Hyundai Bayon – nowa nazwa i nowy SUV w ofercie koreańskiej marki. Samochód powalczy w segmencie B. A to oznacza, że za rywali będzie mieć takie auta, jak: Renault Captur, Suzuki Vitara, Peugeot 2008 czy nadchodząca Toyota Yaris Cross. Nowicjusz korzysta z architektury, na której już powstaje Hyundai i20. Pod względem stylistycznym fajerwerki...

Reklama
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Awangardowo wystylizowane nadwozie ma 4180 mm długości, 1775 mm szerokości i 1490 mm wysokości (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami). Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Pasażerowie z przodu mają 1072 mm miejsca na nogi, a z tyłu 882 mm. Pod mocno przeszkloną tylną klapą kryje się bagażnik o pojemności 411 l , po złożeniu foteli możliwości rosną do 1205 l.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Reklama

W kabinie mocny nacisk na cyfryzację. Wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala może zastąpić analogowe zegary. Do tego zamiast bazowego 8-calowego ekranu z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto producent przewidział 10,25-calowy system multimediów i nawigacji. Wnętrze ociepla nastrojowe oświetlenie LED. Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Lista bajerów przewiduje system dźwiękowy Bose.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Silniki wyłącznie benzynowe. Bazowy wariant 1.2 MPi/84 KM (118 Nm) współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną. Do setki przyspieszy w 13,5 s.

Topowy wariant to trzycylindrowy 1.0 T-GDi/100 KM (172 Nm), który można mieć z 6-biegową przekładnią ręczną lub 7-biegowym dwusprzęgłowym automatem. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa odpowiednio: 10,7 s i 11,7 s.

Bayon to pierwszy SUV koreańskiej marki wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z przekładnią 7DCT dla wszystkich trybów jazdy (Eco, Normal i Sport).

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke

Hyundai Bayon – nowy SUV na rynku

Hyundai Bayon dołączy do modeli Kona, Tucson, Santa Fe oraz wodorowego NEXO.

Nazwa Bayon jest inspirowana miastem Bayonne położonym w południowo-zachodniej części Francji. Przedstawiciele koreańskiej marki podkreślają, że nowy SUV został stworzony głównie z myślą o Europie, stąd zdecydowano się na nadanie nazwy związanej z europejskim miastem. To francuskie miasto leży pomiędzy wybrzeżem oceanu Atlantyckiego i górskimi szczytami Pirenejów. Jest to świetne miejsce dla fanów żeglarstwa czy wspinaczki górskiej.

Hyundai Bayon trafi na rynek w pierwszym półroczu 2021 roku. Cena? Kona kosztuje obecnie od 69 900 zł. Mniejszy Bayon, żeby się sprzedawać musi być tańszy. Z kolei i20 to przynajmniej 54 800 zł. Koreańczycy muszą znaleźć złoty środek.

Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke
Hyundai Bayon / Hyundai / Dennis Gedaschke