Goodyear wprowadza nową technologię, która zmniejsza hałas spowodowany rezonansem powietrza w oponie - inżynierowie nazwali ten wynalazek SoundComfort.

Technologia oparta jest na piance poliuretanowej o otwartej strukturze komórek, umieszczonej na wewnętrznej powierzchni opony. W opinii twórców rozwiązanie to tłumi ciśnienie akustyczne, powstające w efekcie rezonansu powietrza zamkniętego w oponie, powstającego w czasie jazdy.

Reklama
Goodyear

Konstruktorzy twierdzą, że poziom hałasu spada nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet o 4 dBA. Wnętrze pojazdu staje się zauważalnie cichsze, nawet przy różnych prędkościach.

Ludzie z Goodyera zapewniają o skuteczności SoundComfort przez cały okres eksploatacji opony. Rozwiązanie nie powinno wpływać ujemnie na żywotność opony, efektywność paliwową czy indeks prędkości. Technologia trafi do opon letnich, zimowych, wielosezonowych, a także RunOnFlat.

Obecnie technologia SoundComfort jest dostępna jako pierwsze wyposażenie modelu audi A8. Na liście są opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric - 255/45R19 104Y XL (letnie), Eagle LS2 - 255/45R19 104H XL (całoroczne), Excellence - 255/45R19 104Y XL (RunOnFlat) oraz Eagle F1 Asymmetric - 265/45R20 104Y XL (letnie).