Obwodnica o całkowitej długości 11 km, to największa drogowa inwestycja Koszalina w ostatnich latach. Trasa będzie się zaczynać w południowej części miasta, omijać centrum od zachodu i kończyć na północnym krańcu Koszalina.

Projekt jest podzielony na trzy fazy. Całość prac ma kosztować nieco ponad 80 mln zł. Niemal połowa tej kwoty pochodzi z unijnej dotacji udzielonej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Reklama

Obwodnica ma być gotowa do listopada 2014 r. Każdy z trzech odcinków nowej drogi wykonuje inna spółka.

Oddany w czwartek do użytku południowy fragment trasy to niemal kilometrowy odcinek łączący ulice: Gnieźnieńską (fragment krajowej 11, którym wjeżdża się do Koszalina z kierunku Poznania) i 4 Marca z ulicą Połczyńską (część drogi wojewódzkiej nr 167 do Tychowa).

Odcinek ten od kwietnia 2010 r. budowała spółka Strabag. Prace kosztowały 17 mln zł. Z powodu niskiej nośności gruntu pod częścią drogi (było tam kiedyś wysypisko śmieci) budowa trwała pół roku dłużej niż zakładano i była droższa o prawie 2 mln zł w stosunku do ceny zaproponowanej w przetargu.

Drugi, zachodni fragment obwodnicy, od ulic Połczyńskiej i Słowiańskiej do ulicy Szczecińskiej (fragment krajowej 6) buduje Mostostal Warszawa. Ta część inwestycji ma kosztować 28,31 mln. Inwestycja powinna zakończyć się na przełomie stycznia i lutego 2013 r. W ramach prac budowany jest m.in. wiadukt nad linią kolejową.

Trzeci, północny odcinek trasy - od ul. BOWiD do ul. Władysława IV - będzie budować konsorcjum firm Eurovia Polska SA i Eurovia CS a.s. z Czech. Ta część inwestycji ma kosztować 35,58 mln zł. Prezydent Koszalina Piotr Jedliński powiedział w czwartek PAP, że kończy się projektowanie tego fragmentu trasy, na którym ma m.in. powstać dwuprzęsłowy most nad rzeką Dzierżęcinką.