Toyota twierdzi, że napęd hybrydowy to ciągle zdobywa popularność wśród europejskich kierowców. Dowodem na to mają być wyniki sprzedaży – w pierwszym półroczu już ponad połowa nowych samochodów tej japońskiej marki, które wyjechały z salonów miała pod maską układ spalinowo-elektryczny.

– Z uwagi na popularyzację technologii hybrydowej Toyota systematycznie zwiększa produkcję komponentów hybrydowych w Europie. W 2021 roku polska fabryka Toyoty podwoi produkcję elektrycznych przekładni hybrydowych wraz z planowanym uruchomieniem wytwarzania nowej przekładni współpracującej z silnikiem o pojemności 1,5 l – powiedział dziennik.pl Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – Projekt ten stanowi uzupełnienie i rozszerzenie produkcji przekładni e-CVT współpracującej z silnikiem 1,8 l, uruchomionej w listopadzie 2018 roku – dodał.

W 2021 roku w ramach nowej inwestycji  Toyota planuje uruchomienie w Wałbrzychu produkcji silników elektrycznych MG1, stanowiących integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. Z linii będzie schodzić rocznie 175 tys. takich przekładni.

Nowa przekładnia e-CVT będzie współpracować z najnowszej generacji silnikiem o pojemności 1,5 l, zaprojektowanym w oparciu o globalną platformę projektową Toyoty TNGA (Toyota New Global Architecture), którego produkcja ruszy wiosną 2020 roku w Jelczu-Laskowicach.

– W ten sposób oba polskie zakłady Toyoty będą tworzyć jeden hybrydowy zespół napędowy – wskazał Mularczyk.

Nowy układ spalinowo-elektryczny zostanie zastosowany do napędu przyszłych modeli Toyoty.

W związku z planowaną produkcją nowych silników fabryka w Jelczu-Laskowicach prowadzi rekrutację – chce zatrudnić dodatkowo 200 pracowników, którzy dołączą do 450 nowych osób przyjętych do pracy w minionych miesiącach.

– Nasza fabryka staje się europejskim centrum produkcyjnym elektrycznych komponentów do niskoemisyjnych napędów hybrydowych. Decyzja koncernu o rozszerzeniu produkcji o kolejny typ przekładni e-CVT stanowi uznanie naszych dotychczasowych osiągnięć oraz dowód na zaufanie, jakim władze koncernu darzą Toyota Motor Manufacturing Poland – powiedział Eiji Takeichi, prezes TMMP. – Będziemy kontynuować rozwój naszej załogi w oparciu o nowoczesne, zautomatyzowane procesy, które będą wdrażane wraz z uruchomieniem u nas produkcji głównych komponentów elektrycznych. To kolejny kamień milowy na drodze do elektromobilności w Polsce i Europie – dodał.

– Z gospodarką jest trochę tak jak z samochodem. Jeśli nie ma dobrego napędu, jeśli nie ma dobrego przełożenia to gospodarka nie kręci się tak jak powinna. Nowoczesne technologie, takie jak te które przyciągamy za sprawą Toyoty do Polski są właśnie takim dobrym napędem. Jesteśmy więc na dobrej drodze do zwiększania nowoczesności i innowacyjności polskiej gospodarki. Tu, w Wałbrzychu powstanie nowa inwestycja w supernowoczesny przemysł niskoemisyjnej mobilności. Te inwestycje, które dzisiaj widziałem w Wałbrzychu wraz z tymi, które za rok, za dwa będą gotowe są ogromną szansą rozwoju całej polskiej gospodarki – stwierdził  premier Mateusz Morawiecki w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Wałbrzychu.

Razem z pozostałymi obecnie realizowanymi projektami poziom inwestycji w obu zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach) wzrośnie do blisko 5 mld zł.