Oto najgorsze i najlepsze opony letnie! Zobacz nowy RANKING na podstawie testów
1 Osiągnięcia: ocena bardzo dobra w teście "Gute Fahrt" w rozmiarze 235/55 R17, 2. miejsce w teście ACE/GTÜ w rozmiarze 225/45 R17 i w sprawdzianie "Auto Zeitung" w rozmiarze 225/50 R17 Charakterystyka: bardzo dobra przyczepność na suchej i mokrej drodze, pełna kontrola na zakrętach, krótka droga hamowania również z dużych prędkości, duża oszczędność paliwa. Opona jest montowana jako fabryczne wyposażenie w takich modelach aut jak: audi A3, mercedes 45 AMG, renault clio RS 200. Występuje w rozmiarach od 16 do 22 cali. Osiągi Dunlop SP Sport Maxx RT doceniają nie tylko sędziowie testów opon ale także kierowcy - tłumaczy Filip Fischer z Oponeo.pl. Co ciekawe, do tej pory opona zebrała na naszym portalu więcej ocen celujących (56 proc.) niż bardzo dobrych (40 proc.). To doskonale świadczy o jej bardzo dobrej charakterystyce w każdej kategorii.
Media
2
Media
3 Osiągnięcia: 2. miejsce w teście "Auto Bild Sportcars" w rozmiarach 255/40 R19 i 285/35 R19 oraz nota "szczególnie polecany" w sprawdzianie ACE/GTÜ w rozmiarze 225/45 R17 Charakterystyka: wysokie osiągi i krótka droga hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, świetne prowadzenie, niższe zużycie paliwa. Opona montowana jest jako fabryczne wyposażenie w takich modelach aut jak: VW tiguan, lancia delta, opel insignia czy Porsche 911. Model dostępny jest w rozmiarach od 16 do 20 cali.
Media
4 Osiągnięcia: 1. miejsce w teście ACE/GTÜ w rozmiarze 225/45 R17 i w sprawdzianie „Auto Zeitung” w rozmiarze 225/50 R17 oraz 3. miejsce w teście „Auto Bild” w rozmiarze 225/50 R17. Model ma również swoją wersję o parametrach zbliżonych do opon wyczynowych - Continental ContiSportContact 5P, która zajęła 1. miejsce w teście „Auto Bild Sportcars” w rozmiarach 255/40 R19 i 285/35 R19 Charakterystyka: testujący jako zaletę podkreślali krótszą drogę hamowania w każdych warunkach pogodowych w sezonie letnim. Świetna przyczepność na prostej drodze, jak również w zakrętach oraz mniejsze zużycie paliwa i wysokie przebiegi. Opona dostępna jest w rozmiarach od 17 do 21 cali.
Media
5
Media
6 Magazyn "Auto Bild" po testach opublikował wyniki próby hamowania siedmiu najgorszych opon letnich. Samochód z prędkości 100 km/h na mokrym torze zatrzymywał się o 15 m dalej niż auta z ogumieniem markowym. Których opon unikać? Na czarnej liście niemieckiego tygodnika jest: EP Tyres Accelera Phi (droga hamowania: na mokrym 55,7 m/na suchym 37,7 m); Hi Fly HF 805 (droga hamownia: na mokrym 55,4 m/na suchym 38,7 m); Federal Super Steel 595 (droga hamowania: na mokrym 56,4 m/na suchym 37,7 m); Sunew YS618 (droga hamownia na mokrym 56,7 m/na suchym 37,6 m); Pace PC 10 (droga hamownia: na mokrym 56,8 m/na mokrym 37,6 m); Sunitrac Focus 9000 (droga hamownia: na mokrym 56,2 m/na suchym 38,4 m); Marangoni Verso (droga hamownia: na mokrym 60,8 m/ na suchym 39,7 m).
GTÜ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję