Fiat zmodernizował ducato. Można powiedzieć, że producent celowo zwleka z wprowadzeniem nowej szóstej generacji tego auta - przecież rewolucyjne przeprojektowanie przestrzeni ładunkowej (np. zmiany punktów mocowania) oznaczałoby poważne koszty dla firm zajmujących się tworzeniem najróżniejszych zabudów. Fani karawaningu wiedzą, że właśnie w oparciu o ducato, powstaje większość oferowanych w Europie samochodów kempingowych.
Projektanci wyposażyli samochód w nowe reflektory ze światłami w technologii LED. Ciekawym rozwiązaniem jest przedni zderzak - jego trzyczęściowa konstrukcja ma obniżyć koszty ewentualnej naprawy np. po uszkodzeniu na parkingu. Podobne zmiany w wyglądzie dotyczą również bliźniaczych konstrukcji fiata ducato - citroena jumpera i peugeota boxer (trio powstaje we włoskiej fabryce SevelSud położonej w Val Di Sangro).
W opinii konstruktorów kabina w odmłodzonym ducato stała się wygodniejsza. Ułatwieniem w pracy kierowcy ma być wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych (smartfon, tablet), umieszczony na środku deski rozdzielczej.
Na pokładzie w standardzie pojawi się Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 - we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy. W najwyższej wersji - kolorowy pięciocalowy ekran dotykowy, kamera cofania, wbudowana nawigacja oraz tuner radia cyfrowego.
Odmłodzony ducato fabrycznie będzie oferowany z układem elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC). Samochód został także uzbrojony w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystenta ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA).
Fiat ducato w nowej odsłonie oficjalnie zadebiutuje 12 maja we Włoszech - zaraz po premierze auto będzie można zamawiać w Polsce.