - wynik w indeksie niezawodności - 18. W opinii analityków Warranty Direct ten model zasłużył na drugie miejsce wśród najmniej awaryjnych aut - jeśli jednak już coś się zepsuje to usterka dotknie najczęściej układu chłodzenia (ponad 43 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspix / ROBERT MAGDZIAK
4
Citroen C1 - wynik w indeksie niezawodności - 20. W opinii analityków Warranty Direct ten model zasłużył na trzecie miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Co ciekawe, w przeciwieństwie do bliźniaczego peugeota 107, w C1 jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie elektryka (ponad 44 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspress
5
Volvo S40 - wynik w indeksie niezawodności - 25. W opinii analityków Warranty Direct szwedzki sedan zasłużył na czwarte miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie zawieszenie (ponad 33 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspix / ROBERT MAGDZIAK
6
Peugeot 3008 - wynik w indeksie niezawodności - 29. W opinii analityków Warranty Direct francuski model zasłużył na piąte miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie elektryka (40 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspix / Igor KohutnickiAuto Swiat
7
Seat ibiza - wynik w indeksie niezawodności - 30. W opinii analityków Warranty Direct hiszpański model zasłużył na szóste miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie zawieszenie (25 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
SEAT
8
Volkswagen lupo - wynik w indeksie niezawodności - 30. W opinii analityków Warranty Direct niemiecki model zasłużył na siódme miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie elektryka (ponad 57 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Volkswagen
9
Skoda fabia - wynik w indeksie niezawodności - 32. W opinii analityków Warranty Direct czeski model zasłużył na ósme miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie elektryka (ponad 34 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Inne
10
Citroen berlingo multispace - wynik w indeksie niezawodności - 38. W opinii analityków Warranty Direct francuski model zasłużył na ósme miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęstszą przyczyną usterki będzie elektryka (ponad 45 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Citroen
11
Smart fortwo - wynik w indeksie niezawodności - 50. W opinii analityków Warranty Direct ten model zasłużył na dziesiąte miejsce wśród najmniej awaryjnych aut. Jednak jeśli już coś się zepsuje to najczęściej będzie to silnik (ponad 31 proc. przypadków stwierdzonych awarii).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Które samochody są najgorsze w opinii analityków Warranty Direct?
Media
12 Jak czytamy w najnowszym raporcie Warranty Direct niemiecka niezawodność nie jest taka jak niektórzy myślą. W opinii autorów opracowania największych i najbardziej kosztownych kłopotów swoim właścicielom sprawiają samochody marek zza naszej zachodniej granicy…
Audi
13
Audi RS 6 - wynik w indeksie niezawodności - 1123 (najgorszy rezultat w zestawieniu Warranty Direct). Najsłabszym elementem konstrukcji tego auta jest zawieszenie (ponad 34 proc. przypadków stwierdzonych usterek).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Audi
14
BMW M5 - wynik w indeksie niezawodności - 766. Najsłabszym elementem konstrukcji tego auta jest elektryka (niemal 30 proc. przypadków stwierdzonych usterek).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
BMW
15
Porsche 911 Turbo (996) - wynik w indeksie niezawodności - 652. Najsłabszym elementem konstrukcji tego auta jest elektryka (ponad 26 proc. przypadków stwierdzonych usterek).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Newspress
16
Bentley contiental GT - wynik w indeksie niezawodności - 593. Najsłabszym elementem konstrukcji tego auta jest elektryka (niemal 32 proc. przypadków stwierdzonych usterek).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Media
17
Mercedes CL - wynik w indeksie niezawodności - 582. Najsłabszym elementem konstrukcji tego auta jest zawieszenie (ponad 32 proc. przypadków stwierdzonych usterek).
Średnia wartość indeksu awaryjności Warranty Direct dla wszystkich przebadanych aut wynosi 100 - im wyższy indeks danego modelu, tym wynik modelu jest gorszy (większe ryzyko awarii, wyższe koszty naprawy).
Mercedes
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję