Oto opony zimowe na sezon 2013/2014! RANKING na bazie testów
1 W trakcie testów mordercze próby sprawdzały m.in.: właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, na śniegu i lodzie, hamowanie w różnych warunkach, opory toczenia i głośność. Zanim wybierzesz komplet ogumienia z tych najlepszych - zdaniem ekspertów - musisz wiedzieć, których opon unikać...
ADAC / WOLFGANG GRUBE
2 Ostatnie miejsca w testach ADAC zdobyły Kormoran Snowpro b2, Marangoni 4 Winter E+ (najgorsze oceny w kategorii opon 15-calowych - nie zdała testu niemieckiego automobilklubu). Polskie opony wypadły najgorzej na suchej nawierzchni. Zdobyły też jeden z najsłabszych wyników na mokrej drodze. Kormorany są też bardzo głośne. Po stronie plusów niemieccy specjaliści z ADAC zapisali niskie opory toczenia i przyzwoite zachowanie na śniegu i lodzie. Jeśli chodzi o rozmiar 225/45 R 17 na czarnej liście ADAC znalazły się Interstate Winter IWT-2 i Sailun Ice Blazer WSL-2 - od tych opon trzeba trzymać się z daleka. W klasie ekonomicznej najlepszym wyborem, przynajmniej zdaniem kierowców, jest Dębica Frigo 2. "Frigo 2 chwalona jest przez kierowców za doskonały stosunek ceny do jakości" - mówi Filip Fischer z Oponeo.pl. "Kierowcy najbardziej cenią oponę za jej osiągi na ośnieżonej i oblodzonej nawierzchni. To jedna z najczęściej komentowanych w naszym serwisie opon. Ponad 85 proc. jej użytkowników poleca tę oponę innym. Opona brała udział w kilku testach opon. Wszystkie one potwierdzają, że jest to najlepsza w swojej klasie opona na śniegu" - dodaje Fischer. Zobacz, które ogumienie warto wybrać np. do skody fabii, volkswagena polo i innych aut w tym rozmiarze...
ADAC
3 Modelem, który od zeszłego roku regularnie zajmuje 1. miejsca w najbardziej znanych testach opon zimowych jest Continental ContiWinterContact TS850 (dostępna w rozmiarach od 14 do 17 cali). W tegorocznych testach opona aż 5 razy zajmowała najwyższe miejsce na podium. Ten model najlepiej sprawdził się w obu sprawdzianach organizacji ADAC, ACE oraz magazynów „Auto Zeitung” i „Auto Motor und Sport”. Opona zajęła też 2. miejsce w teście czasopisma „AutoBild Sportcars” i 3. miejsce w teście „Auto Bild”. Eksperci ADAC zwrócili uwagę na doskonałe prowadzenie, jakie zapewnia na mokrych, ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach oraz na doskonałe zrównoważenie jej właściwości. Specjaliści z redakcji Autozeitung z kolei, przyznali jej najwyższe oceny za osiągi na suchych i mokrych drogach, jednocześnie podkreślając, że równie dobrze radzi sobie na śniegu. Redakcja Auto Motor und Sport natomiast przyznała oponie 99/100 punktów za osiągi na mokrych nawierzchniach i 95/100 za osiągi na śniegu. Specjaliści z ACE Lenkrad zwrócili uwagę na krótką drogę hamowania i doskonałą trakcję, jaką opona zapewnia na drogach pokrytych śniegiem lub cienką warstwą wody, a także na jej niewielkie opory toczenia. Ten ostatni parametr ma decydujący wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
4 Zdaniem testerów z ADAC Dunlop Winter Response 2 nieznacznie ustępuje gumie Continentala w jeździe po lodzie i głośności. Delikatnie wyprzedza Conti jeśli chodzi o ekonomię jazdy. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
5 Opona Firestone na trzecim miejscu zestawienia ADAC. Co ciekawe Winterhawk 3 w próbie na suchej i mokrej nawierzchni wypadła lepiej niż Dunlop i Continetal. Jednak na śniegu i lodzie musiała uznać wyższość tego duetu. W teście ADAC została oceniona końcowa brzmiała "szczególnie polecana". W próbie przeprowadzonej przez ACE opona zajęła czwartą lokatę. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
6 Michelin Alpin 4 - czwarta lokata w teście ADAC. Opona w teście magazynu Auto BILD (rozmiar 195/65 R15) została oceniona jako wzorowa i wygrała to porównanie. Testujący w komentarzu napisali: "doskonała opona zimowa o zrównoważonych właściwościach jezdnych w każdych warunkach. Dobre właściwości zimowe oraz trwałość". Wady? Podwyższony hałas. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
7 Nokian znalazł się na 5. miejscu testu ADAC. Zdaniem niemieckich ekspertów skandynawska opona oferuje najlepsze parametry na suchej nawierzchni. To także bardzo dobrze wyważona opona - sprawdzi się na mokrym i na śniegu. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
8 W opinii przedstawicieli ADAC "ósemka" zasłużyła na 6. miejsce. Ocenili ją jako wszechstronną oponę, dobrą na mokrej nawierzchni i na śniegu. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia) .
ÖAMTC
9 Semperit Speed-Grip 2 zajęła 2. miejsce w teście przeprowadzanym przez magazyn "Auto Zeitung", a także zdobyła ocenę polecana i szczególnie polecana w obu tegorocznych testach organizacji ADAC (6. miejsce). Testujący z magazynu "Auto Bild" ocenili ją jako polecaną - podkreślając, że opona zapewnia krótką drogę hamowani i dobre prowadzenie. Wady? Ograniczona trwałość. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia). Jakie ogumienie nadaje się na felgi opla astry czy skody octavii? Zobacz wyniki testów...
ÖAMTC
10 Ponownie na 1. miejscu produkt niemieckiej marki Continental. Eksperci ADAC zwrócili uwagę na doskonałe prowadzenie, jakie zapewnia na mokrych, ośnieżonych i oblodzonych nawierzchniach oraz na doskonałe zrównoważenie jej właściwości. Specjaliści z redakcji Autozeitung z kolei, przyznali jej najwyższe oceny za osiągi na suchych i mokrych drogach, jednocześnie podkreślając, że równie dobrze radzi sobie na śniegu. Redakcja Auto Motor und Sport natomiast przyznała oponie 99/100 punktów za osiągi na mokrych nawierzchniach i 95/100 za osiągi na śniegu. Specjaliści z ACE Lenkrad zwrócili uwagę na krótką drogę hamowania i doskonałą trakcję, jaką opona zapewnia na drogach pokrytych śniegiem lub cienką warstwą wody, a także na jej niewielkie opory toczenia. Ten ostatni parametr ma decydujący wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa. Testowany rozmiar 225/45 R17 (audi A3, mercedes klasy C, BMW serii 3, opel astra, skoda octavia)
ADAC / Bonifatius Ametsbichler
11 Bridgestone Blizzak LM-32 S w teście ADAC została sklasyfikowana na 2. miejscu. Eksperci wybili w podsumowaniu niskie opory toczenia i doskonałe zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Opona dobrze radzi sobie na śniegu i lodzie. Testowany rozmiar 225/45 R17 (audi A3, mercedes klasy C, BMW serii 3, opel astra, skoda octavia)
Media
12 Michelin Alpin 4 - czwarta lokata w teście ADAC. Opona w teście magazynu Auto BILD (rozmiar 195/65 R15) została oceniona jako wzorowa i wygrała to porównanie. Testujący w komentarzu napisali: "doskonała opona zimowa o zrównoważonych właściwościach jezdnych w każdych warunkach. Dobre właściwości zimowe oraz trwałość". Wady? Podwyższony hałas. Testowana w rozmiarze 185/60 R15 (audi A1, mini, ford fiesta, fiat punto, renault clio i VW polo, skoda fabia)
ÖAMTC
13 W testach ADAC, przeprowadzonych we współpracy z automobilklubami ÖAMTC i TCS z Austrii i Szwajcarii, opona Uniroyal zajęła w zestawieniu czwartą pozycję, zyskując ocenę "dobrą". Tym samym ogumienie producenta wyspecjalizowanego w oponach deszczowych znalazło się w ścisłej czołówce najlepszych opon zimowych. Testowany rozmiar 225/45 R17 (audi A3, mercedes klasy C, BMW serii 3, opel astra, skoda octavia).
Media
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję