Hyundai Bayon to nowy zawodnik w drużynie koreańskiej marki na polskim rynku. Nazwę zawdzięcza miastu Bayonne – stolicy francuskiego Kraju Basków. A powalczy w bardzo popularnym i konkurencyjnym segmencie małych SUV-ów i crossoverów. Nowicjusz korzysta z architektury, na której już powstaje hatchback i20. Pod względem stylistycznym fajerwerki...

Reklama
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Awangardowo wystylizowane nadwozie ma 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm wysokości (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami). Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Pasażerowie z przodu mają 1072 mm miejsca na nogi, a z tyłu 882 mm. Pod mocno przeszkloną tylną klapą kryje się bagażnik o pojemności 411 l , po złożeniu foteli możliwości rosną do 1205 l.

Nazwa Bayon jest inspirowana miastem Bayonne położonym w południowo-zachodniej części Francji. Przedstawiciele koreańskiej marki podkreślają, że nowy SUV został stworzony głównie z myślą o Europie, stąd zdecydowano się na nadanie nazwy związanej z europejskim miastem. To francuskie miasto leży pomiędzy wybrzeżem oceanu Atlantyckiego i górskimi szczytami Pirenejów. Jest to świetne miejsce dla fanów żeglarstwa czy wspinaczki górskiej. / Hyundai / Dennis Gedaschke

W kabinie mocny nacisk na cyfryzację. Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala może zastąpić analogowe zegary. Do tego zamiast bazowego 8-calowego ekranu z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto producent przewidział 10,25-calowy system multimediów i nawigacji. Wnętrze ociepla nastrojowe oświetlenie LED. Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Lista bajerów przewiduje system dźwiękowy Bose.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Silniki i osiągi

Silniki wyłącznie benzynowe. Bazowy wariant 1.2 MPI/84 KM (118 Nm) współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Do setki przyspieszy w 13,5 s.

Topowy wariant to trzycylindrowy 1.0 T-GDi/100 KM (172 Nm), który można mieć z 6-biegową przekładnią ręczną lub 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa odpowiednio: 10,7 s i 11,7 s.

Bayon to pierwszy SUV koreańskiej marki wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z przekładnią 7DCT dla wszystkich trybów jazdy (Eco, Normal i Sport).

Hyundai Bayon. Cztery wersje wyposażenia

Hyundai Bayon w Polsce jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia – Pure, Modern, Smart i Executive.

Seryjne wyposażenie dbające o bezpieczeństwo:

  • Poduszki bezpieczeństwa przednie
  • Poduszki bezpieczeństwa boczne i kurtynowe
  • Asystent ruszania pod górę (HAC)
  • System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW)
  • Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA)
  • System monitorowania tylnej kanapy (ROA)
  • Asystent świateł drogowych (HBA)
  • Asystent utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
  • Inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA)
  • System ratunkowy eCall
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Hyundai Bayon. Cena od 66 700 zł

Hyundai Bayon w najtańszej wersji Pure dostępny jest wyłącznie z wolnossącym silnikiem benzynowym 1.2 MPI/84 KM. Taki wariant kosztuje od 66 700 zł (dla porównania cennik modelu KONA startuje od 75 900 zł). Konkurencja? Większa i droższa. Peugeot 2008 to przynajmniej 85 600 zł. Renault Captur - od 73 900 zł.

Najmniejszy SUV koreańskiej marki poza licznymi systemami bezpieczeństwa w bazowej odmianie zapewnia klimatyzację manualną, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy z 3,5-calowym wyświetlaczem, światła do jazdy dziennej LED, centralny zamek z pilotem, kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane przednie szyby, klamki w kolorze nadwozia, tylną kanapę składana w proporcji 60:40, gniazdo 12V oraz relingi dachowe.

Reklama

Wersję Pure można zamówić z pakietem Plus (2100 zł), który obejmuje: cyfrowe radio DAB z 4 głośnikami, system Bluetooth, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, a także elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Wyższa wersja Modern pozwala wybierać między silnikiem 1.2 MPI/84 KM i turbodoładowanym 1.0 T-GDI/100 KM. Taki Bayon kosztuje odpowiednio 73 000 zł i 78 100 zł. Dostępna dla litrowego silnika 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) wymaga dopłaty 5300 zł.

Na wyposażeniu wersji Modern znajdują się dodatkowo tylne czujniki parkowania, kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane tylne szyby, port USB w konsoli centralnej, kierunkowskazy w lusterkach i zapasowe koło dojazdowe. Dla samochodów z silnikiem 1.0 T-GDI zarezerwowano możliwość wyboru trybów jazdy.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Auto można wzbogacić o Pakiet Convenience zawierający podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele przednie, podłokietnik przedni, kieszeń w fotelu pasażera oraz port USB z drugim rzędzie (1300 zł). Pakiet Display dla wersji z silnikiem 1.2 MPI to system multimedialny z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi oraz system Bluetooth obsługujący komendy głosowe (2700 zł). Pakiet Display dla wersji z silnikiem 1.0 T-GDI dodatkowo zapewni cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem (3700 zł). Aluminiowe 16-calowe felgi kosztują 2000 zł.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Odmiana Smart, której ceny zaczynają się od 77 700 zł, poza elementami wyposażenia wersji Modern i dodatkowych pakietów, oferuje wykończenie wnętrza w tonacji Dark Gray + Light Gray, system audio z 6 głośnikami, elektrycznie składane lusterka boczne, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, przednie pasy bezpieczeństwa regulowane na wysokość oraz szybę kierowcy z funkcją Auto Up/Down.

Dla tej wersji przewidziano trzy pakiety. Winter z podgrzewanymi przednimi fotelami i podgrzewaną kierownicą za 1000 zł. Pakiet Cool: klimatyzacja automatyczna, funkcja automatycznego odparowywania szyb i czujnik deszczu (1200 zł). Pakiet Design to reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów, przyciemniane szyby, chromowane listwy okienne, przedni grill w kolorze czarnym błyszczącym oraz wykończenie wnętrza w kolorze Dark Grey + Safari Green.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Topowa wersja Executive występuje wyłącznie z silnikiem 1.0 T-GDI (od 88 900 zł). Ten model wyróżniają: 17-calowe alufelgi, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, podwójna podłogę bagażnika z siatką do mocowania bagaży i ładowarka bezprzewodową do smartfonów.

Pakiet Safety (1700 zł) dla tej odmiany zawiera system monitorowania martwego pola (BCW), system unikania kolizji podczas cofania (RCCW) i asystenta podążania na pasie ruchu (LFA). Dla samochodów ze skrzynią 7DCT pakiet Safety obejmuje asystenta monitorowania martwego pola (BCA), asystenta unikania kolizji podczas cofania (RCCA), asystenta podążania na pasie ruchu (LFA) oraz Inteligentny tempomat (SCC) - taki komplet to wydatek 3300 zł. Wyceniony na 6000 zł zestw Tech oferuje bezkluczykowy dostęp, system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym, nawigację fabryczną z usługami Hyundai LIVE, system Bluelink i system Premium Audio BOSE.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke