Znamy już zwycięzcę najsłynniejszego konkursu w świecie motoryzacji. Tytuł "Samochodu Roku 2012" (Car of the Year) zdobyła konstrukcja koncernu General Motors, która jest oferowana jako chevrolet volt i opel ampera.

Nagroda przyznana jest przez jury, w którego skład wchodzi 59 dziennikarzy motoryzacyjnych z 23 europejskich krajów. opel ampera i chevrolet volt byli niekwestionowanymi zwycięzcami z 330 pkt. Kolejne miejsca to volkswagen up! (281 pkt.) i ford focus (256 pkt.).

Reklama
Infor

Po raz pierwszy w historii nagrody COTY, ostatecznego wyboru zwycięzcy dokonano podczas salonu samochodowego w Genewie. Modele ampera i volt wspólnie zwyciężyły w końcowej fazie konkursu, w której rywalizowało siedmiu kandydatów. W sumie w zmaganiach o tytuł "Samochodu Roku 2012" wzięło udział 35 nowości na rynku motoryzacyjnym. Kryteria wyboru stosowane przez jurorów zostały ustalone w oparciu o takie atrybuty, jak stylistyka, komfort, osiągi, innowacyjne technologie oraz wydajność.

Reklama

Jesteśmy dumni z tego wyjątkowego wyróżnienia przyznanego przez jury składające się ze znakomitych europejskich dziennikarzy motoryzacyjnych - powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. Udowodniliśmy, że samochody elektryczne dają dużą przyjemność z jazdy, są niezawodne i doskonale dopasowane do stylu życia nowoczesnego użytkownika.

Inne / Axel Wierdemann

Cieszymy się, że nasz rewolucyjny samochód elektryczny zwyciężył w starciu z tak silnymi konkurentami. Jesteśmy dumni z tej nagrody - powiedział Karl-Friedrich Stracke, dyrektor zarządzający Opel/Vauxhall. To wyróżnienie zachęca nas do prowadzenia dalszych, pionierskich prac w dziedzinie elektrycznej mobilności.

Opel ampera i chevrolet volt to pierwsze auta elektryczne na rynku o rozszerzonym zasięgu. Źródłem zasilania silnika elektrycznego o mocy 111 kW/150 KM jest akumulator litowo-jonowy o pojemności 16 kWh. W zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, samochody mogą przejechać od 40 do 80 kilometrów w elektrycznym, bezemisyjnym trybie jazdy. Koła aut są zawsze napędzane energią elektryczną. W rozszerzonym trybie jazdy, aktywowanym zaraz po osiągnięciu minimalnego poziomu naładowania akumulatora, uruchamia się silnik spalinowy, który napędza generator, zasilający elektryczną jednostkę napędową. W tym trybie zasięg pojazdów wzrasta do 500 kilometrów.