Niemieckich lepiej unikać? Najlepsze i najgorsze auta używane. NOWY raport
1 Volvo uzyskało najwyższe noty w badaniu satysfakcji kierowców ADAC, które przeprowadzono w 2014 roku Niemczech. Szwedzki producent stanął na najwyższym stopniu podium zdobywając 79,5 punktów (na 100 możliwych) - to oznacza, że z zakupu auta tej marki jest zadowolonych 79,5 proc. właścicieli. Volvo awansowało na szczyt klasyfikacji generalnej aż z 7. lokaty i strąciło z tronu BMW. Zestawienie SUV - wygrał model XC60.
dziennik.pl
2 Audi zachowało drugie miejsc z 2013 roku. Koncern z Ingolstadt to najwyżej sklasyfikowany niemiecki producent w badaniu satysfakcji kierowców ADAC, które przeprowadzono w 2014 roku. Audi zdobyło 78,4 punktów na 100 możliwych. Zestawienie małych aut wygrało audi A1. W klasie kompakt A3 stanęło na trzecim miejscu. Audi A5 - numer jeden w klasie średniej.
dziennik.pl
3 Volvo strąciło ze szczytu bawarskiego producenta na ostatni stopień podium w badaniu satysfakcji ADAC w 2014 roku. Na konto BMW wpadło 78,2 punktów na 100 możliwych.
Inne
4 Toyota na 4. miejscu podobnie jak w 2013. W badaniu satysfakcji kierowców ADAC, które przeprowadzono w 2014 roku Niemczech, japoński producent zdobył 77,6 punktów (na 100 możliwych).
Toyota
5 Honda w porównaniu do 2013 roku spadła z trzeciej lokaty na czwartą i podobnie jak Toyota w badaniu satysfakcji kierowców ADAC, które przeprowadzono w 2014 roku Niemczech, zdobyła 77,6 punktów (na 100 możliwych).
Honda
6 Mazda w porównaniu do 2013 roku awansowała z 10. miejsca w klasyfikacji generalnej na 6. lokatę w badaniu satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Japońska marka zdobyła 77,5 punktów (na 100 możliwych).
Inne
7 Mercedes spadł z 6. miejsca w 2013 roku na siódmą lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Marka ze Stuttgartu zdobyła 76,9 punktów (na 100 możliwych).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Mini spadło z 5. miejsca w 2013 roku na 8. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Marka należąca do BMW zdobyła 76,6 punktów (na 100 możliwych).
Media
9 Smart awansował do pierwszej dziesiątki z 14. miejsca w 2013 roku na 9. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Marka należąca do Mercedesa zdobyła 76,4 punktów (na 100 możliwych).
Media / Daimler AG - Global Communicatio
10 Top 10 producentów z najwyższymi ocenami zamyka Volkswagen, który zanotował wynik 75,7 pkt. na 100 możliwych.
foto by Mateusz Szymański
11 Skoda spadła z 8. miejsca w 2013 roku na 11. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Czeska marka należąca do VW zdobyła 75,6 punktów (na 100 możliwych).
Skoda
12 Dacia na 12. miejscu podobnie jak w 2013. W badaniu satysfakcji kierowców ADAC, które przeprowadzono w 2014 roku Niemczech, marka należąca do Renault zdobyła 74,5 punktów (na 100 możliwych).
Dacia
13 Nissan spadł z 12. miejsca w 2013 roku na 13. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Japońska marka zdobyła 73,4 punktów (na 100 możliwych).
Nissan
14 Kia awansowała z 16. miejsca w 2013 roku na 14. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Koreańska marka zdobyła 72,8 punktów (na 100 możliwych).
KIA
15 Mitsubishi spadło z 11. miejsca w 2013 roku na 15. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Japońska marka zdobyła 72,4 pkt.(na 100 możliwych).
dziennik.pl
16 Suzuki spadło z 15. miejsca w 2013 roku na 16. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Japońska marka zdobyła 72,2 pkt.(na 100 możliwych).
Media
17 Seat awansował z 18. miejsca w 2013 roku na 17. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Hiszpańska marka należąca do VW zdobyła 71,9 pkt.(na 100 możliwych).
SEAT
18 Ford spadł z 17. miejsca w 2013 roku na 18. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Producent z Kolonii zdobył 71,1 pkt.(na 100 możliwych).
dziennik.pl
19 Hyundai zachował 19. Z 2013 roku. Producent z Korei zdobył 70,8 pkt.(na 100 możliwych). W zestawieniu zebrano 25 producentów. Kto ma największe powody do wstydu?
Hyundai
20 Opel mimo, że otwiera „listę wstydu” to i tak ma powód do zadowolenia - na 20. miejsce awansował z 23. lokaty w 2013 roku. Niemiecki producent zdobył 70,2 pkt.(na 100 możliwych). Najwięcej satysfakcji w opinii kierowców w klasyfikacji najmniejszych samochodów daje opel adam, który wygrał to zestawienie.
dziennik.pl
21 Peugeot awansował z 22. miejsca w 2013 roku na 20. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Francuski producent z zdobył 70,2 pkt.(na 100 możliwych) i został postawiony w szeregu na równi z Oplem.
Peugeot / tibo
22 Citroen spadł z 20. miejsca w 2013 roku na 22. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Francuska marka zdobyła 69,6 pkt.(na 100 możliwych).
Inne
23 Renault - spadek z 20. miejsca w 2013 roku na 22. lokatę w klasyfikacji generalnej badania satysfakcji kierowców przeprowadzonym przez ADAC w 2014 roku Niemczech. Francuska marka, podobnie jak Citroen, zdobyła 69,6 pkt.(na 100 możliwych). Ostatnim miejscem w zestawieniu zamienił się Fiat z Chevroletem. Włoski producent zdobył 66,1 pkt. i z 25. miejsca w 2013 roku awansował na 24. lokatę w 2014 roku. Chevrolet, który wycofuje się z Europy, zamyka zestawienie ADAC - amerykańska marka zdobyła 63,4 pkt. na 100 możliwych.
Renault
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję