Hity i kity wśród aut używanych! Co kupić a czego unikać? Zobacz NOWY raport
1 Porsche uzyskało najwyższe noty w badaniu satysfakcji kierowców J.D. Power, które przeprowadzono w 2014 roku Niemczech. Przypominamy, że w 2013 roku wygrało Volvo. Z zakupu auta niemieckiego producenta jest zadowolonych 83,5 proc. właścicieli.
Porsche
2 Volvo spadło z najwyższego podium, które zdobyło w 2013 roku. Z zakupu auta szwedzkiego producenta jest zadowolonych 81,8 proc. właścicieli. Najwyższe noty w kategorii samochodów luksusowych uzyskał podobnie jak w 2013 roku, model XC70, wyprzedzając produkty konkurencji.
dziennik.pl
3 W raporcie J.D. Power 2014 Toyota jako producent znalazła się na drugim miejscu razem z Volvo - 81,8 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru samochodu japońskiej marki. Drugie miejsce w segmencie aut miejskich zajęła toyota aygo, z wynikiem poziomu zadowolenia kierowców 80,1 proc. Japoński producent znalazł się w również na topie segmentu B, gdzie toyota yaris osiągnęła wynik na poziomie 82,3 proc. W klasie samochodów kompaktowych na trzecim miejscu toyota auris - 81,1 proc. Absolutnym zwycięzcą całego zestawienia J. D. Power w Niemczech jeśli chodzi o podział na modele jest avensis - 84,8 proc. Ten samochód nie tylko wygrał w klasie średniej, ale także zdobył najwyższe uznanie kierowców w całym rankingu na 2014 rok.
Toyota
4 W raporcie J.D. Power 2014 marka Mercedes zdobyła 81,1 proc. zadowolenia kierowców. Mercedes klasy B jest na najwyższym podium klasy vanów - 82,4 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru tego modelu. Mercedes klasy C zamyka podium w klasie średniej - 82 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru. Mercedes klasy E zdobył drugą lokatę w klasie samochodów luksusowych - 82,1 proc. zadowolenia.
Inne / Daimler AG - Global Communicatio
5 W raporcie J.D. Power 2014 Skoda zdobyła 80,5 proc. zadowolenia kierowców. Skoda superb jest na drugim miejscu klasy średniej - 84 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru tego modelu.
dziennik.pl
6 Z zakupu i użytkowania samochodów Mitsubishi jest zadowolonych 80 proc. kierowców. Najwyżej sklasyfikowanym modelem tej japońskiej marki jest ASX, który w klasie SUV zajął 2. miejsce - z użytkowania tego auta jest zadowolonych 82,8 proc. posiadaczy.
Mitsubishi / Maciej Kintop
7 W raporcie J.D. Power 2014 Volkswagen zdobył 79,9 proc. zadowolenia kierowców. Volkswagen up! - pierwsze miejsce w klasie aut małych - 82,5 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru tego modelu. Volkswagen touran zamyka podium klasy vanów - 80,4 proc. kierowców jest zadowolonych z używania tego auta. Klasę dużych SUV wygrał volkswagen touareg - 84,2 proc. użytkowników twierdzi, że ten samochód spełnia ich oczekiwania.
foto by Mateusz Szymański
8 Z zakupu i użytkowania samochodów Mazdy jest zadowolonych 79,4 proc. kierowców. Japońska marka przesunęła się w dół o trzy miejsca w porównaniu do pozycji z 2013 roku.
dziennik.pl
9 W raporcie J.D. Power 2014 BMW zdobyło 79,3 proc. zadowolenia kierowców. BMW X6 - trzecie miejsce w klasie dużych SUV - 83,7 proc. osób twierdzi, że ten samochód spełnia ich oczekiwania.
BMW
10 W niemieckiej klasyfikacji generalnej producentów J.D. Power 2014 Kia wspięła się na pozycję 9 (z 15 w roku 2013 oraz 17 w roku 2012) - 79 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru samochodu koreańskiej marki. Najwyżej notowanym autem jest model sportage, który wygrał w klasie SUV – 83,6 proc. osób jest zadowolonych z tego auta. W kategorii aut segmentu B kia rio jest na trzecim stopniu podium - osiągnęła wynik na poziomie 81,3 proc. Kia cee’d pokonała toyotę auris i znalazła się na drugim miejscu klasy kompakt - 81,2 proc. kierowców jest zadowolonych z wyboru tego modelu koreańskiej marki.
KIA
11 W raporcie J.D. Power 2014 MINI zdobyło 78,9 proc. zadowolenia kierowców.
Media
12 W raporcie J.D. Power 2014 Seat zdobył 78,9 proc. zadowolenia kierowców. Najlepiej sklasyfikowany model to leon - wygrał klasę kompakt - z użytkowania tego auta jest zadowolonych 82,3 proc. kierowców. Wśród vanów altea/freetrack/XL znalazły się na 2. stopniu podium - 81,7 proc. zadowolenia. Seat zamyka top 10 producentów aut dających pełną satysfakcję swoim właścicielom. Dalej kolejno są sklasyfikowane firmy, których produkty są poniżej średniej rynkowej wynoszącej 78,8 proc.
SEAT
13 Audi jako producent nie przekroczyło średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta marki Audi spełniają oczekiwania 78,6 proc. kierowców. Mimo to na pochwałę zasługuje jakość modeli rodziny A6, które zajęły trzecie miejsce w klasie dużych aut luksusowych - 81 proc. użytkowników jest zadowolonych z wyboru.
Audi
14 Nissan jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta japońskiej marki spełniają oczekiwania 78,1 proc. kierowców. Jednak na pochwałę zasługuje jakość nissana note, który zajął drugie miejsce w klasie małych vanów - ten model cieszy 78,4 proc. użytkowników.
Nissan
15 Honda jako producent nie przekroczyła średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta japońskiej marki spełniają oczekiwania 77,9 proc. kierowców.
Inne
16 Peugeot jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta francuskiej marki spełniają oczekiwania 77,8 proc. kierowców.
Peugeot
17 Ford jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta tej marki spełniają oczekiwania 77,7 proc. kierowców. Jednak na pochwałę zasługuje jakość forda kuga, który zajął trzecie miejsce w kategorii SUV - ten model cieszy 81,9 proc. użytkowników.
foto by Mateusz Szymański
18 Suzuki jako producent nie przekroczyło średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta japońskiej marki spełniają oczekiwania 77,6 proc. kierowców.
Inne
19 Opel jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta tej marki spełniają oczekiwania 77,4 proc. kierowców. Jednak na pochwałę zasługuje jakość opla meriva, który zajął pierwsze miejsce w klasie małych vanów - ten model cieszy 80,4 proc. użytkowników.
Opel / www.weigl.biz
20 Smart jako marka nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta spełniają oczekiwania 77,4 proc. kierowców.
Media / Daimler AG - Global Communicatio
21 Citroen jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta francuskiej marki spełniają oczekiwania 77,6 proc. kierowców. Jednak na pochwałę zasługuje jakość DS3, który zajął drugie miejsce w klasie B - ten model cieszy 81,4 proc. użytkowników.
Citroen
22 Hyundai jako producent nie przekroczył średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta koreańskiej marki spełniają oczekiwania 76,9 proc. kierowców.
dziennik.pl
23 Renault, Dacia, Chevrolet i Fiat nie przekroczyli średniego poziomu satysfakcji - próg wynosi 78,8 proc. Auta tych marek spełniają oczekiwania odpowiednio 76,6 proc., 75,6 proc., 73,1 proc., 72,9 proc. kierowców.
Renault
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję