Sercem nowego audi A3 ultra jest silnik 1.4 TFSI, który może współpracować z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. W obu wariantach przełożenia dobrano w taki sposób, by zapewnić jak najefektywniejsze wykorzystanie możliwości mechanicznego serca. Jednostka napędowa została wyposażona w system odłączanych cylindrów "cylinder on demand".

Reklama

Audi A3 1.4 TFSI ultra potrafi rozpędzić się maksymalnie do 220 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 8,1 sekundy. Zdaniem producenta w trybie jazdy mieszanej samochód potrzebuje zaledwie 4,7 litra benzyny na 100 kilometrów.

Audi A3 ultra można mieć we wszystkich odmianach karoserii tego modelu - w wersji trzydrzwiowej, pięciodrzwiowej sportback, w wersji limousine oraz w cabriolet.

Przypominamy, że na rynku dostępne jest także audi A3 ultra z silnikiem 1.6 TDI. W wersji trzydrzwiowej i w modelu sportback, jednostkę tę montuje już od roku 2013. W przyszłości, w taki właśnie silnik wysokoprężny o mocy 110 KM, wyposażane będzie audi A3 limousine. W opinii inżynierów jednostka powinna średnio zadowalać się 3,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów.

W tej chwili Audi oferuje razem aż 22 modele ultra. Poza tym niemiecki producent do walki o czyste powietrze wystawia pojazdy hybrydowe e-tron typu plug-in oraz napędzane gazem modele g-tron.