- Hyundai Bayon 2024 w nowym stylu
- Nowy Hyundai Bayon jak Hyundai Kona
- Hyundai Bayon 2024 - nowe wnętrze i cyfrowe wyposażenie
- Nowy Hyundai Bayon wykrywa pieszych i rowerzystów
- Nowy Hyundai Bayon - jakie wymiary i pojemność bagażnika?
Hyundai Bayon 2024 w nowym stylu
Hyundai Bayon powstał na bazie modelu i20. Samochód od 2021 roku walczy na rynku w zatłoczonym segmencie B-SUV. Konkurencja jednak idzie do przodu. Stąd po trzech latach od debiutu zapadła decyzja o modernizacji stylistyki oraz wyposażenia. Oto efekty zmian…
Nowy Hyundai Bayon jak Hyundai Kona
Bayon w nowej odsłonie i większa Kona mają teraz wiele wspólnego pod względem stylistycznym. Znakiem szczególnym jest listwa LED zwana Seamless Horizon rozciągnięta na całą szerokość auta. Także przedni zderzak i osłona chłodnicy zyskały ostrzejszy sznyt. Do tego są nowe wzory 16- i 17-calowych felg.
Najmodniejsze w sezonie 2024 są cztery nowe kolory karoserii: Lumen Grey Pearl, Meta Blue Pearl, Lucid Lime Metallic i Vibrant Blue Pearl. Opcjonalny dwukolorowy dach w kolorze Phantom Black jest też dostępny w połączeniu z kilkoma kolorami nadwozia.
Hyundai Bayon 2024 - nowe wnętrze i cyfrowe wyposażenie
Zmiany wlały się też do wnętrza. Kierowca ma przed sobą 4,2-calowy zestaw wskaźników, a obok 10,25-calowy ekran stacji multimedialnej z Apple CarPlay i Android Auto. Z listy opcji można dołożyć wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala.
Na pokładzie nie brakuje portów ładowania USB-C (jeden z przodu i jeden z tyłu), jest też ładowarka indukcyjna. Odpowiedni nastrój w kabinie zaaranżuje ambientowe podświetlenie. A jeśli ktoś ma kaprys, to zawsze może zamówić system audio Bose z 8 głośnikami i subwooferem.
Nowy Hyundai Bayon wykrywa pieszych i rowerzystów
Lista wyposażenia obejmuje szereg funkcji wspomagających kierowcę. Asystent utrzyma auto na środku pasa ruchu. Z kolei system zapobiegania kolizjom czołowym wykrywa samochody, pieszych i rowerzystów - także podczas skręcania na skrzyżowaniach. Tempomat wykorzystuje dane z nawigacji do autonomicznego dostosowywania prędkości podczas jazdy autostradą lub drogą ekspresową. Nowy Hyundai Bayon potrafi również uchronić od zderzenia z autem w martwym polu widzenia. Funkcja monitorowania uwagi kierowcy dopilnuje by nie zaspać na skrzyżowaniu i ruszyć razem z innymi autami.
Nowy Hyundai Bayon - jakie wymiary i pojemność bagażnika?
Wymiary i proporcje bez zmian. Awangardowo wystylizowane nadwozie ma 4,2 m długości, 1,8 m szerokości i 1,5 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2580 mm. Pasażerowie z przodu mają 1072 mm miejsca na nogi, a z tyłu 882 mm. Pod mocno przeszkloną tylną klapą Hyundai Bayon skrywa bagażnik o pojemności 411 l, po złożeniu foteli możliwości rosną do 1205 l.
Nowy Hyundai Bayon tylko z silnikiem benzynowym 1.0 Turbo
Silnik jest jeden, ale za to wystarczający. Trzycylindrowa jednostka 1.0 T-GDI/100 KM (172 Nm) standardowo jest łączona z 6-biegową przekładnią manualną. Alternatywą jest 7-biegowy automat dwusprzęgłowy DCT. Tak uzbrojony Hyundai Bayon powinien przyspieszać od 0 do 100 km/h odpowiednio w 10,7 s i 11,7 s.
Nowy Hyundai Bayon w Polsce zadebiutuje w połowie 2024 roku.