Niezawodny samochód za tysiąc złotych? Oto używane hity z rynku. ZDJĘCIA
1 Za 3 tys. zł można kupić fiata uno z ostatnich lat produkcji. Najlepiej z silnikiem 1.0 fire (jednostka oszczędna i niedroga w naprawie). Minus to korozja i słabe wyposażenie.
Fiat
2 Daewoo lanos za 3 tys. zł? Tak, z początku produkcji. Tanie części. Silniki lubią LPG. Samochód jest podatny na korozję. Oryginalne części zamienne słabej jakości.
Media
3 Mając od 1000 do 2000 tys. zł warto poszukać golfa II z silnikiem 1.3 lub 1.6. Samochód prosty i tani w naprawie. Minusy? Dużo zaniedbanych modeli, korozja m.in. w komorze silnika.
Volkswagen / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
4 W kwocie do 3000 zł tygodnik Auto Świat poleca astrę pierwszej generacji z silnikiem benzynowym 1.4 (wersja ośmiozaworowa lub szesnastozaworowa). Auto niedrogie w naprawie, ale lubi je korozja.
Opel
5 W tym przedziale cenowym najlepiej decydować się na auta małe, kompaktowe i z klasy średniej. W opinii magazynu AŚ większe auta to większe ryzyko wydatków. Na kolejnych zdjęciach polecane modele z rynku wtórnego...
Inne / BONIFATIUS AMETSBICHLER
6 Polo III w wersji przed liftingiem i najlepiej z silnikiem benzynowym 1.4 8V o mocy 60 KM - żeby kupić taki samochód powinno wystarczyć niecałe 5 tys. zł. Jednostka napędowa nie jest skomplikowana, dobrze współpracuje z LPG. Naprawy nie są drogie. Uwaga na korozję i auta po wypadkach.
Volkswagen
7 Następca escorta o oryginalnej urodzie ciągle może się podobać. Focusa ze 100-konnym benzynowym silnikiem 1.6 można kupić za 3,5 tys. zł. Naprawy jednostki napędowej nie są drogie. Wady? Korozja. Benzyniak 1.6 i LPG to złe połączenie.
Ford
8 Kompakt japońskiej marki z początku produkcji z jednostką benzynową 1.4/90 KM można kupić za mniej niż 5 tys. zł. Silnik nie sprawia kłopotów, jest dynamiczny i ekonomiczny. Uwaga na korozję.
Honda
9 Ocynkowane nadwozie, tanie części zamienne. Pieniądze warto wydać na wersję z benzynowym silnikiem 2.0 8V/115 KM - nadaje się do LPG.
Audi
10 Trójkę z typoszeregu E36 ze 115-konnym silnikiem benzynowym 1.8 można kupić za 4000-5000 zł. Jednostka nie jest droga w naprawach. Trzeba uważać na korozję i sztuki po "domowym" tuningu.
BMW
11 Prawdziwa szwedzka stal. Kanciaste nadwozie jest bardzo funkcjonalne. 850 jest dobrze zabezpieczona przed korozją. Silniki są uważane za trwałe i mało awaryjne - w opinii magazynu Auto Świat warto wybrać jednostkę 2.0T R4 i 2.5 R5. Minusy? Spalanie, drogie części i naprawy w ASO.
Volvo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję